کد خبر : 1469641 | 02 آبان 1396 ساعت 13:50 | 32.9K بازدید | 3 دیدگاه

استخدام موتورسوار برای مراقبت از بازیکنان

رویانیان: یک لژیونر را از دام قلیان نجات دادم

هرچند انتقاداتی به نحوه مدیریتی سردار رویانیان وارد است اما او با خصوصیات اخلاقی نظامی‌گری خود توانسته بود در دوران حضورش در پرسپولیس از برخی حواشی تیمش را دور نگه دارد.

رویانیان: یک لژیونر را از دام قلیان نجات دادم

به گزارش "ورزش سه"، ماجرای حواشی اخیر در فوتبال ایران باعث شد سراغ محمد رویانیان برویم که صحبت‌های زیادی در مورد دوران مدیریت او و قلیان شکستن‌های بازیکنانش وجود دارد.


محمد رویانیان ابتدا با تسلیت بابت درگذشت ابراهیم آشتیانی گفت: جا دارد ابتدا درگذشت مرحوم آشتیانی را تسلیت بگویم. ایشان انسانی والا و علمی بودند که تحصیلات عالیه داشتند و تدریس دانشگاهی می‌کردند. فوتبالیست نام آشنایی که با درگذشتش خانواده ورزش و خصوصا فوتبال را در غم فرو برد و به خانواده ایشان تسلیت می‌گویم.


مدیرعامل سابق پرسپولیس در مورد دیدار دربی نیز گفت: دربی همیشه جذاب و حساس است. وقتی دربی می‌شود یاد خاطرات گذشته می‌افتم. هیجانات مدیران باشگاه و کادرفنی و بازیکنان را کاملا درک می‌کنم و خاطرات لحظه‌ای برایم زنده می‌شود. یاد آن دربی که 80 دقیقه 10 نفره با دو گل عقب بودیم و با یک اتفاق معجزه آسا و با گل‌های ایمون زاید 3 گل در 10 دقیقه زدیم. شب استثنایی بود و همه در شوک بودند، هم هواداران پرسپولیس و هم هواداران استقلال. بارها به یاد آن لحظات می‌افتم و امیدوارم این دربی نیز جذاب شود.


محمد رویانیان در مورد شانس و پیش‌بینی‌اش برای گلزن دربی گفت: درست است که مهدی طارمی نیست اما ما منشا را داریم که سرحال و روپا است. علیپور هم ماشاالله و در کل از سیدجلال تا آن جلو همه آماده هستند و شانس گلزنی دارند. البته اگر روی بیرانوند حساب باز نکنیم و او هم هوس گل زدن به سرش نزد. راستی شجاع هم که هم استانی ماست و امیدوارم یک عملکرد فوق العاده داشته باشد و گل هم بزند.


مدیرعامل سابق پرسپولیس در مورد حواشی این روزهای فوتبال ایران و ماجرای قلیان کشیدن بازیکنان گفت: بازیکنان باید بدانند که در معرض انواع خطرات قرار دارند. خطرات اخلاقی و البته اینجور مسائل که قلیان هم یکی از آنهاست. من یادم است که یکی از بازیکنان جوان، مودب و متدین ما که الان در اروپا هم خوب می‌درخشد یک زمان گرفتار همین دوستان ناباب شده بود و من با او برخورد شدیدی داشتم که آن زمان از دستم هم ناراحت شد. اما خدا را شکر می‌کنم که نگذاشتیم دوستانش خرابش کنند و اکنون می‌درخشد. من آن زمان به موقع وارد شدم و اکنون هم جایگاه خوبی دارد و مسلما بابت عصبانیت و برخورد آن روز به من حق می‌دهد.


وی ادامه داد: یکی دیگر هم بود که یک شب سرزده به خانه‌اش رفتیم. اتفاقا وظیفه ما بود که مراقب بازیکن که سرمایه اصلی باشگاه هستند باشیم. این اتفاقات در دوره هر مدیری امکان دارد بیفتد و روی پرسپولیس و استقلال حساسیت بیشتر است. اکنون فوتبال حرفه‌ای شده و شفافیت هم در آن وجود دارد و اطلاعات هم خیلی زود پخش می‌شود. هواداران هم به این حرکات دور از شان ورزشکاران زود واکنش نشان می‌دهند و آنها باید حواس‌شان باشد چیزهایی که به سختی به دست آورده‌اند اینقدر آسان از دست ندهند. قلیان برای هیچکس خوب نیست و مسلما برای ورزشکاران بیشتر مضر است. امیدوارم دیگر هیچ اتفاقی در این خصوص نشویم. در مورد آن بازیکن هم که سرزده به خانه‌اش رفتیم گوشش را کشیدیم.


رویانیان در ادامه انتقادات خود از رفتار غیرحرفه‌ای بازیکنان گفت: بازیکنان باید بدانند قلیان به آدم ارزش نمی‌دهد و بلکه ارزش‌ها را نابود می‌کند. آنها باید بدانند در چه جایگاهی هستند و برای اینکه اسطوره باشند باید رفتار خود را کنترل کنند و مواظب باشند و بدانند همیشه در پیش چشم هواداران قرار دارند.


وی ادامه داد: یک بازیکنی هم نصفه شب به من زنگ زد که سردار ماشینم را خوابانده‌اند و بعد از رتق و فتق کارش به او گفتم باید بداند که اگر در زمین به ازای خطای او ممکن است با کارت زرد و حتی قرمز مواجه شود در جامعه هم همینطور است و هر چیزی اخطار و جرایمی در پیش دارد که می‌تواند زندگی او را به خطر بیندازد. متاسفانه برخی‌ها دوست دارند با دست خودشان نابود شوند و اینگونه شخصیت خود را تخریب می‌کنند. برادر من شما ورزشکاری و خطر در کمترین فاصله در کمین توست و باید مراقب باشی. یک بازیکن مطرح هم بود که در اوج بود و او را گرفتیم و بعد نابود شد. چرا باید در جوانی نابود شود؟ مگر غیر از این است که به دست خودش نابود شد؟ مگر کم برای جلوگیری از اتفاقات ناگوار مراقب او و دیگران بودیم و اکنون که باید از نظر حرفه‌ای می‌درخشید نامش هیچ جا نیست.


مدیرعامل سابق پرسپولیس در توضیح رفتارهایی که برای مراقبت از بازیکنانش داشت اینطور توضیح می‌دهد: بله، بازیکن سرمایه باشگاه ما بود و باید به هر شکلی مراقب او می‌بودیم. چند موتورسوار گرفته بودم و در جلوی خانه بازیکنان گذاشته بودم تا مراقب رفتار آنها باشند. بروند بپرسند حالتان چطور است و چیزی نیاز دارید یا ندارید. اطلاع دهند چه کسی می‌آید، چه کسی می‌رود و کجا می‌رود؟ شاید بگویید غیرحرفه‌ای بود اما مگر بازیکنان ما حرفه‌ای هستند که خودشان مراقب باشند؟ باید اینگونه مراقب آنها می‌بودیم. ما یک تشکیلات تنها برای این موضوع درست کرده بودیم تا جلوی اتفاقاتی اینچنینی را بگیریم و بازیکن هم بداند باشگاه او را کنترل می‌کند و مراقب آنهاست.



گفت و گو: حمید ابراهیمی

دیدگاه‌ها