کد خبر : 1468500 | 27 مهر 1396 ساعت 17:10 | 14.2K بازدید | 0 دیدگاه

بادامکی پنالتی را هدر داد، شیمبا گل زد

سیاه جامگان 0- نفت آبادان 1؛ جهش فراز به بالای جدول

نفت آبادان در مسابقه ای که حسین بادامکی پنالتی از دست داد، با گلزنی لوسیانو پریرا توانست سیاه جامگان را شکست دهد و به رتبه ششم جدول صعود کند.

سیاه جامگان 0- نفت آبادان 1؛ جهش فراز به بالای جدول

به گزارش "ورزش‌سه"، سیاه جامگان در اولین مسابقه ای که علیرضا مرزبان را به عنوان سرمربی روی نیمکت خود داشت، امیدوار بود از بحران خارج شود و بر این اساس عملکرد بدی هم نداشت. تیم مشهدی که یک پنالتی را در نیمه اول از دست داد، در نیمه دوم تلاش زیادی برای رسیدن به گل کرد. در نهایت اما اخراج مصطفی احمدی کار را برای سیاه جامگان سخت کرد و نفت نیز با استفاده از فرصت پیش آمده 3 امتیاز را به دست آورد.


هفته دهم لیگ برتر/27 مهرماه/ ساعت 16:15
ورزشگاه امام رضا(ع) مشهد/ تماشاگر: حدود 8 هزار نفر
داور: یاسر همرنگ          کمک ها: مهدی عالیقدر و  محسن سلطانی    داور چهارم: احمد موسوی

اخطار: آگوستو سزار(13) و مرتضی اسدی(45) و مسعود ابراهیم زاده(78) از نفت آبادان و حسین بادامکی(13) و مصطفی احمدی(24 و 75) و حمید رضا علی عسگری(43) از سیاه جامگان

اخراج: مصطفی احمدی (75) از سیاه جامگان


سیاه جامگان:
محمدحسین عین‌افشار، محسن آقایی، وحید عسگری، محمدمهدی عسگری، رضا شربتی، مصطفی احمدی، حمید رضا علی عسگری(81- امیرحسین صالحی)، حسین بادامکی(83- چولاک)، روح‌الله سیف‌اللهی، پیام ملکیان و یونس شاکری(66- گوران یرکوویچ)
سرمربی: علیرضا مرزبان

 

نفت آبادان
ناصر سالاری، حسین بغلانی، علی عبداله زاده، مرتضی اسدی، مسعود ابراهیم زاده، مگنو باتیستا، آگوستو سزار، کرار جاسم(59- حسین ساکی)، محمد شادکام(52- زبیر نیک نفس)، محمدامین درویشی(90+2- مسلم مجدمی) و لوسیانو پریرا
سرمربی: فراز کمالوند

 

شرح بازی:


نفت آبادان بازی را بهتر شروع کرد؛ سیاه جامگان که با عوض شدن سرمربی سبک بازی اش تغییر کرده بود، کمی سردرگم در زمین حضور یافت. در این بین شاگردان فراز کمالوند سعی داشتند از فرصت استفاده کنند و به همین خاطر اوایل مسابقه موقعیت های زیادی را روی دروازه تیم مشهدی ایجاد کردند. سیاه جامگان که بیشتر سعی در کنترل بازی داشت، نیز روی ضدحمله صاحب چند فرصت گلزنی شد اما نتوانست استفاده کند. حملات نفت نیز زهردار نبود تا بازی در این نیمه به تساوی بینجامد.
در نیمه دوم سیاه جامگان بسیار بهتر کار کرد. بازیکنان تیم مشهدی با شیوه ای کاملا هجومی وارد زمین شدند و برای رسیدن به گل تلاش کردند. در عین حال نفت آبادان با بازیکنان سرعتی و تکنیکی اش بیشتر چشم به ضدحملات داشت اما در استفاده از این امر موفق نبود. اخراج مصطفی احمدی مدافع سیاه جامگان کار را برای این تیم سخت کرد و نفت هم به گل رسید. در دقایق پایانی سیاه جامگان با تعویض های هجومی تلاش زیادی برای گل تساوی کرد اما موفق نبود و بازی با برتری نفت آبادان به پایان رسید.

 

شرح گل:


یک بر صفر نفت آبادان(لوسیانو پریرا): در دقیقه 80 خطای بازیکن سیاه جامگان روی حسین ساکی را داور اعلام پنالتی کرد. یک دقیقه بعد لوسیانو پریرا پشت توپ قرار گرفت و دروازه سیاه جامگان را باز کرد تا یک بر صفر تیمش را جلو بیندازد.

 

بهترین بازیکن زمین(آگوستو سزار)


هافبک برزیلی نفت آبادان در میانه میدان عملکرد خوبی ارائه کرد؛ سزار در نبردهای تن به تن اکثرا موفق بود و پاس های خوبی را نیز برای مهاجمان تیمش ارسال کرد. او پاس خوبی را نیز برای حسین ساکی ارسال کرد تا احمدی روی او خطا کند و داور برای نفت پنالتی بگیرد.

