کد خبر : 1470143 | 04 آبان 1396 ساعت 20:05 | 233.4K بازدید | 0 دیدگاه

جنگنده اما پراشتباه

نفر به نفر پرسپولیسی‌ها در دربی

تیم فوتبال پرسپولیس با وجود ارائه یک بازی نه چندان جذاب با تک گل علی علیپور از سد استقلال گذشت تا بازی بزرگ نیم فصل اول را به سود خود تمام کند.

نفر به نفر پرسپولیسی‌ها در دربی

به گزارش "ورزش سه"، سرخپوشان در این بازی تیمی محتاط و تقریبا دفاعی بودند که روی برخی حرکات فردی صاحب موقعیت‌هایی شدند. برای اینکه بدانیم سرخپوشان در این بازی چه نمره‌ای دشت می‌کنند با مشورت محمد تقوی کارشناس فوتبال و بازیکن پیشین استقلال به نمایش سرخپوشان نمره داده‌ایم.


علیرضا بیرانوند (7 از 10)


علیرضا بیرانوند در یکی از روزهای خوب دروازه‌بانی دوباره نشان داد که می  تواند در صورت تمرکز نمایشی بهتر از دیگر دروازه‌بان‌های لیگ داشته باشد. او کاملا بدون اشتباه نشان داد و بارها با خروج‌های عالی و مشت‌های هوشمندانه خطر را از روی دروازه پرسپولیس دور کرد و حتی این بار روی شوت‌های از را دور فریب نخورد.

 


حسین ماهینی (6.5 از 10)


حسین ماهینی در کارهای دفاعی بسیار کم اشتباه اما در کارهای تهاجمی چندان فوق‌العاده نبود. با  وجود آنکه به دلیل پوشش خوبش بشار رسن هافبک عراقی نمایش خوبی از خود نشان داد. ماهینی در لحظات پایانی بازی لغزش‌های اندکی داشت اما در کل جزو خوب‌های این مسابقه بود.

 

 


سیدجلال حسینی (6.5 از 10)


اگر سیدجلال حسینی روی فرم و آماده باشد، قطعا کار تیم مقابل بسیار دشوار خواهد بود. او امروز وظیفه کاپیتانی خود را به نحو احسن انجام داد و در کار دفاعی کاملا شجاعانه و بدون خستگی 90 دقیقه با مدافعان استقلال جنگید. حسینی که میدان بزرگ زیاد دیده در این بازی حضور کاملا مثبت و امیدوارکننده‌ای داشت.

 

 


شجاع خلیل‌زاده(6 از 10)


شجاع با ریسک‌های کمابیش دفاعی امروز به خوبی از پس وظایفش برآمد و توانست علی قربانی مهاجم استقلال را به خوبی مهار کرده و باعث تعویض او هم بشود. شجاع در کارهای تهاجمی هم حضور خوبی داشت اما باز هم یکی، دو اشتباه ریز روی برخی حرکات انجام داد که این به دلیل سبک بازی اوست. با این حال زوج وی و سیدجلال نمایش موفقی را از سر گذراند.

 


محمد انصاری(5.5 از 10)


انصاری روز کاملا پرکاری را در سمت چپ دفاعی گذراند و بارها با خسرو حیدری و وریا غفوری تنه به تنه شد. اگرچه این بازیکن علاقه دارد در پست دفاع وسط به میدان برود اما اجبار ترکیب او را به پستی برده که دیگر دوست ندارد در آنجا بازی کند. انصاری امروز بخشی از موفقیت پرسپولیس در کار دفاعی بود.

 

 


محسن ربیع‌خواه (5.5 از 10)


ربیع‌خواه که با القابی مثل پسر برانکو روزهای دشواری را پشت سر می‌گذارد امروز با یک ضربه سر بلند پایه‌گذار تک گل بازی شد اما میزان فشارها روی او آنقدر زیاد است که اعتماد به نفس او را کم می کند. ربیع‌خواه بخصوص در نیمه دوم پاس‌های رو به عقب و اشتباه زیادی داشت که فشار روی دروازه پرسپولیس را باعث شد.

 

 


کمال کامیابی‌نیا(4.5 از 10)


این یکی از ضعیف‌ترین بازی‌های این هافبک دفاعی ممتاز برای پرسپولیس بود. اگرچه کمال در لحظات پایانی با حضور در سمت راست خط هافبک نمایش بسیار بهتری از خود ارائه کرد اما او همچنان به شدت دور از آن ستاره‌ای است که انتظارش را داریم. کمال در دو فصل گذشته یکی از بهترین‌های پرسپولیس بوده و باید به همان مرز بازگردد.

 

 


بشار رسن(7 از 10)


این هافبک عراقی بهترین موقعیت‌های نیمه دوم بازی را روی حرکات انفجاری و تکنیک فوق‌العاده‌اش ایجاد کرد اما همچنان باید در ترکیب پرسپولیس بیشتر جا بیفتد. رسن که به دلیل مصدومیت جای خود را به محسن مسلمان داد با خروج از میدان امیدهای تهاجمی پرسپولیس را کاست. او البته با این نمایش جای خود را در ترکیب پرسپولیس سفت کرد.

 

 


وحید امیری (8 از 10)


وحید ستاره پرسپولیسی‌ها در دیدار دربی بود و شاید می‌توانست یک پنالتی هم در پایان نیمه اول برای تیمش به ارمغان بیاورد. امیری بازیکنی که در بازی دفاعی و ضدحمله‌ای پرسپولیس بیشترین نقش مثبت را ایفا می‌کرد، امروز اگر کم اشتباه‌تر بود می‌توانست نمره خیلی بهتری هم بگیرد. با این حال در همین حد هم نمایش 90 دقیقه‌ای او کاملا قانع‌کننده و در خدمت تیم بود.

 

 


علی علیپور(7 از 10)


بخش مهمی از نمره این مهاجم پرسپولیس به پنالتی و گل او برمی‌گردد. اما در شرایطی که انتظار داشتیم علیپور در نیمه دوم تشنه‌تر و با میل به هجوم بیشتر بازی کند، این شرایط با نمایش نه چندان خوب هافبک‌ها برایش مهیا نشد تا در نیمه دوم کاملا دور از دید باشد.

 

 


گادوین منشا(7.5 از 10)


منشا با خروج مهدی طارمی از پرسپولیس بازی‌های فوق‌العاده‌ای از خود نشان داده و امروز هم متعصب، دونده و باهوش بازی کرد و البته پایه‌گذار تک گل پرسپولیس شد. این بازیکن به موقع به داد پرسپولیس رسیده و زوجش با علیپور کاملا خطرناک است. منشا باید این فرم را در ادامه مسابقات هم حفظ کند.

 

 


محسن مسلمان (4 از 10)


اینکه محسن مسلمان پاس به عقب بدهد و این کار را چند بار تکرار کند کاملا باورنکردنی است. اما او در روزی که می‌توانست در پست بهتری مورد استفاده تیم قرار بگیرد، روی نیمکت نشست و به محض ورود به زمین هم قربانی حضور در یک منطقه نامانوس شد. مسلمان برای ادامه کار در پرسپولیس باید مشکلات خود با برانکو را حل کند ...

 


* سیامک نعمتی و شایان مصلح مدت کمی در بازی بودند و نمی‌شود آنها را مورد قضاوت قرار داد.

 

 

دیدگاه‌ها