کد خبر : 1504475 | 23 بهمن 1396 ساعت 10:37 | 43.4K بازدید | 0 دیدگاه

بعد از پنجمین شکست فصل

تیمت با قهرمانی فاصله دارد، آقای خاص!

به نظر می رسد منچستریونایتد در تابستان بعد به شدت به تقویت خط دفاعی خود نیاز دارد.

تیمت با قهرمانی فاصله دارد، آقای خاص!

به گزارش "ورزش سه"، ماه گذشته ژوزه مورینیو پیشنهاد داد منچستر یونایتد دو خرید تابستانی داشته باشد. اما بعد از پذیرش دومین شکست متوالی خارج از خانه برابر نیوکاسل این بار شاید آقای خاص برای بلندپروازی های بیشتر باید درباره صحبت های ماه قبل خود تجدید نظر کند.

 

1282821

 

مقصر دریافت گل برابر نیوکاسل، کریس اسمالینگ بود که اگرچه سالهاست برای یونایتد بازی می کند، اما دیروز عملکردش همانند بازیکنی بود که انگار زمستان همین امسال راهی منچستر شده است. قبل از دریافت گل، عملکرد اسمالینگ باعث شد طی 5 دقیقه شلوی آمادگی داوید دخیا را امتحان کرده و یک بار نیز خود او نسبت به دوایت گایل برای شبیه سازی در محوطه اعتراض کند.

 

پس قبل از دریافت گل، اسمالینگ امتحان شده بود اما ضربه سر پرز باعث شد مت ریچی در دقیقه 65 دروازه یونایتد را باز کند. شیاطین سرخ قبل از دریافت گل هشدار فیل جونز را نادیده گرفته بود. او در جریان یک حمله خطرناک در ابتدای نیمه دوم که در نهایت آفساید اعلام شد، متوجه خطر ریچی شده بود اما این بازیکن روی صحنه گل با فرار از دست مدافعان یونایتد و حضور در سمت چپ محوطه در نهایت موفق به گلزنی شد.

 

1282822

 

اسمالینگ در آخرین حضور یونایتد ذز خانه نیوکاسل هم یک پنالتی تقدیم حریف کرده بود و بروز چنین اشتباهاتی حتی از مدافعی 10 سال جوان تر از او نیز نگران کننده است. در بعد از ظهری که یونایتد آرامش خط دفاعی خود را از دست داده بود، آقای خاص مارکوس روخو و ویکتور لیندنوف را روی نیمکت قرار داد اما برای تیمی که تنها سه بار در سال جدید گل خورده بود، تقویت مرکز دفاع مرکز ضروری به نظر می رسید.

 

در این شرایط مورینیو باید امیدوار باشد امکان حضور اریک بایی در دیدار هفته بعد در لیگ قهرمانان برابر سویا فراهم شود زیرا در این دیدار هم نیوکاسل تقریبا با همان شیوه ای که تاتنهام گل اول را وارد دروازه منچستر کرده بود به گل رسید.

 

1282775

 

البته اینکه فقط عملکرد دفاعی یونایتد را عامل شکست برابر نیوکاسل بدانیم عادلانه نیست زیرا مارسیال و الکسیس سانچس نیز فرصت های بسیار خوبی را برای گلزنی از دست دادند. مارتین دوبراکا به خوبی برابر موقعیت تک به تک مارسیال که از روی پاس دیدنی ماتیچ به دست آمده بود مقاومت کرد و سانچس نیز اگرچه از سنگربان نیوکاسل گذشت اما لوژون مدافع حریف مانع باز شدن دروازه نیوکاسل شد.

 

همچنین در ادامه لوکاکو نیز بخت مناسبی برای گلزنی داشت و ضربه مارسیال نیز از روی خط برگردانده شد اما به نظر می رسد این تسلط کامل شیاطین سرخ بر جریان بازی با خروج پل پوگبا در دقیقه 66 متوقف شد.

 

1282784

 

از زمان حضور مورینیو در اولدترافورد، منچستر تنها 4 بار بازی باخته را تبدیل به پیروزی کرده که یکی از آنها برابر نیوکاسل بوده است اما این بار و در زمان غیبت فلینی و بی اثر بودن تغییرات سرمربی پرتغالی، این اتفاق رخ نداد.

 

مقایسه  ناخواسته مورینیو با همکارانش در منچستر تا زمانی که او و پپ گواردیولا در سالفورد ساکن هستند ادامه خواهند داشت. تنها یک ماه از آن مقطع که سیتی موفق شد با یک گل نیوکاسلی را مغلوب کند که ترجیح داده بود با دفاع همه جانبه، یکی از یک طرفه ترین 0-1 را رقم بزند گذشته و حالا یونایتد پنجمین شکست خود را نیز در لیگ برتر پذیرفته است.

دیدگاه‌ها