کد خبر : 1503524 | 18 بهمن 1396 ساعت 21:23 | 43.4K بازدید | 0 دیدگاه

دربی ال مازنو؛

مسابقه‌ای که دیر شروع شد ولی زود حساس شد !

روز آینده برای ششمین بار دو تیم خونه به خونه و نساجی مازندران یکی از حساس ترین دربی های کشور را برگزار می کنند؛ مسابقه ای که چند سال بیشتر از عمر آن نمی گذرد.

مسابقه‌ای که دیر شروع شد ولی زود حساس شد !

به گزارش "ورزش سه"، شهرآورد مازندران یا دربی مازندران که به ال مازنو نیز معروف است، روز آینده ششمین مصاف رسمی خود را تجربه خواهد کرد؛ دیداری که خیلی دیر به سایر دربی های کشور اضافه شده است، ولی طی همین مدت کوتاه التهاب، حساسیت و هیجان این بازی از دربی پایتخت هم بالاتر رفته است.


دربی مازندران میان دو تیم خونه به خونه و نساجی مازندران از تاریخ ۶ شهریور ۹۲ با یک دیدار دوستانه در قالب تورنمنتی چهارجانبه آغاز شد که تیم نساجی مازندران در ضربات پنالتی موفق به برتری در آن مسابقه شد، تا آخرین دیداری باشد که نتیجه ی تساوی در آن رقم خورده است.


این دو تیم تا پیش از مسابقه ی روز آینده 5 بار دیگر هم برابر هم صف آرایی کردند که 2 بار تیم خونه به خونه برنده میدان بوده است و 2 بار هم تیم نساجی مازندران؛ اولین مسابقه رسمی را تیم قدیمی تر شهر مازندران با پیروزی یک بر صفر پشت سر گذاشت؛ ولی در دو دیدار بعدی تیم خونه به خونه با نتیجه های یک بر صفر و 2 بر 1 موفق به شکست رقیب همشهری شد و در آخرین مسابقه که در دور رفت مسابقات فصل جاری برگزار شد، تیم نساجی مازندران بود که با نتیجه یک بر صفر در ورزشگاه شهید وطنی موفق به شکست حریف خود شد.


ضمن اینکه در این بین یک مسابقه هم فصل گذشته و در شرایطی که با نتیجه تساوی 1 بر 1 در نیمه ی اول به پایان رسیده بود، با درگیری هواداران دو تیم نیمه تمام باقی ماند و بازی معوقه نیز که قرار بود در تهران برگزار شود، به دلیل اینکه تکلیف صعود کننده ها به لیگ برتر مشخص شده بود، برگزار نشد.

 

1281837

 

1281838


دربی مازندران با سابقه ای که طی دوران کوتاه عمر خود به یادگار گذاشته، یکی از جنجالی ترین دربی های ایران به شمار می رود که همواره با حواشی و درگیری های خاص خود همراه بوده است.


فصل گذشته این مسابقه در دیدار برگشت با تساوی دنبال می شد که درگیری و زد و خورد هواداران دو تیم و نیروی انتظامی در ورزشگاه شهدای هفتم تیر باعث تعطیلی بازی شد و دیدار رفت دو تیم در فصل جاری نیز با درگیری های عجیبی در مرکز شهر همراه شد و اتوبوس هواداران بابلی در مسیر برگشت از قائمشهر با اتفاقات عجیبی روبرو شد.


به همین دلیل مسئولان استان مازندران در تلاشند بازی برگشت دو تیم در شرایطی برگزار شود که حواشی و درگیری های دیدارهای گذشته تکرار نشود.

دیدگاه‌ها