کد خبر : 1483033 | 03 دی 1396 ساعت 17:24 | 43.8K بازدید | 0 دیدگاه

شگفتی سازی علیه شگفتی ساز؛

پارس جنوبی جم 0- گسترش فولاد 2؛ فیروز نمی‌برد جادو می‌کند

فیروز کریمی موفق شد بار دیگر با شیوه ای تدافعی به هر سه امتیاز بازی دست یابد و اتفاقات بازی پدیده در هفته پایانی نیم فصل را تکرار کند.

پارس جنوبی جم 0- گسترش فولاد 2؛ فیروز نمی‌برد جادو می‌کند

به گزارش "ورزش سه"، تیم پارس جنوبی جم در شرایطی به این مسابقه پا گذاشته بود که می دانست در صورت پیروزی می تواند با توجه به توقف پرسپولیس در اهواز اختلاف با صدر را کاهش دهد ولی اتفاقات دیگری در انتظار تیم شگفتی ساز نیم فصل اول بود و آنها در اولین گام از دور برگشت مسابقات مغلوب تفکرات باتجربه ترین سرمربی لیگ برتر یعنی فیروز کریمی شدند که از هفته نهم که هدایت گسترش را بر عهده گرفته نتایج فوق العاده ای همراه با این تیم کسب کرده است.

گسترش که هفته پایانی لیگ را با درخشش پیمان بابایی با کسب سه امتیاز در مشهد مقابل یکی از شاگردان خود پشت سر گذاشته بود، در جم نیز یکی از دیگر شاگردان خود که داماد او نیز شده است را با دو گل پیمان بابائی در دقیقه 18 و سید احمد موسوی یکی از تعویضی های کریمی در دقیقه 6+90 شکست داد تا پیروزی هفته پایانی نیم فصل اول برابر پدیده را تکرار کند و شروع بدی برای پارس جنوبی جم رقم بزند. با این نتیجه پارس جنوبی جم 29 امتیازی باقی ماند و با توجه به نتایج دیگر همچنان رتبه دوم جدول رده بندی را در اختیار دارد و شاگردان فیروز کریمی هم 23 امتیازی شدند تا با قرار گرفتن در رتبه هفتم جدول برای کسب سهمیه آسیایی در روزهای آینده امید داشته باشند.

 


پارس جنوبی جم- گسترش فولاد - ورزشگاه تختی جم بوشهر - ساعت ۱۶:۳۰
داوران: رضا مهدوی – حسن ظهیری – محمدرضا مدیرروستا – پیمان فرخی مهر – ناظر: زاهد بحرینی

 

 

 

اخطار:

 

ادسون هنریکه (41)- عزیز معبودی(45) از گسترش فولاد

میثم تیموری(3+90) از پارس جنوبی جم

 

 

ترکیب پارس جنوبی جم


محسن فروزان، حامد نورمحمدی، مایکل اومانیا، فرشاد محمدی‌مهر، میثم تیموری، میثم ‌نقی‌زاده(60- فرشاد سالاروند)، حسین پورامینی، علی دشتی، مجید علیاری، آلویس نانگ(68- احسان تائیدی) و ابراهیم صالحی
سرمربی: مهدی تارتار 

 


ترکیب گسترش فولاد تبریز


فرناندو دخسوس، محمد خرم الحسینی(69- نیما مختاری)، احمدرضا زنده‌روح، یوسف سیدی، رضا خالقی‌فر(64- سید احمد موسوی)، عزیز معبودی، ادسون هنریکه، مسیح زاهدی، پیمان بابایی، سامان نریمان‌جهان(46- سید محسن حسینی)، میلاد زنیدپور
سرمربی: فیروز کریمی

 

 

شرح گل 


پارس جنوبی جم0  گسترش فولاد تبریز 1  ( دقیقه 18، پیمان بابایی): پیمان بابایی در ادامه درخشش خود موفق شد روی پاس عمقی یوسف سیدی از زاویه ای کاملا بسته توپ را با قدرت به زاویه مخالف فروزان بزند و گل اول بازی را به نام خود ثبت کند.

