کد خبر : 1479053 | 15 آذر 1396 ساعت 16:09 | 30.3K بازدید | 0 دیدگاه

اولین پیروزی در نقش جهان

ذوب آهن 2- نفت 0؛ کی‌روش، دست ژنرال را گرفت

تیم ذوب آهن بعد از چند هفته ناکامی موفق شد با دو گل نفت را شکست دهد و اولین پیروزی در نقش جهان را جشن بگیرد.

ذوب آهن 2- نفت 0؛ کی‌روش، دست ژنرال را گرفت

به گزارش "ورزش‌سه"، تیمهای ذوب آهن و نفت تهران در شرایطی به مصاف یکدیگر رفتند که هردو با توجه به نتایج ضعیف در چند هفته گذشته به دنبال پیروزی بودند. با این حال ذوب آهن مزد بازی خوب خود را گرفت و با دو گل موفق شد حریفش را شکست دهد. این برد با توجه به وجود شایعات زیاد درباره احتمال برکناری امیر قلعه نویی به ذوب آهن کمک کرد تا از بحران موجود خارج شود و به روزهای خوب بیندیشد.

 


هفته پانزدهم لیگ برتر؛ 15 آذرماه 96؛ ساعت: 15:15
ورزشگاه نقش جهان اصفهان/ تماشاگر: حدود 500 نفر
داور: علی صفایی    کمک ها: محمدرضا منصوری و قهرمان نجفی    داور چهارم: علیرضا حیدرپناه/ ناظر: محمدعلی فروغی

 

 

ذوب آهن اصفهان:
رشید مظاهری، محمد نژادمهدی، وحید محمدزاده، جورجی ولسیانی، مهدی مهدی پور(59- مهدی رجب زاده)، سیدمحمدرضا حسینی(66- ربیع عطایا)، مرتضی تبریزی،  دانیال اسماعیلی فر(76- احسان پهلوان)، محمد ستاری، حمید بوحمدان و کی روش استنلی
سرمربی: امیر قلعه نویی

 

 

نفت تهران:
میلاد فراهانی، فرید محمدی زاده، جهانبخش ذبیحی، علیرضا عزت کرامت، امین منوچهری(74- حامد آقایی)، سینا خادم پور(63- مجتبی حقدوست)، سامان آقازمانی، هاشم بیگ زاده(54- عیسی آل کثیر)، محمد نصرتی، امیرحسین فشنگچی و پوریا امینی
سرمربی: حمید درخشان

 

 

شرح گل:


یک بر صفر ذوب آهن(کی روش استنلی): در دقیقه 77 ارسال خوب مهدی رجب زاده از روی نقطه کرنر با ضربه سر کی روش استنلی همراه شد و توپ گوشه دروازه نفت آرام گرفت.

 

دو بر صفر ذوب آهن(مرتضی تبریزی): در دقیقه 89 فرار تماشایی مرتضی تبریزی بعد از پاس عالی کی روش استنلی باعث شد تبریزی با فراهانی تک به تک شود. ضربه تبریزی را اگرچه فراهانی روی آن اثر گذاشت، اما توپ وارد دروازه شد.

 

 

 

شرح بازی:


ذوب آهن با تفکرات کاملا هجومی امیر قلعه نویی وارد زمین شد. این تیم از ابتدای بازی برای رسیدن به گل تلاش کرد و نبض بازی را در دست گرفت. به این ترتیب موقعیت هایی نیز نصیب بازیکنان ذوب آهن شد؛ اما این فرصت ها روی بی دقتی مهاجمان از دست رفت تا نیمه اول با تساوی بدون گل به پایان برسد.


در نیمه دوم عملکرد خوب ذوب آهنی ها ادامه پیدا کرد و البته با حضور ربیع عطایا، مهدی رجب زاده و احسان پهلوان در ترکیب ذوب آهن این تیم شکل هجومی تری به خود گرفت تا بتواند دروازه نفت را باز کند. در این بین شاگردان حمید درخشان بیشتر دفاع می کردند و چشم به ضدحملات داشتند تا موفق باشند. ذوب آهن با فشار زیادی روی دروازه نفت موفق شد دروازه میلاد فراهانی را باز کند و در نهایت هم تلاش درخشان با حضور آل کثیر در زمین برای گل تساوی فایده نداشت تا نماینده اصفهان گل دوم را نیز بزند و یک پیروزی ارزشمند را به دست آورد.

 

 

دقایق حساس

 

دقیقه 6: ارسال بازیکنان ذوب آهن روی دروازه نفت تهران با ضربه کی روش همراه شد؛ اما در نهایت راهی به دروازه پیدا نکرد.
دقیقه 9: ضربه سر ولسیانی روی ارسال بازیکنان ذوب آهن وارد دروازه نفت تهران شد؛ اما داور قبل از آن اعلام خطا کرد و گل را نپذیرفت.

