کد خبر : 1479034 | 15 آذر 1396 ساعت 15:26 | 25K بازدید | 0 دیدگاه

پدیده هر چه زد به در بسته خورد؛

پدیده 0 - گسترش فولاد 2؛ برد مورینیویی آقا فیروز

تیم گسترش فولاد تبریز با ارائه یک بازی هوشمندانه با یک دفاع منسجم موفق به کسب 3 امتیاز ارزشمند در مشهد شد.

پدیده 0 - گسترش فولاد 2؛ برد مورینیویی آقا فیروز

به گزارش "ورزش سه"، فیروز کریمی که بازگشتی موفق به لیگ برتر داشته در مقابل پدیده و در خانه ی این تیم با ارائه یک بازی هوشمندانه موفق به کسب سه امتیاز بازی شد. گل های گسترش فولاد تبریز  در این دیدار توسط خالقی فر در دقیقه 30 و پیمان بابایی در دقیقه 89 به ثمر رسید تا شاگردان فیروز کریمی با اندیشه های این مربی کهنه کار به پیروزی دست یابند و موقعیت خود را در جدول رده بندی ارتقا بدهند.

 



هفته پانزدهم لیگ برتر؛ ساعت 14:30 ؛ تاریخ: 96/09/15
استادیوم: امام رضا مشهد/ تماشاگر:
داور: کوپال ناظمی؛ کمک‌ها: محمدرضا ابوالفضلی، حسین‌علی عابدی و کیوان علی‌محمدی/ ناظر: عبود سنگاشگن.

 

 

اخطار:

محمدرضا خلعتبری (40) از پدیده

پیمان بابایی(90) از گسترش فولاد

 


پدیده مشهد


سعید جلالی راد، محمدرضا خانزاده، علی نعمتی، رضا ناصحی، اکبر صادقی، اکبر ایمانی، معین عباسیان (60 میلاد کمندانی) ، محمد آقاجانپور( 69 محمد مهدی مهدی خانی ) ، امین قاسمی نژاد(54- حسین مهربان)، محمد رضا خلعتبری، محمد قاضی
سرمربی: محمدرضا مهاجری

 

 

گسترش فولاد تبریز


فرناندو دخسوس، سید احمد موسوی، ادسون هنریکه، مسیح زاهدی، یوسف سیدی، احمدرضا زنده‌روح، آندرانیک تیموریان، اسماعیل فرهادی(73- نیما مختاری)، سامان نریمان‌جهان(63- سید محسن حسینی)، رضا خالقی‌فر(78- امید جهانبخش) و پیمان بابایی
سرمربی: فیروز کریمی

 

شرح گل


1-0 (گسترش فولاد تبریز): در دقیقه 30 ارسال اوت سریع توسط احمد موسوی مدافع راست تیم گسترش فولاد، پیمان بابایی را در موقعیت خوبی برای ارسال پاس از سمت راست خط دفاعی پدیده قرار داد و این بازیکن هم با ارسالی دقیق موفق شد خالقی فر را در دهانه دروازه صاحب توپ کند؛ خالقی فر نیز با یک بغل پای مطمئن نتیجه را به سود تیمش تغییر داد.

 

2-0 ( گسترش فولاد تبریز): در دقیقه 89 نفوذ سرعتی امید جهانبخش بازیکن تعویضی فیروز کریمی او را در موقعیت تک به تک قرار داد و پس از توی سر توپی که زد ضربه اش به سمت دروازه با واکنش جلالی برگشت داده شد، اما در برگشت تعلل دو مدافع تیم پدیده باعث شد تا بار دیگر امید جهانبخش نزدیکی های نقطه کرنر توپ را پس بگیرد و با یک پاس رو به عقب بابایی را در موقعیت گلزنی در داخل محوطه جریمه قرار دهد و این بازیکن که پاس گل اول را ارسال کرده به زیبایی و قدرت زیاد گل دوم را به زاویه مخالف زد تا گسترش فولاد در آستانه کسب یک پیروزی ارزشمند و هوشمندانه قرار داشته باشد.

 

 

شرح بازی

 

