کد خبر : 1477581 | 09 آذر 1396 ساعت 15:54 | 24.3K بازدید | 0 دیدگاه

سومین برد پیاپی قرمزهای اهواز

فولاد 2- سپیدرود 1؛ مهمان ناخوانده پله دوم

فولاد خوزستان موفق شد در دقایق پایانی از گل خود دفاع کند و سه امتیاز مهم بازی را به دست بیاورد.

فولاد 2- سپیدرود 1؛ مهمان ناخوانده پله دوم

به گزارش "ورزش سه"، تیم فولاد خوزستان موفق شد تا در ورزشگاه غدیر برابر سپیدرود پیروز شود و به رده دوم جدول صعود کند. رحیم زهیوی و صابر حردانی برای فولاد خوزستان و میثم تهی دست برای سپیدرود رشت گلزنی کردند.

 


هفته چهاردهم لیگ برتر؛ ساعت: 15 ؛ تاریخ: 96/09/09
استادیوم: غدیر اهواز/ تماشاگر: 
داور: روح‌الله شریفی؛ کمک‌ها: سعید علی‌نژادیان، حسن انتظاری و علی میرغفاری/ ناظر: رسول فروغی.

 

 

اخطار:

 

احسان مرادیان(90) از فولاد

 

 

فولاد خوزستان
احسان مرادیان، ایوب والی، عبدالله کرمی، فرزاد جعفری، پیمان شیرزادی(46- امیر زلیکانی)، احمد عبدالله‌زاده(76- ایمان مبعلی)، سینا مریدی، علی اصغر عاشوری، عبدالله ناصری، فرشاد جانفزا(74- صابر حردانی) و رحیم زهیوی.
سرمربی: سید سیروس پورموسوی

 

 


سپیدرود رشت
سید محمد حسینی، سید احمد سیدآهی، سید هادی موسوی، محمدرضا الماس‌خاله(64- جواد آقایی‌پور)، توحید غلامی(67- میثم تهیدست)، میثم فردوسی، شهاب کرمی(50- میعاد یزدانی)، حمید ملکی، عماد میرجوان، پویا نزهتی و میلاد قربان‌زاده.
سرمربی: علی نظرمحمدی

 

 

شرح گل:


 

١-٠(فولاد خوزستان- رحیم زهیوی): پاس دقیق سینا مریدی به رحیم زهیوی رسید و این بازیکن بعد از یک ضربه تو سر توپ، آن را وارد دروازه رشتی ها کرد تا خیلی زود اهوازی ها به حقشان برسند.

 

 

٢-٠(فولاد خوزستان): شروع مجدد عالی احسان مرادیان با اشتباه مدافع سپیدرود به صابر حردانی بازیکن تازه وارد رسید تا او با یک ضربه دقیق دروازه تیم گیلانی را برای دومین بار باز کند.

 

٢-١(میثم تهی دست-سپیدرود رشت): سانتر از راست بازیکنان تیم سپیدرود در محوطه جریمه با ضربه سر میثم تهی دست به بالای دروازه فولاد چسبید تا اختلاف یک گل شود.

 

 

 

شرح بازی

 

فولاد خوزستان پس از دو پیروزی روحیه‌بخش مقابل پارس جنوبی و ذوب‌آهن، در حضور هوادارانش به دیدار سپیدرود رفت تا با پیروزی در این مسابقه به پرسپولیس صدرنشین نزدیک‌تر شود. غیبت حامد لک که در بازی قبلی کارت قرمز گرفت و حضور احمد عبدالله‌زاده به‌جای ایمان مبعلی در ترکیب اصلی، از جمله تغییرات فولادی‌ها در این بازی بود.

 

اما تیم سپیدرود رشت که با سه شکست متوالی شرایط نامناسبی در جدول داشت، با هدف قطع کردن نوار ناکامی و کسب حداقل امتیاز به اهواز سفر کرده بود. حسین کعبی به‌دلیل محرومیت و حسین ابراهیمی و امید سام‌کن به‌دلیل مصدومیت از غایبین تیم رشتی محسوب می‌شدند. 

 

پس از اینکه ضربات دقیقه اول عبدالله ناصری و دقیقه 13 شهاب کرمی از کنار دروازه‌های دوتیم به بیرون رفت، اولین شوت در چارچوب یاران فولاد خوزستان قفل دروازه‌ی تیم میهمان را گشود و رحیم زهیوی در دقیقه 15 گل اول سرخ‌پوشان جنوبی را به ثمر رساند. 

 

دقایقی بعد از گل اول فولاد، شوت فرشاد جانفزا از مقابل دروازه سپیدرود گذشت و عبدالله ناصری به توپ نرسید. در دقیقه 28 ضربه سر خطرناک سیدهادی موسوی از کنار دروازه فولاد خوزستان به بیرون رفت و در دقیقه 43 دومین ضربه سر خطرناک موسوی را مدافعان فولاد از دهانه دروازه برگشت دادند تا بازی در نیمه اول با همان تک گل رحیم زهیوی به پایان برسد.

 

نیمه دوم را تیم فولاد خوزستان با تعویض اجباری پیمان شیرزادی مصدوم آغاز کرد تا با انتقال فرزاد جعفری به سمت چپ و عبدالله ناصری به سمت راست، تغییراتی در آرایش خط دفاعی میزبان صورت بگیرد. 

 

اولین فرصت جدی نیمه دوم در اوایل این نیمه خلق شد و رحیم زهیوی می‌توانست دومین گل را به ثمر برساند اما دو ضربه متوالی وی را دروازه‌بان و مدافعان سپیدرود دفع کردند. متعاقب این صحنه نیز شوت عماد میرجوان از پشت محوطه جریمه فولاد خوزستان در دستان احسان مرادیان جای گرفت.

