کد خبر : 1467596 | 23 مهر 1396 ساعت 13:40 | 77.9K بازدید | 0 دیدگاه

چرا باید به تیم والورده امیدوار بود؟

تساوی با طعم برد؛ بارسا حریف می طلبد

نقل و انتقالات تابستانی که تمام شد، بسیاری بارسلونا را حتی در اندازه های رقابت برای قهرمانی در لالیگا هم نمی دانستند.

تساوی با طعم برد؛ بارسا حریف می طلبد

به گزارش "ورزش سه"، از دست دادن نیمار شوک روحی بزرگی به بارسلونا بود و به خصوص خریدی چون پائولینیو با بدبینی خاصی مورد ارزیابی قرار گرفت.

بسیاری از کارشناسان حتی رسانه های بارسلونا نیز امید چندانی به بلوگرانا نداشتند و تصور می کردند که این تیم یارای رقابت برای قهرمانی در لالیگا و لیگ قهرمانان را نخواهد داشت. دو شکست متوالی برابر رئال در سوپرکاپ اسپانیا نیز مزید بر علت شد تا توقعات از بارسا نزول کند اما فصل که شروع شد خیلی ها متوجه اشتباه خود شدند.

 

 

1247272

 

 

بارسلونا از 8 بازی ابتدایی خود در لالیگا 7 برد و یک تساوی کسب کرده و هر دو بازی خود در لیگ قهرمانان را نیز پیروز شده است. بارسا شب گذشته از اولین بازی جدی و مهم خود در لالیگا نیز سربلند بیرون آمد.

بارسا در زمین اتلتیکو شروعی بد داشت و با یک گل نیز عقب افتاد اما در نیمه دوم با نمایشی در خور تحسین توانست ورق را برگرداند و بازی را به تساوی بکشاند. شاید اگر بازی چند دقیقه دیگر هم ادامه داشت، این تیم می توانست به گل دوم و پیروز بخش خود هم برسد.

 

یکی از بزرگترین ضعف های بارسلونا در فصل گذشته، نیمکت ضعیف این تیم بود. لوئیس انریکه در بسیاری از بازی ها حتی از سه تعویض خود هم استفاده نمی کرد که این مورد در مقطع پایانی فصل تاثیر منفی خود را به بدترین شکل ممکن گذاشت. بارسا در لالیگا قافیه را به رئال باخت و در لیگ قهرمانان نیز با شکست از یوونتوس در یک چهارم نهایی حذف شد.

 

 

1247271

 

 

آبی اناری ها در نقل و انتقالات تابستانی امسال هرچند نیمار را از دست دادند ولی با خرید بازیکنانی چون سمدو، دلوفئو، پائولینیو و دمبله توانستند ضعف فصل گذشته خود را جبران کرده و نیمکت خود را تقویت کنند. ارنستو والورده، سرمربی جدید بارسا نیز در همین 8 هفته اخیر توانسته نبود نیمار را با تغییرات تاکتیکی مناسب پوشش دهد.

 

او شب گذشته البته یک تصمیم اشتباه گرفت و در مقابل اتلتیکو، آندره گومزی که مدت ها به دور از ترکیب ثابت بود را از ابتدا در خط حمله کنار مسی و سوارز به میدان فرستاد. نتیجه این شد که بارسا نیمه اولی بد و ضعیف را سپری کرد اما والورده در نیمه دوم به خوبی واکنش نشان داد.

 

در وهله اول او سرجی روبرتو را به جای سمدو در سمت راست وارد زمین کرد. او دلوفئو را نیز در سمت راست فاز تهاجمی به میدان فرستاد تا او در کنار سرجی یک زوج هماهنگ و هجومی را تشکیل دهد. آندره گومز هم به سمت چپ میانه زمین رفت. با این تغییرات سطح قدرت بدنی تیم هم بالاتر رفت. تزریق دو نیروی جوان به ترکیب بارسا کمک کرد تا اتلتیکو که به سبب بازی پرفشار پرس سنگینش در اواخر بازی خسته به نظر می رسید، کاملا به عقب بنشیند. بارسا در 20 دقیقه پایانی تیم برتر میدان بود و هر حمله این تیم بوی گل می داد.

ورود پائولینیو که یک هافبک فیزیکی و بلندقامت است نیز کمک کرد تا بارسا کاملا روی اتلتیکو مسلط شود.

 

 

1247164

 

 

به تاثیر تعویض های والورده روی گل سوارز دقت کنید؛ سرجی روبرتو توپ را روی دروازه سانتر کرد. پائولینیو با حضور به موقع در محوطه جریمه باعث شد تا ساویچ برای مهار او اقدام کند و همین باعث شد تا لوئیس سوارز بدون محافظ و تک و تنها در موقعیت گلزنی قرار بگیرد.

 

بارسا شب گذشته دو چهره کاملا متفاوت داشت. یک نیمه اول بد و یک نیمه دوم استثنایی. تساوی شب گذشته برای بارسا از دست رفتن دو امتیاز بود و کمتر شدن فاصله اش با رئال ولی شکل بازی نیمه دوم و تاثیر بسیار مثبت بازیکنان تعویضی این حس را به هواداران بارسا منتقل کرد که تیم محبوب شان در فصل جاری متحد تر و غنی تر از فصل گذشته است.

 

این اولین بار نبود که بازیکنان تعویضی روی جریان بازی بارسا تاثیر مستقیم می گذاشتند. در بازی برابر ختافه نیز ورود دنیس سوارز و پائولینیو سبب شد تا بارسا بازی باخته را با برد عوض کند.

رسانه های بارسلونا به همین دلیل از تساوی شب گذشته به عنوانی یک تساوی با طعم پیروزی یاد کرده اند. بارسا در اولین چالش جدی لالیگایی خود هرچند با تساوی خارج شد و فاصله اش با رئال به 5 کاهش یافت؛ ولی این تیم نوید روزهای بهتری را به هوادارانش می داد.

 

 

دیدگاه‌ها