کد خبر : 1496419 | 19 دی 1396 ساعت 10:50 | 46K بازدید | 0 دیدگاه

وسلی اشنایدر رقیب بزرگ ژاوی هرناندز 

معارفه پرسروصدای هم بازی مهدی طارمی

معرفی دو ستاره جدید الغرافه در دوحه سر و صدای زیادی در رسانه های حاشیه خلیج فارس به راه انداخت تا سکوت بازار زمستانی لیگ ستارگان شکسته شود.

معارفه پرسروصدای هم بازی مهدی طارمی 

به گزارش "ورزش سه"، بازار زمستانی لیگ ستارگان بعد از هفته های ابتدایی که با سکوت و سکون عجیبی روبرو بود با دو خرید جنجالی و پرسرو صدای الغرافه دوباره داغ شد، خریدهایی که یکی از ستاره های ایرانی هم در آن نقش اصلی را ایفا کرد تا رقابت های باشگاهی قطر با ورود ستاره های سرشناس دوباره ادعای بهترین بودن در میان کشورهای حاشیه خلیج فارس را داشته باشد.


باشگاه الغرافه درست چند روز بعد از به خدمت گرفتن ایگون بولنت سرمربی مشهور ترکیه ای و جایگزینی او به جای فرناندز فرانسوی با به خدمت گرفتن دو ستاره ایران و هلند تمام بازار زمستانی قطر حتی حاشیه خلیج فارس را تحت الشعاع خود قرار داد. وسلی اسنایدر هافبک ریزنقش و ملی پوش هلندی که همه فوتبالدوستان شناخت کاملی از این ستاره سابق باشگاه های رئال مادرید، اینترمیلان، گالاتاسرای و ... دارند در کنار مهدی طارمی آقای گل دو فصل گذشته لیگ برتر ایران خریدهایی بودند که توجه همه رسانه ها را به باشگاه الغرافه و لیگ ستارگان جلب کرد.

 

1274891


ایگون بولنت در همان بدو ورود به اردوی الغرافه از برنامه های خود برای تغییرات در فهرست بازیکنان خارجی و تقویت تیم در آستانه پلی آف لیگ قهرمانان آسیا خبر داد؛ از همین رو گمانه زنی های رسانه ها به جایی ختم شد که در فهرست خریدهای مدنظر مربی ترکیه ای نام های سرشناسی دیده شد که از این فهرست در نهایت مهدی طارمی از پرسپولیس ایران و وسلی اسنایدر از باشگاه گالاتاسرای جذب الغرافه شدند تا این دو خرید امروز سوژه اول رسانه های قطری شوند.

 

1274888


در این میان مانورهای تبلیغاتی روی خرید اسنایدر هلندی واقعا جالب توجه بود جایی که می شد به وضوح مشاهده کرد که سران الغرافه و فوتبال قطر با این خرید قصد دارند در جنگ های لفظی و رسانه ای با همتایان خود در سایر کشورهای حاشیه خلیج فارس از جمله عربستان و امارات ثابت کنند که لیگ ستارگان در مقام بسیار بالاتری از لیگ های این دو کشور است و ستاره ها بیشتر ترجیح می دهند راهی قطر شوند تا امارات و عربستان.


 نمونه این داستان نیز وسلی اسنایدر بود که هم زمان پیشنهاداتی از امارات و حتی عربستان داشت. هافبک هلندی که به تمام عناوین باشگاهی در اروپا رسید و حتی لیگ قهرمانان را با درخشش در تیم اینترمیلان خوزه مورینیو بالای سر برد، جزو آن دسته از بازیکنان گران قیمت دنیا بود که حالا با پیشنهاد اغواکننده الغرافه سر از دوحه در آورد. آن هم در شرایطی که همه رسانه های اروپایی منتظر حضور او در باشگاهی سرشناس در قاره سبز بودند.

 

1274889


وسلی اسنایدر و مهدی طارمی به عنوان دو خرید جدید می توانند بر قدرت الغرافه بیفزایند؛ به خصوص که این زوج در برنامه های تاکتیکی مسلما جزو اصلی ترین برنامه های بولنت ترکیه ای خواهند بود؛ چون اسنایدر با کوله باری از تجربه یکی از قهارترین بازیسازهای فوتبال جهان محسوب می شود و حضور او در کنار مهدی طارمی که گلزنی بزرگ است، می تواند خیال بولنت از تدابیر تهاجمی تیمش را آسوده کند. شاید به همین خاطر هم بود که امروز بیشتر رسانه های چاپ دوحه اسنایدر را سوژه اصلی قرار داده و تحلیل های زیادی از او منتشر کردند. طارمی که می خواهد در ماه های باقی مانده تا جام جهانی سطح آمادگی و درخشش خود را بیشتر کند، مسلما از بودن در کنار بازیکنی همچون اسنایدر می تواند بهترین بهره ها را ببرد.

 

1274890


کسب تنها 11 امتیاز از 11 بازی نیم فصل نخست و ایستادن در جایگاه هفتم لیگ ستارگان اصلا انتظارات سران الغرافه را برآورده نکرد؛ از همین رو آنها با سرمایه گذاری گسترده در زمستان امیدوار هستند نیم فصل دوم رویایی را تجربه کنند و با زوج اسنایدر- طارمی از سد تمام رقبای داخلی به خصوص پلی آف آسیا عبور کرده و راهی مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا شوند. رویایی که در نگاه اول با خرید بازیکنانی همچون اسنایدر و طارمی شدنی است و تنها باید منتظر گذشت زمان شد.

 

1274895

 

1274896

دیدگاه‌ها