کد خبر : 1484237 | 09 دی 1396 ساعت 09:56 | 18.1K بازدید | 0 دیدگاه

گزارش ویژه سایت یونانی

اتوبان پانیو- المپیاکوس؛ از سبیلو تا حاج صفی

احسان حاج صفی، اولی خرید زمستانی المپیاکوس خواهد بود که در هفته اول سال 2018 معرفی خواهد شد.

اتوبان پانیو- المپیاکوس؛ از سبیلو تا حاج صفی

به گزارش "ورزش سه"، قهرمان یونان و باشگاه پانیونیوس روز جمعه در این رابطه به توافق رسیدند و مدافع-هافبک ایرانی، با قراردادی که باشگاه المپیاکوس را موظف به پرداخت 600 هزار یورو به علاوه 350 هزار یورو پاداش می‌کند، برای مدت سه سال راهی این تیم شد.


مدت هاست که شایعه پیوستن مدافع 27 ساله به المپیاکوس شنیده می‌شد. حالا او به چهاردهمین بازیکنی تبدیل می‌شود که  مستقیما از پانیونیوس راهی المپیاکوس شده است. هر چند که رقابت سنتی بین این دو تیم وجود دارد؛ ولی تیم‌های دیگری هستند که انتقال‌های بیشتری از آنها به المپیاکوس انجام شده است. آ اک با 23 انتقال و پاناتینایکوس با 16 انتقال مستقیم به المپیاکوس، در رده بالاتری نسبت به پانیونیوس قرار گرفته اند.

 

1260707

 


در ابتدا.... سیبیل!


اولین بازیکنی که از پانیونیوس راهی المپیاکوس شد و راه را برای انتقال دیگر بازیکنان باز کرد، در واقع یکی از بهترین بازیکنان تاریخ یونان بود. اسطوره ای به نام نیکوس آناستوپولوس. انتقال او یکی از جنجالی ترین و مهم ترین انتقال‌هایی بود که در یونان رخ داد و فوتبال یونان در آن زمان را دستخوش تغییرات کرد. در تابستان 1980، زمانی که او 22 ساله بود، پس از پایان مسابقات المپیک، او از پانیونیوس جدا شد و به المپیاکوس پیوست. در آن دوره پانیونیوس تیم موفقی محسوب نمی‌شد. در ابتدا انتظار نمی‌رفت که این انتقال، انتقال موفقی باشد؛ ولی پس از انجام آن، کیفیت و تاثیرگذاری بالای آناستوپولس باعث شد تا او به یکی از بهترین های تاریخ یونان تبدیل شود.

 

1263059

 


رکورد زیژی!


از آن به بعد، 13 بازیکن از پانیونیوس به المپیاکوس پیوستند. دومین نفر نیکوس تسیاننتاکیس بود که در سال 1987 به المپیاکوس پیوست. سپس پتروس میهوس بود که در سال 1991 به سفید و قرمزها بازگشت. چندین سال بعد، کریستوس کونتیس در سال 2000 با 200 هزار یورو راهی المپیاکوس شد. یک سال بعد و در فصل 02-2001، زیژی روبرتس با رکورد شکنی و انتقالی 3 میلیون یورویی راهی المپیاکوس شد.


9 بازیکن دوره ماریناکی!


اولین بازیکنی که در فصل ماریناکیس راهی المپیاکوس شد، مانیاتیس بود که حتی پیش از جدایی اش از پانیونیوس، بازوبند کاپیتانی را به بازو بسته بود. در فصل 13-2012، دیمیتریس سیوواس و آمدریاس ساماراس در ادامه راهی سپید و قرمزها شدند و دیمیتریس کولووس و آولونتیس در فصل 15-2014 راهی المپیاکوس شدند. کریم انصاری فرد مهاجم ایرانی بود که فصل گذشته راهی المپیاکوس شد و مانولیس سیوپس و ریسوانیس نیز در ادامه راهی المپیاکوس شدند و حالا نوبت حاج صفی است که به آخرین بازیکنی تبدیل شود که راهی صدرنشین یونان شده است.

دیدگاه‌ها