کد خبر : 1500784 | 07 بهمن 1396 ساعت 16:10 | 11.5K بازدید | 0 دیدگاه

مستایا؛ ورزشگاهی طلسم شده برای رئال

ورزشگاه اختصاصی والنسیا در چند سال اخیر به یک سد محکم و غیر قابل عبور برای کهکشانی ها تبدیل شده است.

مستایا؛ ورزشگاهی طلسم شده برای رئال

به گزارش "ورزش سه"، رئال از ساعت 18.45 امروز در زمین والنسیا دیدار سختی را پیش رو دارد. تیم زین الدین زیدان پس از حذف از کوپا دل ری باید بتواند در مستایا پیروز شود؛ اتفاقی که در سه بازی اخیرشان در این ورزشگاه رخ نداده است.

 

 

1279118

 

 

والنسیا بدون شک در بهترین فصل خود در یک دهه اخیر به سر می‌برد. این تیم همیشه و در هر شرایطی در ورزشگاه خانگی حریف سرسختی برای رئال مادرید بوده است. آمار همه چیز را در این باره نشان می‌دهد. در پنج فصل اخیر (با در نظر گرفتن فصل جاری) والنسیا در ۹ بازی تنها سه بار مغلوب سفیدپوشان شده و رئال از ۲۷ امتیاز ممکن تنها ۱۳ امتیاز برابر خفاش ها به دست آورده است.

 

برای والنسیایی‌ها تقابل با رئال مادرید از سال ۱۹۹۶ به یک دیدار خاص تبدیل شده است. این اتفاق زمانی رخ داد که میاتوویچ، ستاره تیمشان با رئال قرارداد امضا کرد. این باشگاه سپس برای جذب بازیکنانی همچون داوید ویا، آندره گومس و ... تلاش کرد. در حال‌ حاضر والنسیا به عنوان سومین گربه سیاه رئال معروف است. آنها پیش از حضور دیگو سیمئونه در اتلتیکومادرید، پس از بارسلونا تیم دوم بودند.

 

رئال در ورزشگاه مستایا به سختی بازی می‌کند. این تیم از دسامبر سال ۲۰۱۳ در این ورزشگاه نتوانسته است پیروز شود. در آن بازی خسه توانست پس از گل‌های آنخل دی ماریا و کریستیانو رونالدو بازی را برگرداند و سه امتیاز را به تیم والنسیا برساند. در دیدارهای بعد (۲ بر یک در ۲۰۱۵، ۲ بر ۲ در ۲۰۱۶ و ۲ بر یک در ۲۰۱۷) سفید پوشان تنها توانستند یک امتیاز به دست آورند.

 

تقابل امروز دو تیم برای قهرمانی نخواهد بود چون هر دو فاصله زیادی با بارسلونا صدرنشین دارند. والنسیا و رئال مادرید به ترتیب در فاصله ۱۴ و ۱۹ امتیازی آبی‌ اناری‌ها هستند. با این حال دو تیم برای کسب سهمیه لیگ قهرمانان اروپا تلاش می‌کنند و ویارئال را به خود نزدیک می بینند. ویارئال یک امتیاز با رئال مادرید و شش امتیاز با والنسیا فاصله دارد.

دیدگاه‌ها