کد خبر : 1474297 | 24 آبان 1396 ساعت 16:14 | 42.5K بازدید | 0 دیدگاه

پیکان جای پرسپولیس را گرفت؛

پیکان ۱ صنعت نفت آبادان ۱؛ جلالی به هشت نرسید

تیم‌ فوتبال پیکان پس از کسب هفت پیروزی پیاپی در مصاف با صنعت نفت به تساوی یک بر‌ یک دست یافت.

پیکان ۱ صنعت نفت آبادان ۱؛ جلالی به هشت نرسید

به گزارش « ورزش سه»، تیم پیکان در شرایطی پا به این دیدار گذاشته بود که با کسب پیروزی می توانست به رکوردی جالب توجه برسد و در دقیقه ۲ هم توسط امامعلی به گل رسید؛ ولی در ادامه اگرچه پیکانی ها نمایش بهتری از میهمان خود داشتند؛ اما نتوانستند بر تعداد گل های خود اضافه کنند و گل دقیقه ۳۷ مسعود ابراهیم زاده باعث شد تا تساوی نیمه اول تا پایان بازی حفظ شود. البته تیم صنعت نفت آبادان هم در دقایق پایانی دو‌ موقعیت بسیار خوب را از دست داد تا جلالی و شاگردانش از نتیجه به دست آمده، چندان ناراضی نباشند. با این نتیجه پیکان ۲۴ امتیازی شد و به رتبه دوم جدول رسید و تیم صنعت نفت در میانه های جدول باقی ماند.


هفته سیزدهم، 24 آبان ١٣٩٦؛ ورزشگاه شهدای شهر قدس، تعداد تماشاگر:
داوران: شاهو اصلانی، علی دودانگه و عسگر محمدی.

 

ترکیب پیکان


پیام نیازمند، امیرحسین صادقی، حجت حق وردی، مهدی شیری، ابوالفضل رزاق پور ( ۸۲ علی حمودی )، امیرحسین کریمی، صادق بارانی، ابوالفضل ابراهیمی، آرفنگ دافه ( ۶۲ مهدی مومنی)، فراز امامعلی و امیر روستایی ( ۷۳ کنت انگ ووک).
سرمربی: مجید جلالی


ترکیب صنعت نفت آبادان

 

داوود نوشی صوفیانی، مرتضی اسدی، علی عبدالله‌زاده، مسعود ابراهیم‌زاده، حسین ساکی، زبیر نیک‌نفس، مگنو باتیستا، آگوستو سزار، محمد امین درویشی ( ۹۰ رضا جبیره)، میلاد جهانی ( ۶۴ محمد شادکام)  و لوسیانو پریرا

سرمربی فراز کمالوند

 

کارت زرد


امیرحسین کریمی‌ (40) پیکان

حسین ساکی (60) محمد شادکام (۷۰) مرتضی اسدی (90+3) صنعت نفت آبادان

 

شرح بازی


شروع بازی با گلزنی پیکان آغاز شد؛ ولی بازی در ادامه روند متعادلی داشت و‌ شاهد بازی روانی از سوی هر دو تیم بودیم. تیم صنعت نفت تلاش می کرد به گل تساوی برسد و پیکانی ها هم با دفاعی منطقی بازی را کنترل می کردند. این شیوه بازی موقعیت هایی نصیب هر دو‌ تیم کرد و در یکی از همین فرصت ها بود که شاگردان فراز کمالوند روی یک کار ایستگاهی موفق به جبران گل دقایق ابتدایی شدند تا بازنده به رختکن نروند.

در نیمه دوم بازی سریع و درگیرانه دو‌ تیم ادامه داشت؛ ولی این تیم پیکان بود که در چند صحنه می توانست به گل برتری بازی دست یابد؛ اما بی دقتی مهاجمین این تیم و عملکرد خوب گلر صنعت نفت آبادان مانع از ثبت گل دوم پیکانی ها شد تا شاگردان جلالی در نهایت پس از هفت هفته از کسب پیروزی باز بمانند. البته در دقایق پایانی، بازی انتحاری را از سوی هر دو‌تیم شاهد بودیم و صنعت نفت هم دو موقعیت تک به تک را از دست داد.

