کد خبر : 1470361 | 06 آبان 1396 ساعت 09:56 | 9.8K بازدید | 0 دیدگاه

بازیکنان استقلال جریمه می‌شوند

اصفهانیان: قضاوت حیدری خوب بود

رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال، از قضاوت بیژن حیدری در داربی هشتاد و پنجم پایتخت ابراز رضایت کرد.

اصفهانیان: قضاوت حیدری خوب بود

به گزارش ‌"ورزش سه"، فریدون اصفهانیان، رییس کمیته‌ داوران در گفت‌وگو با ایسنا، درباره قضاوت بیژن حیدری در داربی هشتاد و پنجم پایتخت، اظهار کرد: برای اولین بار بود که حیدری در چنین دیداری سوت می‌زد. عملکرد داوری خوب بود و از لحاظ آمادگی جسمانی سطح بالایی را از خود نشان داد. در صحنه پنالتی‌ که برای تیم فوتبال پرسپولیس اعلام شد، بیژن حیدری به خوبی تصمیم درست را اتخاذ کرد و حتی تصمیم او مبنی بر نشان دادن کارت زرد به روزبه چشمی نیز درست بود زیرا این موقعیت در داخل محوطه جریمه بوده و درگیری روی توپ صورت گرفته است. اگر همین خطا در پشت محوطه جریمه صورت می‌گرفت به دلیل از بین بردن موقعیت گل ۱۰۰ درصد، بازیکن استقلال باید اخراج می‌شد. همچنین اگر بازیکن استقلال در همین صحنه در محوطه جریمه به جای تکل مهاجم پرسپولیس را می‌کشید یا هل می‌داد جریمه‌اش کارت قرمز بود.

 

او ‌اضافه کرد: در صحنه دوم تکلی که به روی وحید امیری زده شد خطا نبود و داور باز هم به درستی ادامه‌ بازی را اعلام کرد. برخی از منتقدان به این مساله انتقاد داشتند که حیدری برای نخستین بار است که داربی را سوت می‌زند و نباید چنین بازی را به او داد اما مگر سایر داوران ایرانی که در حال‌ حاضر سابقه قضاوت چند بازی را دارند، روزی برای بار اول این دیدار را سوت نزدند؟ به‌ هر حال هر داور ایرانی باید تجربه بازی‌های مهم و حساس را به کارنامه خود ‌اضافه کند. این تجربه برای بیژن حیدری در داربی هشتاد و پنجم اتفاق افتاد.

 

رییس کمیته‌ داوران در پایان در رابطه با اعتراض بیش از حد بازیکنان دو تیم به خصوص آبی‌پوشان پایتخت، گفت‌: داور سعی کرد تا جایی که می‌تواند بازی را کنترل کند و به درستی به بازیکنانی که اعتراض می‌کردند کارت زرد نشان داد. او به خوبی توانست اعتراض‌ها را کنترل کند اما اعتراض بازیکنان استقلال باعث متشنج شدن جو ورزشگاه شد. ما این اعتراض‌های بیش از حد را به کمیته‌ مسابقات ارجاع خواهیم داد و آنها با مشورت کمیته‌ انضباطی جریمه‌ای را در نظر می‌گیرند.

دیدگاه‌ها