کد خبر : 1482929 | 03 دی 1396 ساعت 10:21 | 46.8K بازدید | 0 دیدگاه

دردسر شکایت های مرفاوی، شفیعی و 10 خارجی

خطر بزرگ برای استقلال، پرسپولیس و تراکتورسازی

شکایت های صمد مرفاوی، خالد شفیعی و 10 خارجی از 3 تیم پرطرفدار ایرانی می تواند برای فوتبال ایران در آستانه لیگ قهرمانان آسیا دردسرساز شود.

خطر بزرگ برای استقلال، پرسپولیس و تراکتورسازی

به گزارش "ورزش‌سه"،  با اینکه رقابت های لیگ قهرمانان آسیا قرعه کشی شده و از حالا مشخص است نمایندگان ایران در این رقابت ها در چه تاریخ سازی به مصاف حریفان شان خواهند رفت؛ اما شکایت چند بازیکن و مربی سابق از استقلال، پرسپولیس و تراکتورسازی به فیفا و ای اف سی می تواند دردسری جدید برای این 3 باشگاه ایجاد کند.


همه ما یادمان هست که در چندماه گذشته فوتبال ایران در تب و تاب پرداخت بدهی های 3 باشگاه استقلال، پرسپولیس و تراکتورسازی بود. همین مساله تیم نفت تهران را از لیگ قهرمانان حذف و ذوب آهن را جایگزین کرد. با اینکه 3 باشگاه سرخابی پایتخت و تراکتورسازی تبریز بخش اعظمی از بدهی هایشان را پرداخت کردند اما پرونده های جدید می تواند دردسر ایجاد کند. این در حالی است که شاکی های استقلال و تراکتورسازی ایرانی هستند.


کنفدراسیون فوتبال آسیا به موجب نامه ای که 26 آگوست 2016 به فدراسیون فوتبال ارسال کرد، باشگاه ها باید تا تاریخ مقرر همه بدهی های خود شامل فعالیت در نقل و انتقالات، کارکنان، مالیات و هزینه های دیگر را پرداخت می کردند. حال چنانچه طلبکاران باشگاه ها مستنداتی دال بر بدهکاری باشگاه های حاضر در لیگ قهرمانان آسیا به AFC ارائه دهند، مورد بررسی قرار می گیرد و احتمال کنار گذاشته شدن آن تیم از آسیا وجود دارد.


این اتفاق دقیقا سال گذشته برای تیم چونبوک موتورز کره جنوبی رخ داد. این باشگاه بعد از ارائه مستندات از سوی طلبکاران با وجود قهرمانی در لیگ کره جنوبی نتوانست AFC را بابت حضورش در لیگ قهرمانان قانع کند و به همین سهولت از دور رقابت ها کنار رفت. حالا ممکن است چنین اتفاقی برای 3 باشگاه پرطرفدار فوتبال ایران نیز رخ بدهد.


به عبارت بهتر اگر برای AFC روشن شود که کمیته صدور مجوز سازمان لیگ و فدراسیون بدون در نظر گرفتن مقررات اقدام به صدور مجوز حرفه ای برای باشگاهی کرده است، ضمانت اجرایی سنگینی مثل تعلیق و  محرومیت و جریمه نقدی برای آن تیم در نظر گرفته خواهد شد.


در ادامه به بررسی این موضوع برای 3 باشگاه استقلال، پرسپولیس و تراکتورسازی پرداخته شده است:


استقلال؛ مرفاوی کوتاه نمی‌آید


صمد مرفاوی سرمربی سابق استقلالی ها بارها بابت مطالبات خود مصاحبه کرد. او چندین بار از مسئولان باشگاه استقلال خواست پولش را پرداخت کنند و حتی قبلا گفته بود که از استقلالی شکایتی انجام نمی دهد. او اما بعد از اینکه فهمید بدهی های به حکم رسیده استقلال در کمیته انضباطی، در حال پرداخت است، از باشگاه آبی پوش پایتخت به کنفدراسیون فوتبال آسیا شکایت کرد. بعد از حدود یکماه نیز AFC پاسخ نامه مرفاوی را با قول بررسی و تحقیق در این خصوص داد.


تراکتورسازی؛ خالد شفیعی و طلب 680 میلیونی


خالد شفیعی که در ابتدای لیگ هفدهم تراکتورسازی را به مقصد کره جنوبی ترک کرد و با اف سی سئول قرارداد بست، برای دریافت مطالبات 680 میلیون تومانی اش نامه ای را به کنفدراسیون فوتبال آسیا ارسال کرد. چند روز قبل AFC پاسخ نامه شفیعی و وکیلش را داد و اعلام کرد در این خصوص تحقیق می کند تا اصل داستان روشن شود. حال اگر برای AFC مشخص شود که تراکتور به شفیعی 680 میلیون تومان بدهی دارد، آن وقت می تواند تصمیمات جدیدی اتخاذ شود.


پرسپولیس؛ بدهی 5 میلیاردی به خارجی ها


مشکل پرسپولیس نسبت به استقلال و تراکتورسازی سخت تر حل خواهد شد. این باشگاه با شکایت 10 نفر از بازیکنان و مربیان خارجی سابق روبه رو شده که در فیفا به حکم نیز رسیده است. مهم ترین این بدهی ها مربوط به مانوئل ژوزه سرمربی پرتغالی است که هنوز به طور کامل طلب او پرداخت شده و باید پرداختی آخر به او انجام شود. از این رو بازیکنانی نظیر بنگستون، اومانیا، تادئو، گولچ، آرفی، ماریچ، گابریل و ... نیز شکایت های خود را به فیفا بردند و در حال رسیدن به نتیجه هستند. درباره گابریل حتی گفته می شود که پرسپولیس در آستانه کسر 6 امتیاز قرار گرفته و باید هرچه زودتر با او توافق انجام شود. مجموع بدهی های پرسپولیس به خارجی ها حدود 5 میلیارد تومان است و باید دید پرسپولیس چگونه از پس این بدهی ها بر می آید.


خطر بیخ گوش استقلال، پرسپولیس و تراکتورسازی


در حالی که زمان زیادی تا شروع رقابت های لیگ قهرمانان آسیا باقی نمانده، 3 باشگاه پرطرفدار فوتبال ایران باید هرچه سریع تر تکلیف بدهی های خود را روشن کنند. از آنجایی که AFC و فیفا در گذشته نشان دادند با هیچ تیمی تعارف ندارند و خیلی راحت می توانند احکام خود را صادر کنند؛ پس شاید بهتر باشد قبل از اینکه مسئولان شیخ نشین حاشیه خلیج فارس برای تیم های ایرانی تصمیم گیری کنند، مشکلات در داخل ایران حل شود.

دیدگاه‌ها