در این دیدار تیم پدیده با توجه به میزبانی به دنبال کسب هر سه امتیاز بازی بود و روند بازی هم طوری بود که انتظار گل خوردن گسترش فولاد بیشتر از پدیده بود، اما تیم گسترش فولاد که گل نخوردن را اولویت خود قرار داده بود، برنامه های ویژه ای برای استفاده از ضدحملات داشت و توانست روی یک ارسال اوت و فرار سریع مهاجمانش به گل اول بازی برخلاف روند بازی دست یابد. در ادامه شاگردان مهاجری مانند دقایق قبل از دریافت گل به فوتبال مالکانه و موقعیت سازی ادامه دادند و چند بار هم می توانستند به گل برسند که دیرک دروازه مانع شد تا نیمه اول را بازنده به رختکن بروند. در نیمه دوم باز هم همین روند ادامه داشت؛ مهاجری خیلی زود دست به تغییراتی در ترکیب تیم خود برای تهاجمی تر شدن زد و حسین مهربان و میلاد کمندانی را وارد زمین کرد. تغییراتی که عکس آنها را فیروز کریمی با فاصله کمی برای تدافعی کردن تیمش انجام داد. روند بازی مانند نیمه اول ادامه داشت؛ پدیده حمله می کرد و گسترش فولاد هوشیارانه دفاع می کرد. در این بین شاگردان مهاجری به یک ضربه پنالتی هم دست یافتند ولی قاضی این ضربه را به دیرک زد تا بازی احساسی شود و در دقایق پایانی گل دوم بازی هم در یک ضدحمله توسط شاگردان فیروز کریمی که روز فوق العاده ای را پشت سر گذاشتند، به ثمر رسید تا گسترش فولاد با ارائه یک بازی تاکتیکی سه امتیاز را از مشهد دشت کند و نیم فصل را با خوشحالی تمام کند.

 

 

دقایق حساس

 

دقیقه 4: ارسال بازیکنان گسترش فولاد به صورت اتفاقی به سمت دروازه تیم پدیده رفت که جلالی با هوشیاری توپ را که در حال عبور از بالای سر او بود، در اختیار گرفت.

دقیقه 10: شوت سنگین اکبر صادقی از پشت محوطه جریمه پس از برخورد به دیرک افقی دروازه راهی اوت شد.

دقیقه 12: شوت محسن بابایی با فاصله کمی از کنار دیرک عمودی دروازه راهی اوت شد.

دقیقه 15: ضربه سر محمد خانزاده روی کرنر ارسالی به شکل خطرناکی راهی اوت شد تا دومین موقعیت جدی پدیده از دست برود.

دقیقه 20: شوت اکبر ایمانی از پشت محوطه جریمه به شکل خطرناکی و با فاصله یک متری از کنار دیرک عمودی راهی اوت شد.

دقیقه 28: ارسال بازیکنان پدیده از سمت چپ با ضربه سر محمد قاضی همراه شد ولی ده خسوس با جایگیری مناسب بدون اینکه به زحمت بیافتد، توپ را به آغوش کشید.

دقیقه 40: شوت سرکش محمد قاضی چسبیده به محوطه جریمه پس از برخورد به دیرک افقی دروازه به اوت رفت تا برای بار دوم شاگردان محمدرضا مهاجری توپ را به دیرک زده باشند.

دقیقه 43: باز هم ضربه محمد قاضی از پشت محوطه جریمه زده شد ولی توپ با اختلاف کم و پس از برخورد به تور بالایی دروازه راهی اوت شد.

دقیقه 45: اشتباه آندرانیک تیموریان در خط هافبک یک موقعیت خوب را در اختیار قاضی و خلعتبری قرار داد ولی ضربه خلعتبری پس از برخورد به مدافع گسترش فولاد که تکل زده بود، برگشت داده شد.

دقیقه 45+2: ضربه معین عباسیان از روی یک ضربه ایستگاهی به آرامی در اختیار ده خسوس قرار  گرفت.

دقیقه 47: شوت نریمان جهان از پشت محوطه جریمه محکم اما با فاصله چند متری از بالای دروازه راهی اوت شد.

دقیقه 52: شوت امین قاسمی نژاد از پشت محوطه جریمه خیلی راحت در دستان ده خسوس قرار گرفت.

دقیقه 54: شوت رضا ناصحی از داخل محوطه جریمه با فاصله کمی از روی زمین به زاویه مخالف زده شد.

دقیقه 57: محمد قاضی روی شوتی که به سمت دروازه داشت و برخورد توپ به دستان ادسون هنریکه یک پنالتی برای تیمش گرفت ولی شوت پرقدرت این بازیکن که به وسط دروازه زده شده بود، پس از برخورد به دیرک افقی دروازه راهی به زمین برگشت و در ریباند هم بازیکنان پدیده نتوانستند دروازه خالی را باز کنند تا همچنان با یک گل از میهمان خود عقب باشند.

دقیقه 62: حرکت تکنیکی آندرانیک و پاس زیبای او به بابایی این بازیکن را در موقعیت تک به تک با جلالی قرار داد ولی ضربه این بازیکن را گلر پدیده برگشت داد و در برگشت مدافعین پدیده بودند که در دهانه دروازه مانع گلزنی نریمان جهان شدند تا آه از نهاد این بازیکن بلند شود.