دقیقه 17: اشتباه بازیکنان ذوب آهن موقعیت خوبی را در اختیار امین منوچهری قرار داد؛ اما ضربه او خوب زده نشد و مظاهری به راحتی توپ را گرفت.
دقیقه 18: ضربه سر خطرناک کی روش استنلی از کنار دروازه نفت تهران عبور کرد و به بیرون رفت.

دقیقه 28: ضربه از راه دور سامان آقازمانی با اختلاف زیاد از بالای دروازه راهی اوت شد.
دقیقه 31: ضربه ایستگاهی دیدنی مهدی پور را میلاد فراهانی با نوک انگشتانش راهی کرنر کرد.

دقیقه 36: یک و دو خوب بازیکنان ذوب آهن در محوطه جریمه می توانست با گل برای این تیم همراه شود؛ اما مدافع نفت مانع از این کار شد. بازیکنان ذوب آهن اعتقاد داشتند مدافع نفت با دست توپ را زده و باید پنالتی اعلام می شده است.
دقیقه 43: پاس عالی کی روش استنلی به نژادمهدی در محوطه جریمه نفت تهران یک موقعیت عالی را برای او ایجاد کرد؛ اما نژادمهدی در حالی که دروازه خالی را جلوی خود داشت ضربه اش را درست جایی زد که فراهانی حضور داشت.

دقیقه 51: ارسال حسینی با ضربه سر مهاجم ذوب آهن همراه شد که میلاد فراهانی توپ را در اختیار گرفت.
دقیقه 55: پاس عالی امین منوچهری روی سر آل کثیر نشست؛ اما ضربه او را مظاهری با پروازی تماشایی مهار کرد.

دقیقه 58: ارسال حسینی برای استفاده مرتضی تبریزی انجام شد؛ اما ضربه سر او آرام بود و میلاد فراهانی توپ را در اختیار گرفت.

دقیقه 60: ضربه حمید بوحمدان را فراهانی مال خود کرد.

دقیقه 63: ضربه تماشایی کی روش استنلی مهاجم برزیلی ذوب آهن با اختلاف اندک از کنار دروازه نفت به بیرون رفت.
دقیقه 64: ضربه دیدنی مرتضی تبریزی را میلاد فراهانی راهی کرنر کرد.

دقیقه 79: اشتباه مدافعان ذوب آهن باعث شد تا آل کثیر با مظاهری تک به تک شود؛ اما ضربه او با اختلاف اندک از کنار دروازه عبور کرد.

 

 

 

 

بهترین بازیکن زمین؛ کی‌روش استنلی سوارز


مهاجم برزیلی ذوب آهن هرقدر در بازی های گذشته خوب کار نکرد و باعث ناامیدی شده بود، در بازی امروز عملکرد فوق العاده ای داشت. او با استفاده از قامت بلند و قدرت سرزنی و شوتزنی خود چند موقعیت خوب برای ذوب آهن خلق کرد؛ اما ضرباتش توسط میلاد فراهانی مهار شد. در نهایت کی روش توانست گل اول ذوب آهن را به ثمر برساند. او همچنین در صحنه گل دوم نیز پاس فوق العاده ای را برای تبریزی فرستاد تا عنوان بهترین بازیکن زمین را از آن خود کند.

 

 

اتفاق ویژه؛ قلعه‌نویی نفس راحت کشید


امیر قلعه نویی بعد از شکست 4 بر صفر مقابل پرسپولیس تحت فشار قرار گرفته بود؛ مسئولان باشگاه ذوب آهن در مصاحبه های خود خبر از احتمال ایجاد تغییرات روی نیمکت این تیم داده بودند و شاید اگر امروز ذوب آهن برنده نمی شد اتفاقات عجیبی در این تیم رخ می داد. با این حال ذوب آهن با برتری دو بر صفر به شایعات پایان داد تا امیر قلعه نویی نفس راحتی بکشد.

 

 

حاشیه ها:

 


*قبل از شروع بازی امیر قلعه نویی و سایر نیمکت نشینان ذوب آهن به سمت نیمکت نفت رفتند و برخورد گرمی داشتند.
*قرار نگرفتن احسان پهلوان در ترکیب ذوب آهن با توجه به اینکه آخرین حضورش در ترکیب این تیم است جالب به نظر می رسد.
*بازیکنان نفت تهران قبل از شروع بازی با حمید درخشان حلقه اتحاد تشکیل دادند.
*قبل از شروع بازی حمید درخشان از سوی 10 هوادار نفت که در ورزشگاه حضور دارند مورد تشویق قرار گرفت.
*امین منوچهری، سامان آقا‌زمانی، هاشم بیک‌زاده، محمد نصرتی، امیر‌حسین فشنگچی و پوریا امینی از تیم نفت به سمت نیمکت ذوب‌آهن و امیر قلعه‌نویی رفتند.

*بازیکنان تیم نفت تهران چند دقیقه دیرتر در نیمه دوم به زمین آمدند و بازی با تاخیر آغاز شد.

 

دیدگاه‌ها