 

 

شرح گل‌:


پیکان (۱-۰): در دقیقه ۲ ارسال آرفن از سمت راست هجومی‌تیم‌پیکان به امامعلی رسید و این بازیکن هم‌ با یک ضربه سر از داخل محوطه جریمه زننده گل زودهنگام تیمش شد.


صنعت نفت آبادان ( ۱-۱): در دقیقه ۳۷ تیم صنعت نفت آبادان روی یک کار تمرین شده ایستگاهی موفق شد با ضربه ی زیبای ابراهیم زاده به گل تساوی برسد. در این صحنه بازیکنان صنعت نفت به جای شوت، مدافعین حریف را فریب دادند و‌ با پاس بازی را آغاز کردند و در ادامه هم ابراهیم زاده مدافع چپ صنعت نفت به زیبایی و‌ با دقت بالایی توپ را به زاویه مخالف نیازمند فرستاد.

 

اتفاق ویژه


قطع روند هفت پیروزی پیاپی پیکانی ها را می توان اتفاق ویژه این دیدار دانست.

 

بهترین‌ بازیکن


از پیام نیازمند و داود صوفیانی می توان به عنوان بهترین بازیکنان این میدان نام برد. گلرهای دو‌ تیم در چند صحنه با واکنش های خوبشان مانع از فروپاشی دروازه تیمشان شدند.

 

دقایق حساس:

 

دقیقه ۷: ارسال مگنو‌ باتیستا و‌ ضربه سر شیمبا در شش قدم به شکل خطرناکی راهی اوت شد.

دقیقه ۲۰: شوت امیرحسین‌کریمی‌از پشت محوطه جریمه به راحتی در اختیار صوفیانی قرار گرفت.
دقیقه ۲۵: ارسال سزار از سمت راست خط دفاعی پیکان به راحتی در اختیار نیازمند قرار گرفت.
دقیقه ۳۳: شوت سرکش‌ مسعود ابراهیم‌زاده از فاصله سی متری با اختلاف کمی از بالای دروازه راهی اوت شد.

دقیقه ۴۶:  امیر روستایی در شروع نیمه دوم می توانست گل دوم پیکان را به ثمر برساند، اما در موقعیتی تک به تک گلر تیم صنعت نفت آبادان توپ را به کرنر فرستاد.

دقیقه ۵۵: فراز امامعلی در موقعیتی تک به تک با نوشی صوفیانی قرار گرفت، ولی باز هم واکنش خوب گلر صنعت نفت مانع گل خوردن این تیم شد.

دقیقه ۵۸: ارسال زیبای نیک نفس روی ضربه ایستگاهی از کناره ها می رفت که رقم زننده گل دوم صنعت نفت شود که توپ با فاصله بسیار کمی پس از برخورد به مدافعین پیکان راهی کرنر شد.

دقیقه ۶۹: ارسال عرضی مهدی  مومنی در دهانه دروازه بدون گلر به فراز امامعلی رسید، ولی این بازیکن در صحنه ای عجیب و‌ پس از اینکه با بازیکن خودی قاطی کرده بود، توپ را به اوت زد.

دقیقه ۹۰: شیمبا در موقعیتی تک‌به تک‌ با نیازمند صاحب توپ شد، ولی ضربه سر ضرب او با واکنش نیازمند دفع شد.

دقیقه ۹۰+۳: در آخرین ثانیه های بازی سزار در موقعیتی مناسب و‌ در دهانه دروازه توپ را به اوت زد.

 

حاشیه:


* فراز کمالوند به شدت در کنار خط به تصمیمات داور مسابقه معترض است و‌ به همین دلیل داور بازی را قطع کرد و به او‌ تذکر‌ داد.


* پیکانی ها در دقیقه ۸۳ به شدت معتقد بودند که بازیکن صنعت نفت در محوطه جریمه توپ را با دست لمس کرده است.

* در پایان بازی مجید جلالی و دستیارانش به شدت نسبت به تصمیمات داوری معترض بودند.

دیدگاه‌ها