کد خبر : 1507738 | 07 اسفند 1396 ساعت 08:10 | 57.6K بازدید | 0 دیدگاه

از درخشش ماتیچ تا انتقام لوکاکو

مورینیو چگونه جنگ بزرگ را از کونته برد؟

یونایتد در روز آشتی موقت کونته و مورینیو، با درخشش روملو لوکاکو انتقام شکست دور رفت را از چلسی گرفت.

مورینیو چگونه جنگ بزرگ را از کونته برد؟

 

به گزارش "ورزش سه"، ویلیان موفق شد در دقیقه 31 چلسی را پیش اندازد اما لوکاکو تنها 6 دقیقه بعد گل تساوی را به ثمر رساند و خود او با ارسال پاس دقیق در دقیقه 75 برای لینگارد، موجبات پیروزی 1-2 شیاطین سرخ را فراهم کرد.

 

این نتیجه باعث شد تیم مورینیو با 2 امتیاز بیشتر از لیورپول، با یک بازی بیشتر به فاصله 13 امتیاز سیتیزن ها برسد اما حالا چلسی با 2 امتیاز اختلاف نسبت به تاتنهام، در رتبه پنجم قرار گرفته است.

 

صلح موقت میان کونته و مورینیو

 

ساختار این مسابقه را بیشتر می توانیم نبردی میان سرمربیان دو تیم بدانیم تا بازیکنان. کونته و مورینیو از سال 2016 و برتری 0-4 چلسی برابر یونایتد تاکنون چالش های زیادی با هم داشته اند. در ماه گذشته این تنش تشدید شد و در حالی که هیچکدام از آنها در روز جمعه در مورد اختلاف خود صحبت نکردند، اما به هر حال کونته مشخص نکرد که آیا با مورینیو دست خواهد داد یا خیر.

 

1286189

 

پیش از شروع بازی رابطه کونته و مورینیو همانند هوا بسیار سرد به نظر می رسید و اگرچه در طول جریان بازی بین آنها درگیری ایجاد نشد، اما هر 2 پرتلاطم و پرهیجان به نظر می رسیدند.

 

در ابتدای بازی، سرمربی چلسی از اینکه تیمش از برتری خود استفاده نمی کند عصبانی بود و مورینیو نیز نظاره گر عملکرد نه چندان خوب تیمش برای دقایقی طولانی بود اما به هر حال لبخند نهایی به مورینیو تعلق داشت که 3 امتیاز مهم این بازی را از آن خود کرد هر چند در هنگام دست دادن با کونته در پایان بازی، او سعی بر پنهان کردن شادی خود داشت.

 

ماتیچ و اثبات شایستگی برابر باشگاه سابق خود

 

تعدادی از هواداران چلسی خیلی از جدایی ماتیچ در تابستان ناراحت نبودند و اگرچه او بخشی مهمی از 2 قهرمانی آبی ها در 3 فصل اخیر بود، اما حس نمی کرد سکوهای استمفوردبریج به او علاقمند باشند.

 

با جذب تیمو باکایوکو، دیگر آینده هافبک صرب روشن شد و اگرچه برخی از جدایی او ناراضی بودند، اما فروش 40 میلیون پوندی ماتیچ از طرف چلسی به یونایتد معامله خوبی به نظر می رسید.

 

1286238

 

اما اوضاع زمانی تغییر کرد که باکایوکو هرگز نمایش درخشانی در لندن نداشته اما ماتیچ با لباس یونایتد همواره عملکرد مناسبی ارائه داده است.

 

اما دیگر دلیل ناامیدی چلسی در این دیدار، توقف حملات و تکل های صحیح از سوی بازیکن سابق خودشان بود و ماتیچ یکی از معدود ستاره های شیاطین سرخ بود که بعد از ظهر درخشانی را سپری کرد.

 

حالا دلیل نیمکت نشینی های پوگبا مشخص شد

 

در دقیقه 60، پوگبا در یک کورس برابر درینک واتر ناکام ماند که هرگز به عنوان یک بازیکن سرعتی شناخته نشده است و این صحنه را شاید می توان خلاصه ای از عملکرد ستاره فرانسوی یونایتدها دانست که به ندرت رضایت بخش ظاهر شد.

 

1286241

 

حالا باور این موضوع که 2 سال قبل یونایتدها پوگبا را به عنوان گران ترین بازیکن تاریخ فوتبال جذب کردند دشوار است. اگرچه اخباری در مورد نارضایتی پوگبا از حضور در اولدترافورد و رابطه نامساعد او با مورینیو شنیده شده، اما وظیفه یک بازیکن این است که تأثیرگذار بوده و ارزش خود را نشان دهد، اما دیروز عملکرد پوگبا بسیار ضعیف بود.

 

غیبت هررا به سود هازارد

 

تفاوت تاثیر هازارد در دیدار مقابل منچستر یونایتد در ماه آوریل و دیروز، قابل توجه بود. در آن مقطع و در جریان پیروزی 0-2 یونایتدها، هازارد با یارگیری شدید هررا فرصت درخشش نیافت و هافبک اسپانیایی طبق خواسته مورینیو، بسیار نزدیک به ستاره بلژیکی بازی کرد.

 

1286240

 

اما دیروز هررا به دلیل آسیب دیدگی جای خود را به مک تومینای داد اما علیرغم تلاش این هافبک جوان برای تاثیرگذاری، در نهایت هازارد هر آنچه را که خواست انجام داد. اما نکته شگفت انگیز، تعویض شدن هازارد توسط کونته و عدم توانایی برای استمرار درخشش این ستاره جوان در جریان بازی بود.

 

لوکاکو بالاخره از چلسی انتقام گرفت

 

لوکاکو بالاخره و بعد از حدود 5 سال موفق شد ارزش های خود را برابر تیم سابق اثبات کند. چلسی امیدوار بود در تابستان امسال ستاره سابق خود را از اورتون جذب کند اما در نهایت منچستر با پرداخت سهم 12 میلیون پوندی مینو رایولا، این گلزن بلژیکی را به خدمت گرفت.

 

1286239

 

حالا و با درخشش لوکاکو در بازی برابر چلسی و کاهش شانس این تیم برای سهمیه لیگ قهرمانان، به نظر می رسد او ارزش پرداخت این مبلغ را داشته است. پیش از به ثمر رسیدن اولین گل لیگ برتری لوکاکو برابر چلسی در نیمه اول، شیاطین سرخ هرگز نمایش خوبی نداشتند اما در نهایت روی ارسال فوق العاده گلزن بلژیکی در نیمه اول، لینگارد گل پیروزی بخش را نیز به ثمر رساند.

 

در دیدار دیروز، تاثیر لوکاکو در مقایسه با آلوارو موراتا، مهاجم چلسی که پس از ناکامی در جذب لوکاکو خریداری شد، کاملا متفاوت بود. ستاره سابق رئال مادرید در این دیدار به جز از دست دادن یک فرصت بسیار خوب در ابتدای دیدار، در ادامه بازی فقط در حال گله از اتفاقات مسابقه بود.

 

منبع: اونینگ استاندارد

ترجمه: آریا فاطمی مقدم

دیدگاه‌ها