کد خبر : 1478577 | 13 آذر 1396 ساعت 13:54 | 13.6K بازدید | 0 دیدگاه

برزیلی‌های سپاهان مثل اوکراینی‌های پرسپولیس!

مدیران سپاهان این روزها درگیر مذاکرات فشرده‌ای با برزیلی های تیم جهت فسخ قرارداد و کاهش ضرر مالی به باشگاه هستند.

برزیلی‌های سپاهان مثل اوکراینی‌های پرسپولیس!

به گزارش "ورزش سه"، فصل گذشته پرسپولیسی ها با دو بازیکن اوکراینی قرارداد امضاء کردند؛ بازیکنانی که برای حضور در فوتبال ایران مبلغی در حدود یک میلیارد و هشتصد برای آنها هزینه شد؛ ولی پس از نزدیک به 6 ماه حضور ناموفق در فوتبال کشور با پرسپولیس فسخ کردند. جالب اینکه این دو بازیکن در طول 20 هفته در مجموع 300 دقیقه توسط برانکو به بازی فرستاده شدند.


در اصفهان اما این اتفاق با یک سال تاخیر برای سپاهان رخ داد؛ طلایی پوشان که در پنجره تابستانی به شدت به دنبال تقویت تیم خود بودند و گزینه های مورد نظرشان نیز یکی یکی از دست می رفتند، در نهایت مجبور به انعقاد قرارداد با رافائل کریولارو در پست هافبک بازیساز شدند و ژایرو نیز برای بازی در پست مدافع میانی به تیم آمد، اما هیچ یک از این دو نتوانستند عملکرد مناسب و قابل دفاعی داشته باشد. ضمن اینکه لی اولیویرا نیز که با نظر ویسی به تیم آمده بود، این روزها درهای خروجی باشگاه را پیش روی خود می بیند.


از همین رو ژایرو خیلی زود و پیش از پایان نیم فصل با مدیران سپاهان به توافق رسید و با فسخ قرارداد ایران را ترک کرد. اما مذاکرات مدیران سپاهان همچنان با دو برزیلی دیگر یعنی لی اولیویرا و رافائل کریولارو ادامه دارد، تا این دو با دریافت رقم کمتری ایران را ترک کنند و ضرر مالی باشگاه سپاهان هم کمتر شود.


البته برزیلی های سپاهان در مجموع دقایق بیشتری از اوکراینی های پرسپولیس در لیگ برتر راهی میدان شده اند، اما این اتفاق در شرایطی برای کرانچار رقم خورد که این سرمربی به شدت نیازمند عملکرد مثبت بازیکنان خریداری شده در پنجره تابستانی بود که البته مهیا نشد تا سپاهان در پایان هفته چهاردهم تنها 15 امتیاز کسب کرده باشد  و در رتبه 12 قرار بگیرد.


با این وصف به نظر می رسد این اتفاق می تواند تجربه ای برای تمام باشگاه های ایرانی در جذب بازیکنان خارجی باشد، تا بدون آگاهی کافی از کارنامه یک بازیکن و البته شرایط جسمانی بازیکن مورد نظر، اتفاقاتی نظیر آنچه در پرسپولیس، سپاهان و باشگاه های دیگر ایران در حال رخ دادن است، دیگر تکرار نشود.

دیدگاه‌ها