کد خبر : 1509658 | 14 اسفند 1396 ساعت 19:15 | 92.8K بازدید | 0 دیدگاه

نیمکت نشینی خودخواسته و کار زیبای علیپور

روزی که ربیع خواه محبوب سکوها شد

ویژه ترین نکته در ابتدای بازی پرسپولیس و الوصل نیمکت نشینی محسن ربیع خواه بود.

روزی که ربیع خواه محبوب سکوها شد

به گزارش "ورزش سه"، دیدار تیم های پرسپولیس و الوصل امارات در چارچوب هفته سوم مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا با برتری سرخپوشان به پایان رسید و یک پیروزی خانگی برای نماینده ایران به دست آمد.

 

هر دو گل پرسپولیسی ها در نیمه اول این دیدار به ثمر رسید و برتری سرخ ها از دقیقه 30 به بعد شکل گرفت. پس از دومین گلی که تیم پرسپولیس توسط علی علیپور به ثمر رساند، بازیکنان پرسپولیس به صورت جمعی به سمت نیمکت ذخیره های تیمشان رفتند و این گل را به محسن ربیع خواه تقدیم کردند؛ بازیکنی که پیش از این خیلی عادت نداشت از روی نیمکت در شادی های پس از گل شرکت کند.

 

اما دلیل نیمکت نشینی این هافبک دفاعی مورد علاقه برانکو، اتفاقاتی است که در مدت های اخیر برای او افتاده بود. پس از اینکه پرسپولیس در دربی پایتخت مقابل استقلال شکست خورد، هواداران پرسپولیس به شدت نسبت به عملکرد برخی از بازیکنان تیم اعتراض داشتند و در راس این عده، محسن ربیع خواه قرار داشت. میانه میدان در دربی پایتخت با تجمع هواداران تکنیکی و خلاق استقلال به آبی ها تعلق یافت و هافبک های پرسپولیس بیش از هر بازی دیگری ناکام بودند و این موضوع باعث شد بازی نه چندان خوب هافبک های دفاعی این تیم بیشتر به چشم بیاید.

 

پس از اینکه این انتقادات بالا گرفت، برانکو ایوانکوویچ تصمیم خاصی گرفت و به دلیل نارضایتی هواداران این بازیکن محجوب سرخ ها را از ترکیب بیرون گذاشت تا به اصطلاح خودش، فشارها کم شود و طرفداران راضی شوند. به نظر می رسد بازی کردن یا نکردن ربیع خواه در پرسپولیس به مهم ترین دغدغه پروفسور کروات پرسپولیسی ها تبدیل شده و هر کدام از این حالات، می تواند منجر به تغییرات جانبی دیگری در مرکز زمین پرسپولیس بشود. حتی اگر بنا بر حضور ماهینی به جای ربیع خواه باشد، خط دفاعی سرخ ها نیز با بیرون نشستن هافبک شماره 18 دچار تغییر می شود. این ها همه فرضیه کلیدی بودن محسن ربیع خواه برای برانکو ایوانکوویچ را تایید می کند. 

 

 

 

نتیجه گرفتن پرسپولیس در این بازی با ترکیب جدید و حتی ثبت یک کلین شیت دیگر اتفاقی است که ممکن است معادلات کادر فنی را دچار تغییر کند. حالا باید دید آیا این تصمیم برانکو دوام خواهد داشت و هافبک دفاعی خوش اخلاق پرسپولیس باز هم نیمکت نشینی را تجربه می کند یا اینکه از دیدار بعدی ربیع خواه به ترکیب سرخپوشان باز خواهد گشت.

عکس از مهدی ابراهیمی

دیدگاه‌ها