 

لحظات حساس:


دقیقه 5: روی اشتباه روح الله سیف اللهی، محمد شادکام بازیکن نفت صاحب توپ شد و ضربه زد اما توپ از کنار دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 22: ضربه یونس شاکری از بالای دروازه نفت آبادان به بیرون رفت.
دقیقه 30: ارسال کرنر روی دروازه نفت آبادان نزدیک بود مستقیم به گل تبدیل شود، اما عین افشار مانع این امر شد.

دقیقه 32: در حالی که موقعیت خوبی نصیب نفت و شیمبا شده بود، داور اعلام آفساید کرد که به نظر می رسید تصمیم داور درست نبوده است.

دقیقه 41: ارسال روح الله سیف از روی ضربه ایستگاهی به شکلی خطرناک، با دفع خوب ناصر سالاری همراه شد.
دقیقه 45: برخورد توپ به دست مرتضی اسدی را داور مسابقه اعلام پنالتی به سود سیاه جامگان کرد. حسین بادامکی کاپیتان تیم مشهدی پشت توپ ایستاد اما ضربه اش خوب نبود  وتوپ از کنار دروازه نفت به بیرون رفت.

دقیقه 47: ضربه سر یونس شاکری روی ارسال سیف اللهی با اختلاف اندک از کنار دروازه نفت آبادان عبور کرد.

دقیقه 54: ارسال حمیدرضا علی عسگری برای یونس شاکری را مدافعان نفت آبادان به خوبی برگشت دادند تا موقعیت مطلوبی از سیاه جامگان گرفته شود.
دقیقه 57: حرکت خوب روح الله سیف اللهی و ضربه محکم و روپای او را ناصر سالاری  به سختی مهار کرد.
دقیقه 58: ضربه خوب علی عسگری در بین راه به مدافعان برخورد کرد و به کرنر رفت.

دقیقه 63: بازیکن سیاه جامگان در محوطه جریمه نفت روی زمین و بین چند بازیکن نفت گیر افتاد اما داور اعتقادی به خطای پنالتی نداشت.
دقیقه 64: ضربه لوسیانو پریرا با اختلاف زیاد فضای بالای دروازه سیاه جامگان را شکافت.

دقیقه 68: بازیکنان سیاه جامگان در دومرحله توپ را روی دروازه ارسال کردند اما سالاری دروازه بان نفت هوشیار بود و توپ را مال خود کرد.
دقیقه 73: حرکت خوب آگوستو سزار و نفوذ او به محوطه جریمه سیاه جامگان با پاس عرضی اش برای شیمبا همراه شد اما در شلوغی محوطه جریمه او نتوانست دروازه تیم مشهدی را باز کند.

دقیقه 75: مصطفی احمدی مدافع سیاه جامگان حسین ساکی را که در حال ورود به محوطه جریمه بود ، با خطا متوقف کرد اما داور اعتقادی به پنالتی نداشت و خطا را پشت محوطه جریمه اعلام کرد. ضربه ایستگاهی را پریرا زد و توپ به دیوار دفاعی برخورد کرد.

دقیقه 84: چولاک مهاجم بلندقامت سیاه جامگان در موقعیتی مناسب نتوانست دروازه را باز کند.

دقیقه 90: ضربه سر یوری چولاک روی ارسال سیف اللهی از بالای دروازه نفت به بیرون رفت.

 

اتفاق ویژه؛ بادامکی و پنالتی از دست رفته


حسین بادامکی در حالی که می توانست تیمش را از روی نقطه پنالتی به گل برساند و برنده به رختکن بفرستد اما در کمال ناباوری توپ را به بیرون زد. او اگر این توپ را گل می کرد شاید شرایط متفاوت می شد. در آنسوی میدان شیمبا پنالتی اش را گل کرد تا بادامکی بیشتر از همیشه حسرت بخورد.

 

حاشیه ها:
*برای اولین بار یک تیم مشهدی در ورزشگاه امام رضا(ع) میزبان حریف خود بود.
*علیرضا مرزبان و رضا عنایتی مربیان جدید سیاه جامگان قبل از شروع بازی به سمت نیمکت نفت رفتند و با فراز کمالوند برخورد گرمی داشتند.
*برخی از نیمکت نشینان سیاه جامگان نیز به سمت کمالوند رفتند و با او خوش و بش کردند.

*شرکت اتوبوسرانی مشهد ۱۵ خط ویژه را برای انتقال تماشاگران در نظر گرفته است.
* حدود ۲۰۰ تماشاگر آبادانی به تشویق تیم خود می پردازند.
*مرزبان در هنگام ورود به ورزشگاه به طرف تماشاگران رفت و مورد تشویق آنها قرار گرفت.
*سعید فتاحی مسئول برگزاری مسابقات لیگ در  ورزشگاه امام رضا (ع) حضور دارد و نظارت ویژه ای بر این مسابقه خواهد داشت.
*روابط عمومی تربیت بدنی آستان قدس رضوی تمهیدات خوبی از جمله اینترنت و تلویزیون برای خبرنگاران به منظور پوشش این مسابقه درنظر گرفته است.

دیدگاه‌ها