کد خبر : 1471507 | 10 آبان 1396 ساعت 17:59 | 41.5K بازدید | 0 دیدگاه

رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی توضیح داد

رد شایعه دوپینگ کاپیتان پرسپولیس

مصدومیت سیدجلال حسینی از سوی برخی رسانه‌ها با تعابیر عجیب و غیرحرفه‌ای همراه شده بود تا اکنون رییس فدراسیون پزشکی ورزش به آن پاسخ دهد.

رد شایعه دوپینگ کاپیتان پرسپولیس

به گزارش "ورزش سه"، دکتر غلامرضا نوروزی، رییس فدراسیون پزشکی ورزشی در خصوص حواشی چند وقت اخیر حول مساله دوپینگ برخی بازیکنان فوتبال گفت: متاسفانه جوی در حال حاضر به راه افتاده است که تا یک بازیکن به دلیل سرما خوردگی یا مصدومیت و یا حتی با نظر سرمربی یک بازی روی نیمکت می‌نشیند به او اتهام دوپینگ می‌زنند و هم برای بازیکن دردسر ایجاد می‌شود و هم برای ما و این اتفاق خوبی نیست.


وی در ادامه با توضیح مراحل تست گیری از بازیکنان گفت: پروسه گرفتن تست از بازیکن و انجام آزمایش‌های لازم و مشخص شدن جواب آن تا اعلام رسمی یک پروسه چند ماهه است و وقتی نتیجه‌ها به دست فدراسیون برسد رسماً اعلام خواهد شد مقوله دوپینگ موضوعی نیست که با گمانه‌زنی بتوان به آن ورود کرد.

 

دکتر غلامرضا نوروزی در مورد اینکه آیا قلیان که اکنون به بحث اصلی ورزش و خصوصا فوتبال کشورمان تبدیل شده از سوی این فدراسیون ممنوع است، گفت: قلیان جزو موارد ممنوعه برای بازیکن محسوب نمی‌شود؛ ولی از دو منظر کشیدنش برای این افراد جایز نیست. یکی به دلیل اینکه این افراد الگوی جامعه هستند و دیگری سلامت جسمی خود بازیکنان که به سودشان است این موارد را رعایت کنند. ما چهره ورزشی به خاطر مصرف سیگار و قلیان کم از دست نداده‌ایم.

دیدگاه‌ها