کد خبر : 1507909 | 07 اسفند 1396 ساعت 18:28 | 19K بازدید | 0 دیدگاه

یک گام بلند برای خانوادگی شدن ورزشگاه‌ها

فریاد شوق در روز پرشور آزادی (عکس)

حضور پرشور زنان در سالن بسکتبال آزادی گام بلندی برای خانوادگی کردن ورزشگاه ها در تمامی رشته ها محسوب می شود.

به گزارش "ورزش سه"، قطعا همه آنهایی که دیروز به عنوان مسئول، خبرنگار، عکاس، بازیکن، مربی یا تماشاگر در سالن بودند، احساس کردند برای اولین بار جوی کاملا خانوادگی در سالن بسکتبال در یک بازی ملی مهیا شده بود. به گفته مسئولان فدراسیون و وزارت ورزش 1200 زن روی سکوهای سالن حضور داشتند و بدون مشکل به تماشای بازی و تشویق آسمان خراش های ایرانی پرداختند.
تمام بازتاب هایی که از شب گذشته در قبال حضور پرشور زنان در سالن آزادی در رسانه ها یا فضای مجازی منتشر شده، مثبت بوده و این امیدواری به وجود آمده که در آینده چنین اتفاق مشابهی در سالن والیبال یا حتی استادیوم های فوتبال رخ دهد.


جالب اینکه بازیکنان تیم ملی جزو خوشحال ترین نفرات از اتفاقات رقم خورده بودند. آنها شاید برای اولین بار مقابل چشمان خانواده های خود بازی می کردند و به گفته خودشان از چنین رخدادی انگیزه مضاعفی گرفته بودند.


محمد جمشیدی، بازیکن تیم ملی بسکتبال در این باره به خبرنگار "ورزش سه" می گوید: «خیلی از این خانم هایی که روی سکوها حضور داشتند، جزو خانواده های ما بودند. جو بسکتبال از گذشته هم خانوادگی بود و به هیچ وجه طوری نیست که کسی را اذیت کند. امیدوارم این اتفاق ادامه پیدا کند و حتی در آینده در استادیوم های فوتبال هم شاهد حضور خانواده ها باشیم. چه اشکالی دارد که خانم ها تمامی رشته ها را از نزدیک ببیند؟ قطعا حضور آنها باعث می شود جو استادیوم های ما بهتر از قبل شود چون مردان هم حرمت خانواده های خود را نگه می دارند.»


به هر حال پیروزی آسمان خراش های ایرانی برابر عراق با جو خانوادگی سالن آزادی یک روز تاریخی را برای ورزش ایران رقم زد. حالا امید در دل دخترانی که آرزویشان دیدن مسابقات فوتبال حداقل در سطح ملی از داخل استادیوم ها است، بیشتر شده و امیدوارند مسیری که آغاز شده، سرانجام خوبی هم داشته باشد.


چهره های هیجان زده زنان حاضر در سالن آزادی نشان می داد که آنها این روز در ذهن خود ثبت می کنند؛ اگرچه همه امیدوارند این ماجرا ادامه دار باشد. شاید همین حضور پرشور زنان که دیروز برخی از آنها حتی پشت درهای بسته آزادی ماندند، فدراسیون بسکتبال را مجبور کند که از بازی های بعدی در رده ملی، در سالن 12 هزار نفری آزادی میزبانی کند.


محمدرضا داورزنی، معاون وزیر ورزش هم امروز به حضور پرشور زنان اینطور واکنش نشان داده است: «ما در گذشته در برخی از رشته‌ها مشکلی برای حضور بانوان نداشته‌ایم و در چند سال گذشته در بسکتبال نیز تعداد محدودی از بانوان در سالن حضور داشته‌اند. روز گذشته نیز به دلیل حساسیت‌های بازی در مسیر جام جهانی بسکتبال و همچنین اینکه بازی دور رفت را مقابل عراق واگذار کرده بودیم برای جامعه بسکتبال این بازی حساس شده بود و تعدادی از تماشاگران و بانوان در سالن حضور داشتند و تیم ملی را تشویق کردند. در رشته‌های دیگر نیز  در تلاش هستیم این شرایط را با حفظ موازین شرعی و دغدغه‌های فقها فراهم کنیم.»

 

 

 

 

 

 


عکس ها: مهدی حسنی

دیدگاه‌ها