دقیقه 72: شوت سنگین اکبر صادقی با واکنش خوب ده خسوس راهی اوت شد. بلافاصله پدیده ایها روی یک شوت دیگر دروازه ده خسوس را به شکلی جدی تهدید کردند که اینبار توپ در چارچوب دروازه نبود.

دقیقه 76: ارسال خلعتبری با ضربه سر مهدی خانی همراه شد که ده خسوس به خوبی روی توپ واکنش داشت و دروازه را حفظ کرد؛ در برگشت هم مهدی خانی فرصت گلزنی داشت و نتوانست دروازه را باز کند.

دقیقه 80: بازیکنان پدیده با یک پاس عمقی خانزاده را در موقعیت تک به تک با خسوس قرار دادند ولی خروج به موقع گلر برزیلی گشترش فولاد مانع ثبت اولین گل پدیده شد.

دقیقه 80: با هم یک شوت دیگر از اکبر ایمانی اینببار بی دقت و با فاصله راهی اوت شد.
دقیقه 86: پاس کات بک میلاد کمندانی با هوشیاری مدافعین گسترش فولاد تبریز برگشت داده شد.

دقیقه 90: تیم گسترش فولاد می توانست به گل سوم بازی هم برسد ولی دو واکنش پیاپی از جلالی باعث شد دروازه پدیده برای سومین بار باز نشود و ضربه ی سوم محکم و خطرناک به آسمان زده شد.

 

 

بهترین بازیکن 


پیمان بابایی مهاجم تیم گسترش فولاد تبریز در این دیدار نمایش بسیار خوبی داشت؛ این بازیکن پاس گل اول شاگردان کریمی را ارسال کرد و گل دوم را هم به زیبایی هرچه تمام تر به ثمر رساند تا مرد اول تبریزی ها در میانه زمین باشد. البته نمی توان از نمایش خوب ده خسوس در چارچوب دروازه که مانند روزهای اوجش بود به سادگی گذشت و همینطور به تعویض طلایی امید جهانبخش اشاره نکرد که پس از ورود به زمین همه چیز را تغییر داد و زمینه ساز گل دوم گسترش فولاد شد.

 

 

اتفاق ویژه 


نماینده های شهر مشهد تاکنون سه بار در مقابل تیم های حریف در ورزشگاه امام رضا بازی کرده اند ولی در هیچ یک از این دیدارها موفق به کسب پیروزی نشده اند. صنعت نفت آبادن و گسترش فولاد در این ورزشگاه به پیروزی دست یافته اند و فولاد خوزستان با تساوی مشهد را ترک کرده است. باید ببینیم چه زمانی طلسم بردن مشهدی ها در ورزشگاه مدرنشان شکسته می شود.

 

 


در حاشیه

 

* علیرغم اینکه بازی در یک روز تعطیل برگزار می شود، استقبال خیلی خوبی از این بازی که در ورزشگاه امام رضا برگزار می شود، به عمل نیامده است.
*مهاجری پیش از سوت آغاز بازی به سمت فیروز کریمی رفت. او ضمن خوش آمدگویی قصد داشت دست استاد سابق خود را ببوسد که البته کریمی این اجازه را به او نداد.
*مجتبی سرآسیایی پس از مراسم اولیه به علت محرومیت و با درخواست مرادی به سکوهای ورزشگاه هدایت شد.
*استقبال هواداران با توجه به برگزاری بازی در ورزشگاه امام رضا چندان خوب نبود ؛ اگرچه قطعا برگزاری  درثامن از تعداد این هوادار می کاست.
*فیروز کریمی سرمربی تیم گسترش فولاد تبریز پیش از تمام شدن بازی در نیمه اول در حرکتی عجیب زمین مسابقه را ترک کرد و به رختکن رفت تا زمان کافی برای توصیه به شاگردان را داشته باشد.

* مدافعین تیم گسترش فولاد اجازه ایچاد موقعیت به بازیکنان پدیده را نمی دهند و استفاده از شوت های راه دور تا دقیقه 55 برای شاگردان مهاجری راه گشا نبوده است.

* امین قاسمی نژاد مهاجم تیم پدیده که در دقایق ابتدایی نیمه دوم جای خود را به مهربان داد، پس از تعویض با فریاد به تصمیم مهاجری واکنش نشان داد.

* فیروز کریمی قبل از زدن سوت پایان بازی به رختکن رفت.

* تبریزی‌های حاضر در ورزشگاه بعد از برد به جشن و پایکوبی پرداختند.

* بعد از گل دوم گسترش فولاد، تماشاگران حاضر در ورزشگاه شعار "فیروز ضد فوتبال" را سر دادند.

* پیمان بابایی بازیکن تیم فوتبال گسترش فولاد بعد از زدن گل دوم پیراهن خود را درآورد که باعث شد یک کارت زرد از داور بگیرد.

دیدگاه‌ها