کد خبر : 1480260 | 20 آذر 1396 ساعت 19:13 | 9.3K بازدید | 0 دیدگاه

انتخاب صالحی‌امیری، صدای اعتراض‌ها را بلند کرد

استارت جنجال‌های انتخاباتی کمیته با انصراف رحیمی

انتخاب سرپرست سابق وزارت ورزش به عنوان کارشناس خبره کمیته ملی المپیک خیلی زود انتقاداتی را در پی داشت.

استارت جنجال‌های انتخاباتی کمیته با انصراف رحیمی

به گزارش "ورزش سه"، بالاخره بعد از مدتها انتظار امروز هیات اجرایی کمیته ملی المپیک در جلسه خود زمان ثبت نام از کاندیداها را اعلام کرد. انتخاباتی که قرار است 25 دیماه سال جاری برگزار شود، از 2 دیماه کاندیداهای خود را برای رقابت بر سر پست های مختلف خواهد شناخت.


نامزدها می توانند از 2 دیماه برای حضور در پست های ریاست، دبیرکلی، نواب رییس، خزانه دار و اعضای هیات اجرایی اقدام کنند. حدس و گمان های زیادی پیرامون ورود برخی افراد برای ریاست کمیته ملی المپیک وجود داشت که با انتخاب سیدرضا صالحی امیری به عنوان کارشناس خبره، شایعات روزهای اخیر به حقیقت پیوست.

 


انتقاد و انصراف رحیمی


اصغر رحیمی که قبل از این نامش برای حضور در انتخابات کمیته ملی المپیک مطرح شده بود، در لیست کارشناسان خبره جایی نداشت. اعضای هیات اجرایی در حالی جلسه امروز خود را تشکیل دادند که رحیمی به عنوان مسئول کاروان ایران در جاکارتا حاضر شده بود و در جلسه حضور نداشت. برخلاف تصور رحیمی، او در لیست کارشناسان خبره جای نگرفت تا از نظر قانونی نتواند برای انتخابات ثبت نام کند. البته اعضای هیات اجرایی رحیمی را به عنوان سرپرست کاروان ایران در بازی های آسیایی 2018 معرفی کرد تا به نوعی از او دلجویی کرده باشد. با این حال رحیمی که به شدت از این اتفاق ناراحت شده بود، ضمن اعلام انصراف از سرپرستی کاروان ایران گفت: «موضوع کارشناسان خبره تعریف دارد فکر می‌کنم هیأت اجرایی اشتباه کرده و نام صالحی امیری را به جای من داده است. او باید کنار برود. اگر به لیست نگاه کنید می‌بینید بازنشسته‌ها هم هستند. اگر سجادی را معرفی می‌کردند قضیه فرق می‌کرد اما هیأت اجرایی در خصوص انتخاب خبرگان ورزشی غیرکارشناسی عمل کرده است.»

 


2 بازنشسته و یک نام جنجالی در لیست


محمود مشحون، علی کفاشیان و رضا صالحی امیری و همچنین خانمها طاهره طاهریان و عاطفه اسلامیان به عنوان کارشناسان خبره از سوی هیات اجرایی معرفی شدند. جالب اینکه کفاشیان و مشحون بازنشسته هستند و به نظر می رسد منع قانونی هم داشته باشند. از سوی دیگر صالحی امیری هیچ سابقه ای در ورزش به جز چند ماه سرپرستی در وزارت ورزش در ابتدای دولت یازدهم ندارد و این انتخاب عجیب به نظر می آید.

 


صالحی امیری گزینه نهایی است؟


به نظر می رسد سیدرضا صالحی امیری گزینه اصلی ریاست کمیته ملی المپیک باشد. کیومرث هاشمی هم در جلسه امروز به نوعی زیر بار خواسته وزارت ورزش و دولت رفته تا صالحی امیری مجوز قانونی برای حضور در انتخابات داشته باشد. حالا با این وضعیت بعید به نظر می رسد که هاشمی دیگر برای ریاست کمیته ثبت نام کند و شنیده ها حاکی از این است که قصد دارد برای رسیدن به یکی از کرسی های نایب رییسی اقدام کند.

 


کمیته و وزارت کنار می آیند؟


از ماهها قبل اقدامات پشت پرده برای انتخابات کمیته ملی المپیک آغاز شده است. با اینکه تصور می شد مدیران فعلی کمیته ملی المپیک با وزارت ورزش وارد جنگ پنهانی شوند، حالا با ورود صالحی امیری به نظر می رسد دوطرف با هم کنار آمده اند. به هر حال باید دید به جز صالحی امیری و هاشمی چه افراد دیگری برای حضور در انتخابات ثبت نام خواهند کرد. شاید هم اتفاق غیرمنتظره ای در پیش باشد.

دیدگاه‌ها