کد خبر : 1509350 | 13 اسفند 1396 ساعت 17:06 | 65.8K بازدید | 0 دیدگاه

قهرمانی در بیشکک با 3 ضربه فنی

حسن یزدانی 35 – کشتی آسیا 5

پسر طلایی کشتی آزاد ایران موفق شد مدال طلای قهرمانی آسیا را برگردن بیاندازد.

حسن یزدانی 35 – کشتی آسیا 5

به گزارش "ورزش سه"، حسن یزدانی در فینال وزن ٨٦ کیلوگرم موفق شد اورگو از مغولستان را بانتیجه ١٠ بر صفر شکست دهد و به مدال طلا برسد. او پس از این پس از استراحت در دور اول در دور دوم عظمت دولت بیکوف دارنده مدال نقره زیر 23 سال جهان و نقره آسیا از قزاقستان را با نتیجه 12 بر 2 شکست داد. 


او در مرحله نیمه نهایی نیز در کمتر از 3 دقیقه جاورایل شاپیف از ازبکستان را با نتیجه 13 بر صفر مغلوب کرد و راهی دیدار فینال شد. حریف یزدانی در این دیدار اویوتمان اورگودول دارنده مدال نقره آسیا از مغولستان بود که او هم با ضربه فنی مدال طلا را تقدیم نابغه کشتی جهان کرد.


حسن یزدانی بارها در رقابت های جهانی و المپیک با نتایج خیره کننده و ضربه فنی های تماشایی رقبای خود را از پیش رو برداشته بود و حالا در آسیا نتیجه ای را رقم زد که همه از او انتظار داشتند. یزدانی حالا نفر اول وزن خود در جهان است و طبیعتا در آسیا هیچ رقیبی تاب مبارزه با او را ندارد. او یک بار دیگر رقبای خود را اسیر ضربه فنی های پی در پی خود کرد تا او در وزن جدید هم بدون رقیب بماند.


او بر خلاف مدل کشتی های کنونی هیچ گاه برای "برد اقتصادی" و تنها پیروزی پا به روی تشک نمی گذارد و با پیاده کردن تکنیک های پی در پی همواره کشتی زیبا با فنون گوناگون را به نمایش می گذارد. استفاده او از تکنیک های پی در پی و کشتی های زیبا دنیا را طرفدار او کرده است تا در تمام میدان طرفداران از کشتی های زیبا او لذت ببرند.

دیدگاه‌ها