کد خبر : 1468552 | 27 مهر 1396 ساعت 17:49 | 23K بازدید | 0 دیدگاه

شاگردانم می‌گفتند ایران قوی بازی کرد

هاشمیان: پیروزی نوجوانان مقابل آلمان باورنکردنی بود

وحید هاشمیان بعد از دوران بازیگری‌اش خیلی زود حضور در کلاس‌های پیشرفته و معتبر مربیگری را آغاز کرد تا هم از برنامه‌اش عقب نماند هم اینکه فاصله‌ای میان آن ایجاد نشود.

هاشمیان: پیروزی نوجوانان مقابل آلمان باورنکردنی بود

به گزارش "ورزش سه"، همانطور که پیش‌بینی می‌شد هاشمیان مزد تلاش و پشتکارش را گرفت و امروز مربیگری تیم 17 ساله‌های هامبورگ را برعهده دارد. هاشمیان مسیر صحیحی را برای موفقیت در عرصه مربیگری آغاز کرده دقیقا مانند مسیر دوران بازیگری‌اش.بیشتر ساعات روز او در باشگاه سپری می‌شود و به همین دلیل تا جایی که زمان به او اجازه بدهد اخبار فوتبال ایران را پیگیری می‌کند:

 

*تیم فوتبال نوجوانان  با سه پیروزی خوب به مرحله بعد صعود کرد و در این مرحله هم با شکست مکزیک راهی یک چهارم نهایی شد.
 متاسفانه به دلیل همزمانی ساعت بازی نوجوانان با تمرینات تیم خودمان نتوانستم تمام بازی‌ها را ببینم اما خلاصه بازی با آلمان را تماشا کردم.


*پیروزی 4 بر صفر مقابل آلمان و از دست دادن چند فرصت گل دیگر کار بزرگی بود که بچه‌های نوجوان ما انجام دادند. شما که در همین رده سنی کار می‌کنید این پیروزی و نتیجه به دست آمده را چطور ارزیابی می‌کنید؟
 نتیجه باور نکردنی بود. همانطور که گفتید من خودم در آلمان با تیم 17 ساله‌ها کار می‌کنم و می‌بینم که چقدر سیستماتیک عمل می‌کنند و در نهایت هم نتیجه می‌گیرند.


*این پیروزی واکنشی از طرف شاگردان شما داشت؟
 اتفاقا بعد از آن بازی به من گفتند که تیم ایران چقدر قوی بازی کرد و همه تعریف می‌کردند. من هم در آن خلاصه بازی دیدم که بچه‌ها فوتبال منظمی را به نمایش گذاشتند و از ضربات ایستگاهی و ضد حمله به خوبی استفاده کردند و شانس زدن گل‌های بیشتر هم داشتند اما متاسفانه بقیه بازی‌ها را نتوانستم تماشا کنم.


*شما به سیستماتیک بودن فوتبال آلمان و توجه‌شان به تیم‌های پایه اشاره کردید. اما در فوتبال ما توجه خاصی به تیم‌های پایه نمی‌شود و زمانی که ما آلمان را با اقتدار شکست می‌دهیم برخی معادلات به هم می‌خورد.
 بله معادلات به هم می‌خورد. شما نگاه کنید ما استعدادهای زیادی داریم وقتی یک ایرانی از شهری با امکانات کم مثلا در المپیاد ریاضی مقام می‌آورد یا همین والیبالیست‌ها که جهش بالایی می‌کنند و نمونه‌هایی از این دست که بعد از مقطعی پایین می‌آیند نشان می‌دهد که ما تداوم نداریم و اگر این موفقیت‌ها به دست می‌آید شاید یک دلیلش این است که نسل خوبی در این رشته‌ها حضور دارند.


*از همین تیم آلمانی که چهار گل از ما خورد و چهار گل هم نخورد ستاره‌هایی در آینده به فوتبال جهان معرفی می‌شوند اما در فوتبال ما خیلی از ستاره‌های کم سن محو می‌شوند. در فوتبال آلمان چه کار می‌کنند که ما انجام نمی‌دهیم؟
 من تیم خودمان را می‌گویم. همین بچه‌ها روانشناس دارند، تغذیه‌شان طبق برنامه است، تمرینات‌شان هر روز آنالیز، یادداشت و ذخیره می‌شود. باشگاه از همین الان برای آینده آنها برنامه‌ریزی می‌کند. اما شما ببینید الان چند سال است که تیم امید ما نتیجه نمی‌گیرد.
 دلیلش انتخاب‌های اشتباهی بود که از سوی کمیته فنی انجام و در نهایت هم منجر به حذف از مسابقات شده است. بعضی وقت‌ها هم دری به تخته می‌خورد و تیم نتیجه می‌گیرد که البته همین هم بی‌نظمی است. شاید اگر تیم ما به المپیک هم می‌رفت خیلی خوب نتیجه می‌گرفت. اما همانطور که گفتم انتخاب های اشتباه باعث نتیجه نگرفتن تیم بود.


*الان برنامه تمرینی شما با تیم 17 ساله‌های هامبورگ چگونه است؟
 ما دقیقا مثل تیم‌های حرفه‌ای عمل می‌کنیم. در روزهایی که مدارس تعطیل نباشد از حدود ساعت 6 بعد از ظهر شروع می‌کنیم اما در زمان تعطیلی مدارس روزی دو جلسه تمرین داریم. اما من به عنوان مربی از صبح زود تا 9 شب در باشگاه هستم چون تمرین 8:30 صبح آغاز می‌شود و بچه‌ها تا شش بعد از ظهر (در روزهای تعطیل) در اختیار باشگاه هستند. در واقع ما در رده پایه‌ای کار می‌کنیم اما کاملا حرفه‌ای.


*پرسپولیس با قبول تساوی مقابل الهلال در بازی برگشت شانس حضور در فینال لیگ قهرمانان را از  دست داد.
 به هر حال بعد از باخت 4 بر صفر در بازی رفت که آن بازی را هم خلاصه دیدم طبیعی بود که کار برای بازی برگشت سخت شود. با این حال من فکر می‌کنم پرسپولیس در فصل جدید هم جزو تیم‌های خوب لیگ است. اما یک دلخوری هم از یکی از سایت‌ها دارم چون بعد از بازی رفت با من تماس گرفتند و چون نمی‌توانستم مصاحبه کنم دیدم از قول خودشان مصاحبه‌ای نوشتند که امیدوارم تکرار نشود چون در آن صورت من هم واکنش نشان می‌دهم.


منبع: ایران ورزشی

دیدگاه‌ها