کد خبر : 1470254 | 05 آبان 1396 ساعت 14:59 | 9.8K بازدید | 0 دیدگاه

طالبیان: باید نگاه خاصی به قایقرانی داشته باشیم

دیگر پسران قایقران ایران را پیش‌ببنی نکنید!

مسابقات آب های آرام قهرمانی آسیا پس از کسب 2 مدال طلا، 9 مدال نقره و 9 مدال برنز برای ایران در شانگهای چین، هفته گذشته به پایان رسید.

به گزارش "ورزش سه"،  رقابت های آب های آرام قهرمانی آسیا که از 23 تا 26 مهرماه در مرکز ورزش های آبی شانگهای چین برگزار شده بود، هفته پیش در حالی پایان یافت که قایقرانان ایرانی توانستند با کسب ۲۰ مدال رنگارنگ سکوی سوم این مسابقات را از آن خود کنند. احمد رضا طالبیان و فرزین اسدی اعضای تیم بزرگسال کایاک دو نفره ۱۰۰ متر ایران بودند که موفق به کسب مدال نقره در این بخش شدند. البته این دو قایقران  به همراه علی آقامیرزایی و پیمان قوی دل تیم بزرگسال ایران در بخش کایاک چهارنفره ۵۰۰ متر را تشکیل داده بودند که متاسفانه نتوانستند به مقامی بهتر از چهارمی دست یابند. برای اطلاع از سطح مسابقات و برنامه های پیش روی تیم ملی به گفت و گو با قهرمان کایاک ۱۰۰۰ متر بازی های آسیایی ۲۰۱۰، احمد رضا طالبیان پرداختیم. در ادامه گفت و گوی او را با خبرنگار ورزش سه می خوانید:

 

 *بازی های آسیایی، محلی برای شناخت حریفان
چون رقابت‌ها  یک سال قبل از بازی‌های آسیایی برگزار می‌ شدند سطح بالایی داشتند. معمولا در این گونه مسابقات کشورهای مختلف برای سنجش ورزشکاران خود شرکت می کنند تا از وضعیت آن ها قبل از بازی های آسیایی مطلع شوند. به همین دلیل ورزشکاران از کشور های مختلف با بالاترین سطح آمادگی در این مسابقات شرکت کرده بودند تا علاوه بر ارزیابی خود، از وضعیت رقیبانشان اطلاع یابند. در این بین کشورهای قزاقستان، چین و ازبکستان با بهترین نفرات خود در این رقابت ها شرکت کرده بودند و توانستند نتایج خوبی را کسب کنند. در کل چون این مسابقات یک دوره قبل از بازی های آسیایی برگزار می شود و دارای سهیمه المپیک است، همیشه از سطح بالایی برخوردار می باشد.

 

*در کایاک دونفره هیچ کس به مدال ما امیدوار نبود
چون مسعولان تیم به دنبال کسب بهترین نتیجه هستند، همیشه در تغییر مواد نفرات را با بهترین ارنج تنظیم می کنند. امسال هم بعد از تست‌هایی که انجام شد سرمربی تیم تصمیم گرفت که من در ماده ی دیگری شرکت کنم که به نظرم با چینش این ارنج اتفاقات خوبی افتاد. در کایاک دو نفره هیچ کس روی مدال ما حساب باز نمی‌کرد؛ چون در مقدماتی نتوانستیم نتیجه خوبی بدست بیاوریم و همه فکر  می کردند که در فینال هم نتیجه مناسبی کسب نمی کنیم؛ اما در فینال دوم شدیم و همه را غافلگیر کردیم. به نظرم ما در کایاک دو نفره خیلی خوب کار کردیم و این در شرایطی اتفاق افتاد که فقط سیزده یا چهارده روز تمرین داشتیم و هماهنگ شدیم.

 

1250025

 

*در کایاک چهارنفره تمرین زیادی نداشتیم
 در کایاک چهار نفره به دلیل تغییر مسافت مسابقه از هزار متر به 500 متر، رقابت بسیار سنگین و سخت شده بود. متاسفانه در این ارنج تمرین زیادی نداشتیم ولی باز هم با توجه به این که ما زمان زیادی با هم تمرین نکرده بودیم، توانستیم نتیجه خوبی بگیریم. در مجموع رقابت در 500 متر بسیار سخت است و باید زمان بیشتری برای مشخص کردن بهترین ارنج صرف کنیم.

 

*حداکثر استفاده را باید از فصل زمستان ببریم
 تیم ملی تا قبل از شروع مرحله جدید اردوها استراحت دارد. برنامه بعدی ما آمادگی برای بازی های آسیایی سال آینده در جاکارتا است. زمستان فصل مهمی برای قایقرانی است که امیدوارم با برنامه ریزی های مناسب بتوانیم حداکثر استفاده را از این فصل ببریم.

 

1250024

 

*باید نگاه خاصی به قایقرانی داشته باشیم
 همیشه گفته شده است که از ورزشهای پر مدال حمایت خاصی می شود. در حال حاضر قایقرانی یک رشته پر مدال است که ورزشکاران آن جزو مدال آوران آسیایی به حساب می آیند. سال آینده مدال های زیادی برای تیم های روئینگ و ‌آب‌های آرام ایران در جاکارتا وجود دارد که در صورت کسب مدال طلا، کاروان ایران می تواند جایگاه بهتری پیدا کند. البته این مدال های طلا به راحتی به دست نمی آیند، چرا که برای کسب آن ها باید قایقرانی ایران حمایت شود. در حال حاضر باید نگاه خاصی به قایقرانی داشته باشیم تا قایقرانان ایرانی بتوانند عملکرد خوبی داشته باشند.

دیدگاه‌ها