کد خبر : 1501738 | 11 بهمن 1396 ساعت 12:32 | 26.2K بازدید | 0 دیدگاه

زلاتکو دالیچ:

کار در العین و الهلال مرا به جام جهانی برد

سرمربی تیم ملی کرواسی از سال های حضور در امارات و عربستان به نیکی یاد کرد.

به گزارش "ورزش سه"، شاید اگر یک سال پیش کسی به زلاتکو دالیچ می گفت که او در جام جهانی پیش رو نقش مهمی در تیم کرواسی خواهد داشت، دالیچ فقط به این حرف می خندید اما حالا او قرار است به عنوان سرمربی تیم ملی کشورش را همراهی کند. در آن شرایط این مربی کروات با العین در فینال لیگ قهرمانان شکست خورد و فرصت حضور در جام باشگاه های جهان را از دست داد. در همان روزها کرواسی پس از برد 2 بر صفر مقابل ایسلند در مقدماتی جام جهانی، در یک مسیر هموار به سمت روسیه قرار داشت.

 

اما در ماه اکتبر سال گذشته، کرواسی به ایسلند و ترکیه باخت و در خانه با فنلاند مساوی کرد تا شانس صعود مستقیم به جام جهانی را به صورت کامل از دست بدهد و امکان حضور در پلی آف نیز در هاله ای از ابهام باشد.

 

در این زمان بود که کروات ها موفق شدند دالیچ را برای ترک امارات و هدایت تیم ملی راضی کنند. سپس کرواسی، اوکراین را شکست داد و مقابل یونان هم با 4 گل به برتری رسید تا برای جام جهانی انتخاب شود. نکته جالب این بود که در این برهه رقیب جدی دالیچ برای سرمربیگری کرواسی، برانکو ایوانکوویچ، سرمربی تیم پرسپولیس بود که البته برانکو پیشنهاد فدراسیون کشورش را نپذیرفت.

 

1280080

 

زلاتکو دالیچ معتقد است کار در عربستان و امارات به او کمک کرده تا در جام جهانی روی نیمکت تیم ملی کشورش حاضر باشد. او در این باره به سایت فیفا گفت: من حدود 7 سال در این دو کشور کار کردم. تجربه من در امارات و عربستان جذاب بود و کمک کرد که این موقعیت را در تیم ملی به دست آورم.

 

او که در الفیصلی و الهلال عربستان و العین امارات کار کرده، خاطرنشان کرد: من از مدت زمانی که در آنجا گذراندم، بسیار لذت بردم و با مردم و هواداران زیادی روبرو شدم. می خواهم از همه آنها به خاطر علاقه و حمایتشان تشکر کنم. همچنین با بازیکنان مختلفی کار کردم و فکر می کنم تجربه حضور من در این کشورها برایم مفید بوده است.

 

گفتنی است تیم ملی کرواسی در جام جهانی 2018 روسیه در گروه D با آرژانتین، ایسلند و نیجریه همگروه خواهد بود.

دیدگاه‌ها