 

در ادامه این نیمه، ضربه ایستگاهی دیدنی پویا نزهتی با واکنش مناسب احسان مرادیان در دقیقه 72 دفع شد و در دقیقه 76 هم یاران سپیدرود موقعیت خوب دیگری را از دست دادند تا همین توپ در ضدحمله با اشتباه موسوی مدافع سپیدرود در دفع توپ و فرصت طلبی صابر حردانی بازیکن تعویضی فولاد خوزستان تبدیل به گل دوم شود و باز هم شادی به سکوهای فولادی بیاید.

 

یاران سپیدرود که از ابتدای مسابقه روی ضربات شروع مجدد خطرناک نشان می‌دادند، سرانجام در دقیقه 81 از همین ضربات به گل رسیدند و میثم تهیدست بازیکن تعویضی تیم شمالی یکی از گل‌های خورده را پاسخ داد تا بازی در دقایق پایانی با حساسیت بیشتری دنبال شود.

 

یاران سپیدرود در دقیقه 88 تا آستانه زدن گل تساوی پیش رفتند، اما ضربه مهاجم سپیدرودی‌ها به تیر عمودی سمت راست دروازه فولاد خوزستان برخورد کرد و به زمین برگشت. در دقیقه 90 هم ضربه محکم میثم فردوسی از دهانه دروازه میزبان به بیرون رفت تا فولادی‌ها نفس راحتی بکشند و این بازی با نتیجه 2 بر یک به‌سود جنوبی‌ها تمام شود.

 

فولاد خوزستان با این پیروزی 26 امتیازی شد و به رده دوم جدول رده‌بندی صعود کرد.


 

 

لحظات حساس

 

دقیقه ١: اوت دست بلند پیمان شیرزادی بعد از برخورد به مدافعین رشتی به ناصری رسید اما این بازیکن در موقعیت عالی توپ را به آسمان کوبید.

دقیقه ١٠: پاس بلند سینا مریدی پشت مدافعین به رحیم زهیوی رسید اما ضربه این بازیکن با بی دقتی به بیرون رفت.

دقیقه ٢٠: حرکت زیبای فولادی ها با پاس رحیم زهیوی به جانفزا رسید اما ضربه این بازیکن با اختلاف کم به بیرون رفت، ناصری نیز هرچه تلاش کرد نتوانست ضربه جانفزا را به سمت دروازه حریف قطع کند.

دقیقه ٢٨: کرنر مستقیم رحیم زهیوی با اختلاف بسیار کم از دروازه تیم سپیدرود رشت به بیرون رفت.

دقیقه ٣٠: ضربه آزاد و دقیق مدافع چپ سپیدرود در محوطه جریمه را موسوی با ضربه سر زد که با اختلاف بسیار اندک از دروازه مرادیان به بیرون رفت.

دقیقه ٥٣: پاس عمق عالی نویدعاشوری به رحیم زهیوی رسید اما این بازیکن در حالت تک به تک نتوانست موفق شود و دروازه بان سپیدرود با یک واکنش خوب سد راه مهاجم سوسنگردی شد، زهیوی توپ برگشتی را نیز نتوانست وارد دروازه کند.

دقیقه ٥٥: شوت از راه دور توحید غلامی در اختیار احسان مرادیان قرار گرفت.

دقیقه ٧٢: ضربه آزاد زیبای محمد نزهتی را احسان مرادیان دروازه بان فولاد با یک واکنش عالی دفع کرد.

دقیقه ٨٨: سانتر از سمت راست سپیدرودی ها با ضربه سر تهیدست همراه شد اما بعد از برخورد با تیرک دروازه توسط عبدالله ناصری دور شد.

دقیقه ٩٠: حرکت عالی رحیم زهیوی و پاس وی بعد از عاشوری به ذلیکانی رسید که مهاجم بی دقت فولادی ها توپ را به اوت زد.

 

 

 

بهترین بازیکن: 


احسان مرادیان دروازه بان فولاد خوزستان علی رغم گلی که خورد، موقعیت هایی را از حریف گرفت که بهترین آن ضربه نزهتی بود. دروازه بان فولاد همچنین پاس گل دوم تیمش را داد تا زمینه ساز پیروزی تیمش باشد. سینا مریدی در میانه زمین و رحیم زهیوی در خط حمله از خوب های فولاد در این بازی بودند.

 

 

اتفاق ویژه:

 

گل دوم فولادی ها در نوع خود جالب توجه بود، پاس بلند احسان مرادیان دروازه بان فولاد به صابر حردانی بازیکن تازه وارد فولاد رسید تا گمنامان فولاد در این بازی مهم گلی را به ثمر برسانند که در انتها باعث پیروزی مهم فولادی ها شد.

 

 

در حاشیه

 

* احمد عبدالله‌زاده مجددا به ترکیب فولاد برگشته و در خط میانی به میدان می‌رود.

*پیش از شروع بازی سید سیروس پورموسوی به شدت تشویق شد.

*حسین کعبی دفاع سابق فولاد که به دلیل سه کارته بودن در این دیدار غایب است، از جایگاه وی آی پی بازی را تماشا می کند.

* حامد لک دروازه بان فولاد که به دلیل اخراج در بازی قبل از این بازی محروم است در جایگاه ویژه حضور دارد.

*بعد از گذشت ٢ دقیقه از بازی ایمان مبعلی راهی نیمکت تیمش شد.

*اسکوربورد ورزشگاه غدیر خاموش است.

دیدگاه‌ها