کد خبر : 1507108 | 04 اسفند 1396 ساعت 20:02 | 27.7K بازدید | 0 دیدگاه

لیگ برتر؛ معبد گلزن های مادرزاد

لیگ برتر جزیره؛ نامی آشنا! مخصوصا برای آنهایی که به دنبال مهاجمان با شم گلزنی بالا می‌گردند.

لیگ برتر؛ معبد گلزن های مادرزاد


به گزارش "ورزش سه"، مهاجمان لیگ برتری هر سدی را می‌شکنند؛ فرقی هم ندارد که این سد، یک دفاع اتوبوسی باشد یا یک دروازبان آماده و فوق العاده!


آمار هم گویای نکته فوق‌الذکر است. بهترین گلزن لیگ جزیره در فصل جاری، هری کین است که ۲۳ گل به ثمر رسانده است و پس از او، صلاح مصری با ۲۲ گل قرار دارد. در لیگ قهرمانان اروپا، مهم‌ترین تورنمنت باشگاهی اروپا، اگر کریستیانو رونالدو، فوق ستاره پرتغالی کهکشانی‌ها را فاکتور بگیریم؛ چهار گلزن برتر دیگر همگی از لیگ جزیره هستند و این نشان از آماده بودن مهاجمان این لیگ دارد. در‌ پایین به نام ۱۰ مهاجم برتر تاریخ لیگ‌جزیره می پردازیم. به نظر شما کدام‌یک بهترین است؟!

 


۱۰_یان رایت

تعداد بازی:۲۱۳
تعداد گل:۱۱۳
قهرمانی:۱

 

1285523

 

او بیشتر گل های خود را برای آرسنال به ثمر رسانده است.رایت در مدت کوتاهی که در آرسنال بود تبدیل به ستاره شد او اخرین گلش را برای آرسنال در سن سی و چهار سالگی در اخرین فصل بازی برای آرسنال توانست به عنوان قهرمانی برسد و بعد از آن به وست هم پیوست و بعد از آن هم به صور قرضی به ناتینگهام فارست پیوست.

 

۹_فن‌نیستلروی
تعداد بازی:۱۵۰
تعداد گل:۹۵
قهرمانی:۱

 

1285151


کمتر بازیکنی میتواند پس از سپری کردن پارگی رباط زانو به روز های اوج خود بازگردد و حتی بهتر شود درست فکر کردید فن‌نیستلروی از آن دسته از بازیکنان است. او در گفتگو با فورفورتو گفته بود:مصدومیتم به من قدرتی داد که من قبل از مصدومیتم چنین قدرتی نداشتم.

 

این قدرتی که او بعد از مصدومیت گرفت او را از پی اس وی به منچستر یونایتد.او یکسال بعد از اولین بازی اش در الدتزافورد بهترین بازیکن سال لقب گرفت و سال بعد از آن هم موفق به دریافت کفش طلای لیگ جزیره شد با زدن ۲۵ گل در لیگ جزیره(۴۴ گل در کل رقابت ها).

 

او فقط موفق به کسب یک کاپ قهرمانی با شیاطین سرخ شد. دلیل خارج شدن او در سال ۲۰۰۶ از منچستر به خاطر اختلافی بین او و فرگوسن و خوش درخشیدن رونالدو بود.

 

۸_دیدیه دروگبا
تعداد بازی:۲۵۴
تعداد گل:۱۰۴
قهرمانی:۴

 

1284743

 

او در سال ۲۰۰۴ از تیم مارسی با قراردادی ۲۴ میلیون یورویی به چلسی پیوست او در ابتدای حضورش در چلسی خوب نبود. او با مورینیو در سال های ۲۰۰۵ و ۲۰۰۶ و ۲۰۱۰ و ۲۰۱۵ توانست قهرمان لیگ جزیره شود او در سال ۲۰۰۷ کفش طلای لیگ جزیره را برد البته بین این قهرمانی ها او مدتی در چین و ترکیه بازی کرد.لازم به ذکر است دروگبا تنها آفریقایی لیگ جزیره است که از مرز ۱۰۰ گل عبور کرده است.