 

پارس جنوبی جم 0 گسترش فولاد تبریز 2 ( دقیقه 6+90، سید احمد موسوی): سید احمد موسوی که در دقیقه 64 جایگزین خالقی فر شده بود، در دقایق پایانی بالاخره کار خود را کرد و با استفاده از فضای ایجاد شده در پشت مدافعین پارس جنوبی جم موفق شد با یک بغل پا که با پای راست زده شد گل دوم بازی را در ثانیه های پایانی به ثمر برساند و شیرینی این پیروزی خارج از خانه را برای شاگردان کریمی دو برابر کند.

 

 

شرح بازی 

 


تا دقیقه 15 این دیدار شاهد بازی سریعی از دو تیم در میانه میدان بودیم که کمتر به ایجاد موقعیت منجر می شد. در دقیقه 17 اما باز هم گسترش فولاد روی شگرد خود که استفاده از فاکتور غافلگیری است، موفق شد توسط پیمان بابایی به گل برسد و از این دقیقه بود که تسلط تیم میزبان بر بازی در مقابل تماشاگران خودی آغاز شد. در 25 دقیقه باقی مانده تا پایان نیمه اول شاگردان مهدی تارتار بر توپ و میدان تسلط داشتند اما بی دقتی آنها و در برخی مواقع واکنش های خوب ده خسوس مانع از گلزنی تیم میزبان شد تا در انتظار یک نیمه مهیج در نیمه دوم باشیم. در نیمه دوم شاهد بازی سریعی از سوی تیم پارس جنوبی جم بودیم و این روند تا دقیقه 78 ادامه داشت. تا این دقیقه شاگردان مهدی تارتار از چپ و راست روی دروازه ده خسوس ارسال می کردند و مدافعین و دروازه بان گسترش در حال دفاع از دروازه خودی بودند. در این بین چند بار ده خسوس با واکنش های خوب خود مانع گلزنی مهاجمین تیم پارس جنوبی جم شد تا یادآور روزهای اوجش با لباس استقلال خوزستان باشد. در 10 دقیقه پایانی بازی تا حدودی آرام تر شد ولی حملات پراکنده شاگردان تارتار که سعی داشتند در این دقایق داور را متقاعد به گرفتن پنالتی بکنند، ادامه داشت تا اینکه در ثانیه های پایانی و در یکی از ضدحملات سریع موسوی تعویضی کریمی موفق شد اختلاف را به 2 برساند و پیروزی را شیرین تر کند.

 

 

دقایق حساس

 

دقیقه 15: کرنر ارسالی نریمان جهان را محسن فروزان به راحتی در اختیار گرفت.

دقیقه 21: ارسال محمدی مهر را ده خسوس با دخالت به موقع در اختیار گرفت.

دقیقه 27: ارسال خوب علی دشتی با ضربه سر ابراهیم صالحی به دیرک عمودی دروازه برخورد کرد و به بازی برگشت تا بهترین موقعیت تیم میزبان از دست برود.

دقیقه 33: ضربه سر میثم تیموری از روی نقطه پنالتی و روی کرنر ارسالی زده شد، اما با اختلاف راهی اوت شد.
دقیقه 35: ضربه علیاری روی یک پاس عمقی آرام بود و ده خسوس این توپ را درازکش از آن خود کرد.

دقیقه 42: ارسال خطرناک محمدی مهر با واکنش خوب ده خسوس برگشت داده شد و در برگشت تیم پارس جم صاحب یک کرنر شد.

دقیقه 43: شوت حسین پورامینی از پشت محوطه جریمه با واکنش فوق العاده ده خسوس دفع شد.

دقیقه 55: ضربه سر بازیکنان پارس جنوبی جم پس از چند حمله متوالی از کنار دروازه با فاصله راهی اوت شد.

دقیقه 57: ارسال میثم تیموری از سمت چپ و ضربه سر زیبای ابراهیم صالحی با واکنش بسیار زیبای ده خسوس راهی کرنر شد.

دقیقه 58: در ضد حمله تیم گسترش فولاد می توانست به گل برسد ولی مدافعین پارس جنوبی جم به موقع واکنش نشان دادند.

دقیقه 60: شوت سنگین محمدی مهر در میانه راه به بازیکنان پارس جنوبی جم برخورد کرد و در برگشت خطای عزیز معبودی یک موقعیت خوب را نسیب نصیب بازیکنان پارس کرده است.

