کد خبر : 1478278 | 12 آذر 1396 ساعت 09:12 | 7.4K بازدید | 0 دیدگاه

مشکلات مالی دفاع از عنوان قهرمانی را از آذربایجان گرفت

بیست و یکمین دوره مسابقات جام جهانی تکواندو در حالی طی روزهای 14 و 15 آذر به میزبانی آبیجان ساحل عاج برگزار می شود که آذربایجان در آن غایب است.

مشکلات مالی دفاع از عنوان قهرمانی را از آذربایجان گرفت

به گزارش "ورزش سه"، تیم دانشگاه آزاد اسلامی که عنوان قهرمانی نخستین دوره مسابقات لیگ به شیوه جام جهانی را دارد، نماینده ایران در مسابقات  جام جهانی است. میدانی که رقیب حساس کشورمان در آن حضور ندارد.


همیشه در هر ورزشی در تمام کشورها یک رقیب اهمیت ویژه تری دارد. این حساسیت می تواند از چند بعد در نظر گرفته شود؛ یا از حیث فنی یا از نظر رقابت یا مسایل دیگر. تکواندوی ایران هم از این قاعده مستثنی نیست. ورزشی که هر روز در جهان پیشرفت چشمگیری دارد و کشورهای زیادی در آن مدعی می شوند، رقیبی دارد که در هر مسابقه ای تمام نگاه ها به آن است.


تیم ملی آذربایجان که از سرمربی و برخی بازیکنان ایرانی بهره می برد، فارغ از هر موضوعی یکی از رقبای حساس ایران است. این حساسیت بیش از هر زمانی در المپیک ریو خودش را نشان داد. جایی که مهدی خدابخشی از تیم ملی ایران و میلاد بیگی در تیم ملی آذربایجان رودرروی هم قرار گرفتند. هرچند این حساسیت در کادر فنی ایران چندان وجود ندارد و در هر رقابتی از آذربایجان به عنوان رقیبی مانند دیگر رقبا نام برده اند.


با این حال غیبت آذربایجانی ها در این دوره از مسابقات جام جهانی، کمی فضا را آرام کرده است. رضا مهماندوست که اعلام کرده تیمش خسته است و برخی آسیب دیدگی ها شاگردانش را آزار می دهد، در آخرین مسابقه سال 2017 در فینال گرندپری با چهار هوگوپوش حاضر شد اما قید جام جهانی را زد تا کمی به تیمش سروسامان بدهد.


البته شنیده می شود، مشکلات مالی هم چند وقتی است گریبان این تیم را گرفته و حتی یکی از دلایل غیبت آذربایجان در جام جهانی است. این در حالی است که آذربایجان در دوره قبلی این رقابت ها، در خانه کاپ قهرمانی را بالای سر برد. همین عنوان قهرمانی انتظارات را به این سمت برده بود که این تیم برای دفاع از عنوان قهرمانی اش به ساحل عاج بیاید و این میدان را از دست نمی دهد. اما گویا سیل مشکلات از جمله مصدومیت، خستگی بازیکنان و مسایل مالی رقابت ها را در خود فرو برده است.


طبق صحبت های مهماندوست با رسانه ها، گویا مشکلات مالی در پرداخت ها به چند ماه کشیده و مساله بر سر این است که چون این کشور حقوق مربیان باشگاهی را پرداخت می کند به روزهای سخت افتاده و مشکلاتش بیشتر شده است. از همین رو فدراسیون تکواندوی آذربایجان به دنبال این است تا هزینه ها را به بخش های دیگر واگذار کند که البته استقبال چندانی هم از شرکت ها صورت نگرفته است.


این اتفاقات باعث شده تکواندوکاران آذربایجان هم با نشاط تمرین نکنند و نگرانی های مالی باعث شده کارشان در تمرینات و مسابقات سخت تر شود. یک نمونه آن هم همین مسابقات جام جهانی است که بدون آذربایجان برگزار می شود.


با غیبت آذربایجان این روسیه است که به عنوان حریف اصلی ایران در جام جهانی قد علم کرده است. کشوری که در چند سال اخیر سرمایه گذاری زیادی در تکواندو داشته و در این مسابقات به عنوان یک مدعی وارد می شود. شنیده میشودتکواندوکارانی همچون الکسیدنیسنکو، لارین، میخاییلارتومونو و ...درترکیب تیم ملی روس‌ها حضورخواهند داشت و این نشان از آمادگی کامل تزارها دارد. اگر رقابت بر سر عنوان قهرمانی میان ایران و روسیه باشد، نباید مبارزات جذاب بین هوگوپوشان دو کشور را از دست داد.

دیدگاه‌ها