 

۷_لوییز سوارز
تعداد بازی:۱۱۰
تعداد گل:۶۹
قهرمانی:۱

 

1144106

 

او بعد از خوش درخشیدن در جام جهانی ۲۰۱۰در سال ۲۰۱۱ به لیورپول پیوست او در فصل اول خوب راه گلزنی را پیدا نکرده بود و تنها یازده بار توانست دروازه حریفان لیورپول را باز کند او در همان فصل اول هشت بار به تیرک دروازه حریفان زد اما او در فصل های بعد با درخشش خود توانست به بارسلونا راه یابد.

 

۶_دنیس برگکمپ
تعداد بازی:۳۱۵
تعداد گل:۸۷
قهرمانی:۳

 

1285524

 

مانند حل کردن پازل است.من همیشه در ذهنم تصویری از دو یا سه ثانیه بعد دارم.  این را برگکمپ به یک گزارشگر گفته بود. برگکمپ در مدتی که در آرسنال بود ۸۷ گل زد و۹۴ پاس گل داد.


زوج او و یان رایت بسیار موثر در قهرمانی سال ۱۹۹۸ ارسنال بودندبعد از آن هم زوج او و تیری آنری باعث قهرمانی در سال های ۲۰۰۲ و ۲۰۰۴ شدند
او به عنوان بهترین بازیکن سال انتخاب شد هنگامی که در ۲۸ بازی ۱۶ گل به ثمر رساند

 

۵_وین رونی
تعداد بازی:۴۸۲
تعداد گل:۲۰۸
قهرمانی:۵

 

1174980

 

او در ۱۶ سالگی اولین گل از ۲۰۸ گل را به ثمر رساند. او در سال ۲۰۱۰ جایژه بهترین بازیکن سال را دریافت کرد. او در دوران بازی خود بیش از ۱۰۰ پاس گل داد.تقریبا عددی همتراز و یا حتی بیشتر از بزرگانی مانند سسک فابرگاس،رایان گیگز و فرانک لمپارد.

 

۴_سرخیو آگوئرو
تعداد بازی:۲۰۳
تعداد گل:۱۴۳
قهرمانی:۲

 

1274414

 

او به طور میانگین در ۱۰۸ دقیقه یک بار دروازه حریفان را باز کرده.این آمار فوق العاده است امار او ففط از هری کین و تیری هانری کمتر است. شاید برگکمپ با رای افرادی زیباترین گل را زد باشد اما آگوئرو گل هایی خاطره انگیز به ثمر رسانده. گل  لحظه آخری در سال ۲۰۱۲ قهرمانی را برای من سیتی به ارمغان آورد.
 
به طور غیر قابل باوری آگوئرو هنوز در ترکیب تیم سال فیفا قرار نگرفته علیرغم اینکه او در فصل ۲۰۱۵ بهترین گلزن لیگ جزیره شد اما فیفا هری کین و دیگو کاستا را درون ترکیب سال فیفا قرار دادند

 


‌۳- اریک کانتونا:
تعداد بازی:۱۵۶
گل‌زده: ۷۰
قهرمانی : ۴

 

1199782


مردفرانسوی شیاطین سرخ، از تبار شماره هفت‌پوشان قرمزهای منچستر بود. این شوالیه فرانسوی قرمزپوش یقه بالا زده، اگر یقه بالا زده‌اش و شماره هفتش را فاکتور بگیریم؛ با لگد محکمش به متئو سیمونز، طرفدار کریستال‌پالاس و مصاحبه پس از آن، شناخته می شود. او بعد از این اتفاق گفت: " من آن هوادار را محکم نزدم. من باید آن لعنتی را محکم‌تر از این حرف‌ها، میزدم!"


اما اگر طرفدار منچستریونایتد باشید؛ او را جور دیگری به یاد دارید و او را یک ناجی می‌پندارید. او به یونایتدی‌ها کمک کرد تا این باشگاه که به مدت ۲۶ سال جامی را در لیگ‌جزیره نبرده بود؛ به یک قدرت در لیگ‌جزیره تبدیل شود. او تقریبا به طور میانگین در هر دو بازی، یک گل به ثمر رسانده است که برای یک مهاجم در لیگ‌جزیره، آمار بسیار خوبی است. او همچنین اولین هتریک لیگ برتر انگلستان را در کارنامه پر زرق و برق خود، ثبت کرده است. این اتفاق در پیروزی پر گل ۵-۰ لیدز مقابل تاتنهام در سال ۱۹۹۲ رخ داد.

