کد خبر : 1471205 | 09 آبان 1396 ساعت 18:20 | 13.3K بازدید | 0 دیدگاه

از فدراسیون فوتبال گلایه دارم

توضیح مدیرعامل سایپا درباره ترابی و صیادمنش

رضا درویش مدیرعامل سایپا بعد از شکست این تیم در دیدار با پرسپولیس از برنامه ریزی فدراسیون فوتبال گلایه کرد.

توضیح مدیرعامل سایپا درباره ترابی و صیادمنش

به گزارش "ورزش‌سه"، مدیرعامل باشگاه سایپا پس از شکست این تیم مقابل پرسپولیس اظهار داشت: من دیروز هم با آقای تاج و هم با آقای ساکت صحبت کردم. شما یک باشگاه دیگر در ایران پیدا کنید که این تعداد بازیکن به تیم ملی تحویل داده باشد. ما 5 بازیکن ملی پوش در نوجوانان، 8 بازیکن جوانان و 5 بازیکن بزرگسالان داریم. آیا این جرم است که بازیکن سازی می کنیم و در خدمت تیم ملی مملکت هستیم؟ این آسیب فقط به باشگاه می خورد و درست است که موفقیت تیم ملی باعث افتخار کل مملکت است. ما درخواست کردیم به جهت اینکه چند بازیکن آسیب دیده داریم، اجازه دهند که 2 بازیکن ملی پوش جوان ما به جای اینکه 10 صبح امروز پرواز کنند بعد از بازی امروز با هزینه خود ما امشب به تیم ملی اضافه شوند. بازیکنی که 10 صبح پرواز کرد، اگر 10 شب می رفت چه فرقی داشت؟ اتوبان نباید یکطرفه باشد و در این معادله، هر دو طرف باید راضی باشند. متاسفانه به حرف ما گوش ندادند. من فکر می کردم انقدر معرفت و محبت نسبت به ما دارند که موافقت کنند اما وقتی از سرپرست تیم پرسیدم فهمیدم که توجهی به درخواست ما نشده است. این خوب نیست. یا باید مثل بقیه باشگاه ها باشیم و این نقش سازندگی را نداشته باشیم و فقط آماده خواری کنیم، یا اینکه باید به ما بگویند فرق تیم ما که حدود 24 بازیکن به رده های مختلف تیم ملی داده است، با تیم هایی که نهایتا 5 بازیکن ملی پوش دارند چیست؟ هزینه ای که برای اینها داده نمی شود.


او درباره شرایط خاص سایپا ادامه داد: الان 5 بازیکن ما آسیب دیده اند و ما نمی توانیم از خارج یا از یک سیاره دیگر بازیکن بیاوریم. ما گفتیم از بازیکنان خودمان که خودمان ساختیم و هزینه برایشان انجام دادیم، می خواهیم استفاده ببریم. حالا هم اگر چیزی بگوییم می گویند چون نتیجه نگرفته اند چنین حرفی را می زنند.


درویش در خصوص نتایج ضعیف هفته های اخیر سایپا و رضایت از کادر فنی گفت: کادر فنی وظیفه دارد که تیم را آماده کند و بازی خوبی از تیم بگیرد. شما الان همین بازی ما با پرسپولیس را آنالیز کنید و ببینید آیا موقعیت های گل ما بیشتر بوده یا تیم پرسپولیس؟ متاسفانه اشتباهات پرتکراری در خط دفاعی داشتیم و داوری ها هم مزید بر علت بوده است. همه ی اینها باعث می شود یک تیم از نظر روحی شرایط نامناسبی پیدا کند. مشکل ما الان این است که بازیکن بین دو نیمه وارد رختکن می شود و آقای دایی باید ذهن این بازیکن را آماده کند و در جواب مسائل مربوط به اشتباهات داوری باید همواره بگوییم "پیش می آید و اشتباهات داوری جزئی از آن است و ناخودآگاه است" هرچند که این اشتباهات تا به اینجا به ضرر ما بوده است.ناخودآگاه همه ی این مسائل ذهن را به هم می ریزد و بازیکن از نظر روحی به هم می ریزد و فقط به این فکر می کند که مبادا وقتی وارد زمین می شود اشتباهی از داور رخ بدهد  و خطایی اشتباها علیه تیم گرفته شود. به همین دلایل تیم باید از نظر روحی روانی هم ترمیم بشود تا نتیجه ای که لازم دارد را بگیرد.


مدیرعامل باشگاه سایپا درباره احتمال جریمه شدن بازیکنان و کادر فنی این تیم افزود: وقتی داور علیه تیم ما سوت می زند، ما باید داور را جریمه کنیم یا بازیکن را؟ به داور که دستمان نمی رسد بنابراین مجبوریم خودخوری کنیم و چیزی نگوییم.


او پیرامون تلاش باشگاه تراکتورسازی برای جذب مهدی ترابی به عنوان بازیکن سرباز گفت: این موضوع را باید از ترابی و باشگاه تراکتورسازی بپرسید. باید ببینیم آیا ترابی تحصیل را رها می کند تا به سربازی برود؟ هرچند که اگر مقررات اجازه چنین کاری را بدهد، در این صورت هم باز 2 سال دیگر به تیم برمی گردد و فرقی ندارد. تیم ما قائم به شخص نیست. ترابی همین فصل هم مقابل فولاد بازی نکرد، امروز هم به میدان نرفت. بازی قبل از آن هم در اواسط بازی به میدان آمد. یکی از معضلات ما همین است. پارسال شاید 5 ماه ترابی را نداشتیم به این جهت که در خدمت تیم ملی بود، آسیب دیدگی داشت، جراحی کرد. الان در این ماجرا چه کسی جز باشگاه ضرر کرد؟ چه کسی جوابگو است؟ قطعا هیچکس.

 

درویش در خصوص اللهیار صیادمنش و بحث تمرین نکردن او با تیم اصلی سایپا اظهار داشت: بازیکن برای مربی خط مشی تعیین نمی کند و این مربی است که باید بگوید چه بازیکنی به کارش می آید تا استفاده کند. یکی از مشکلات ما این است که یک بازیکن در یک تورنمنت می درخشد و فکر می کند آخر کار است. بسیار بازیکنان باتجربه ای شبیه این بازیکن بوده اند که چون سلسله مراتب را رعایت نکردند، جرقه هایی شدند که بعد از یکی دو سال دیگر اسمی از آنها باقی نماند. امیدوارم این بازیکن به این شکل نباشد، قطعا مشاوران خوبی مثل خانواده به او کمک می کنند تا بتواند راه موفقیت را ادامه دهد. او تازه اول راه است و 2تا گل زده است و برای تبدیل شدن به یک بازیکن بزرگ زمان می خواهد.

دیدگاه‌ها