دقیقه 61: ضربه ایستگاهی میثم تیموری را فرناندو ده خسوس با واکنشی زیبا دفع کرد.

دقیقه 68: ضربه ایستگاهی سالاروند با فاصله راهی اوت شد.

دقیقه 70: فرناندو ده خسوس ارسال بلند محمدی مهر مدافع راست تیم پارس را با پروازی بلند  زد تا یکبار دیگر با نمایش خوب خود مانع گلزنی شاگردان تارتار شود.

دقیقه 75: ارسال محمدی مهر با ضربه سر تاییدی همراه شد ولی توپ با فاصله راهی اوت شد.

دقیقه 86: ارسال بازیکنان پارس جنوبی جم در دهانه دروازه به اومانیا رسید ولی باز هم واکنش خوب ده خسوس مانع از گلزنی اومانیا در دهانه دروازه شد. در برگشت هم ده خسوس توپ ارسالی را به بیرون محوطه جریمه فرستاد و در برگشت در نهایت توپ راهی اوت شد.

دقیقه 56: ضربه عزیز معبودی با فاصله از بالای دروازه راهی اوت شد.

 

 

بهترین بازیکن 


ده خسوس سنگربان برزیلی تیم گسترش فولاد تبریز پس از حضور فیروز کریمی به روزهای اوج خود در تیم استقلال خوزستان نزدیک شده و نمایش امروز او مقابل شاگردان تارتار یادآور روزهای اوجش در ترکیب تیم ویسی بود. ده خسوس در این مسابقه چند بار با واکنش های خوب خود مانع گلزنی تیم پارس جنوبی جم شد تا مهم ترین چهره ی این دیدار لقب بگیرد.

 

 

اتفاق ویژه 


گسترش فولاد در هفته پایانی نیم فصل اول لیگ هفدهم موفق شد با نتیجه 2 بر صفر و در روزی که شاگردان مهاجری حملات زیادی داشتند، به سه امتیاز بازی در شرایطی برسد که گل اول را پیمان بابایی به ثمر رسانده بود و در ثانیه های پایانی اختلاف را دو برابر کردند. در این بازی این اتفاق به طرزی عجیب تکرار شد و باز هم پیمان بابایی گل اول بازی را به ثمر رساند و در ثانیه های پایانی گل دوم به ثمر رسید تا دو پیروزی یک شکل برای فیروز کریمی و شاگردانش طی دو هفته متوالی لیگ هفدهم رقم بخورد.

 

 



در حاشیه

 

* مایکل اومانیا پس از  حل مشکلات مالی اش در این دیدار از ابتدا راهی میدان شده و در کنار حامد نورمحمدی قرار گرفته است.

* محسن فروزان سابق حضور در تیم گسترش فولاد تبریز را در کانامه دارد.

* اسکوربورد ورزشگاه تختی جم خراب است و علیرغم سخت گیری سازمان لیگ در این مورد بازی دنبال می شود.

* پارس جنوبی جم در این دیدار با غیبت امید سینک، مهدی زبیدی و ارسلان مطهری یه عنصر اصلی تهاجمی خود  کار سختی برای گلزنی پیش رو دارد.

* در فاصله 15 دقیقه تا پایان بازی تیم گسترش با اعتماد به نفس بیشتری بازی می کند و بازی آرام تر دنبال می شود.

* تماشاگران پارس جنوبی جم ایستاده بازی را در دقایق پایانی دنبال می کنند.

* مهدی تارتار و بازیکنان تیم پارس جنوبی جم به شدت نسبت به تصمیمات داوری معترض هستند..

* ده خسوس برای دومین مرتبه پیاپی طی چند دقیقه پایانی با مصدومیت روبرو شده و تیم پزشکی برای مداوای او وارد زمین شده است.

* داور مسابقه 6 دقیقه وقت تلف شده برای نیمه دوم مسابقه در نظر گرفته است.

* داور مسابقه در دقایق پایانی و با بالا گرفتن اعتراضات سعی می کند بلافاصله بعد از سوت در صحنه حاضر شود تا مانع ادامه اعتراضات بازیکنان دو تیم شود.

* میثم تیموری در دو صحنه سعی بر متقاعد کردن داور به اعلام پنالتی داشت که داور مسابقه او را در مرتبه دوم با کارت زرد جریمه کرد.

دیدگاه‌ها