 

۲- آلن شیرر:
بازی:۴۴۱
گل‌زده:۲۶۰
قهرمانی:۱

 

1208455


شاید می‌توان گفت که او بهترین مهاجم انگلیسی تاریخ لیگ جزیره است‌. ستاره‌ای که فوتبال‌دوستان جهان را زیرسایه خود قرارداد. او یک ماشین گلزنی بود و رکوردی را ثبت کرده است که طی ۲۴ سال اخیر، هیچکس حتی به آن نزدیک هم نشده است.


او برای بلکبرن روورز و نیوکاسل‌یونایتد، گل های بسیاری را به ثمر رساند. شیرر، دورانی از بازی‌های درخشانش را نیز به دلیل مصدومیت از دست داد و ساید اگر مصدومیت گریبان این ماشین گلزنی را نمی‌گرفت؛ او اکنون رکورد دست‌نیافتنی‌تری داشت!


او از باکسینگ‌دی سال ۱۹۹۲ تا سپتامبر ۱۹۹۳، بازی نکزد و پس از بازگشت، موفق شد در اولین فصل در  ۱۶ بازی، ۲۱ گل به ثمر برساند. در فصل دوم نیز او خارق العاده بود و در ۱۹ بازی، ۲۴ گل به ثمر رساند تا‌پرتوهایی از بهترین مهاجم انگلیسی تاریخ لیگ جزیره یه نمایش در بیاید.


شیرر در فصل ۱۹۹۳-۹۴ موفق شد در ۴۰ بازی، ۳۴ گل بزند. در فصول بعدی نیز او درخششی فوق العاده داشت تا آنجا که در سن ۲۵ سالگی و‌ در سال ۱۹۹۶، به او پیشنهاد بازیکن- مربیگری در بلکبرن داده شد!


اما او نپذیرفت و راهی سرزمین کلاغ‌ها شد. او تا سال ۲۰۰۶ که خداحافظی کرد، ۱۴۸ گل برای نیوکاسل به ثمر رساند که این گل‌ها  او را در تاریخ لیگ‌جزیره، ۲۶۰ گله کرد. او همچنین با ۱۱ هتریک در لیگ جزیره رکورددار است. او همچنین  رکورددار بیشترین گلزده در یک بازی با ۵ گل در مقابل شفیلدونزدی در سال ۱۹۹۹ است. فوتبال انگلستان دیگر ماشین گلزنی مانند او نخواهید دید. نظر شما نیز مثبت است؟!

 


۱- تیری هانری:
بازی: ۲۸۵
گل‌زده:۱۷۵
قهرمانی:۲

 

1166724


شاید تیری هانری، دیگر مهاجم فوق‌العاده فرانسوی این لیست به اندازه شیرر موفق به گلزنی نشده باشد اما میانگین گل‌زده او به ازای هر بازی، از شیرر بهتر است! ملی‌پوش فرانسوی سابق آرسنال، با این میانگین گلزنی خود را به اسطوره توپچی‌ها و لیگ‌جزیره تبدیل کرد‌و تاریخساز شد!


او در تیم افسانه‌ای آرسنال ونگر که موفق شد بدون شکست، قهرمان لیگ جزیره شود نیز نقش کلیدی داشت تا نشان دهد که او چه ارزشی دارد!


او همواره برای توپچی‌ها، گل‌های حساس و زیبایی به ثمر رسانده است که همین امر، او را نفر اول این لیست کرده است. او در فصل ۲۰۰۱-۰۲ توانست ۲۴ گل به ثمر برساند تا آرسنال ونگر فاتح لیگ جزیره شود.‌او در چهارفصل بعدی نیز به ترتیب بیست و چهار، سی، بیست و پنج و بیست و هفت گل به ثمر رساند. هیچ بازیکنی در لیگ‌جزیره تاکنون نتوانسته است تا به حال در پنج فصل متوالی بیش از ۲۰ گل به ثمربرساند؛ کاری که هانری موفق به انجام آن شد‌. او در چهارفصل از پنج فصل فوق‌الذکر، بهترین بازیکن لیگ‌جزیره شد تا نشان دهد که ارزش‌های او، فوق‌العاده است. هانری در سال ۲۰۱۲ باز هم به صورت قرضی به ورزشگاه امارات بازگشت و در سن ۳۴ سالگی هم کیفیت مناسبی داشت. به نظر شما هم او بهترین است؟!


مترجم: سیناصیدی
منبع:فورفورتو

دیدگاه‌ها