کد خبر : 1510129 | 16 اسفند 1396 ساعت 15:14 | 42.1K بازدید | 0 دیدگاه

بدون یارگیر مستقیم؛

عموری در دام دفاع منطقه‌ای شفر (عکس)

عمر عبدالرحمن ستاره فوتبال آسیا در مقابل استقلال تهران موفق به ارائه عملکرد مورد انتظار نشد.

 به گزارش "ورزش سه"، عمر عبدالرحمن بازیکن فانتزی فوتبال امارات یک بار دیگر برابر نماینده های ایران قرار گرفت و امیدوار بود که این مصاف نیز برای او مانند تجربه های گذشته شیرین تمام شود، اما اتفاقات دیگری در راه بود.


عبدالرحمن و العین سال گذشته در مرحله گروهی با ذوب آهن هم گروه بودند و در دیدار برگشت، ستاره بنفش پوشان اماراتی با زدن یک گل و ارسال یک پاس گل نقش بسیار مهمی در عدم صعود شاگردان مجتبی حسینی از مرحله گروهی داشت.


در مرحله حذفی نیز العین با دیگر نماینده ایران برخورد داشت و اگرچه آنها در بازی رفت و با گل دقایق پایانی کاوه رضایی مغلوب شده بودند، در بازی برگشت و با درخشش عموری نتیجه ای رقم خورد که کسی دیگر از نتیجه بازی رفت صحبت نکرد.

 

1288419

 

1288418


در دیدار برگشت که نتیجه ای باورنکردنی برای استقلالی ها رقم خورد، علیرضا منصوریان سرمربی وقت استقلال از هرائر مگویان به عنوان یارگیر مستقیم عبدالرحمن استفاده کرد؛ تاکتیکی که معمولا در تفکرات مربیان جایی ندارد و در دیدار برابر العین نیز با شکست کامل روبرو شد و عبدالرحمن هر چه خواست انجام داد.


اما در رویارویی مجدد عبدالرحمن و تیم های ایرانی دیگر خبری از یارگیری مستقیم نبود و آبی پوشان پایتخت با تفکرات هوشمندانه سرمربی خود، در قالب سیستمی عمل می کردند که به خوبی برای آنها تعریف شده بود.


استفاده از دو هافبک تدافعی یعنی فرشید باقری و امید ابراهیمی که اولی قدرت تخریبی بسیار بالاتری دارد، سبب می شود تا استقلالی ها با کمک مدافعین میانی و همینطور مدافعین چپ و راست به خوبی بازیکنان صاحب توپ را تحت فشار قرار دهند. اگر به این 6 بازیکن، 4 بازیکن تهاجمی تر استقلالی ها یعنی فرشید اسماعیلی در چپ، داریوش شجاعیان در راست، جپاروف در وسط و نهایتا تیام را در راس این سیستم اضافه کنیم، متوجه می شویم که چطور عبدالرحمن اسیر دفاع منطقه ای استقلالی ها شد.

 

1288420


در واقع با سیستمی که شفر برای بازیکنان استقلال تعریف کرده است، عمر در هر منطقه ای از زمین که صاحب توپ می شد، حداقل سه استقلالی را در اطراف خود می دید  که برای خراب کردن توپ او تلاش می کردند و همین سبب شد تا ستاره خلاق بنفش پوشان نتواند آنچه که برای پیروزی تیمش نیاز بود انجام دهد؛ با این حال عموری با شوت به سمت دروازه و ارسال 3 پاس کلیدی تمام تلاشش را برای موفقیت تیمش به کار گرفت که البته اینبار در مقابل ایرانی ها شرایط برای او  آنطور که دوست داشت، پیش نرفت.

 

1288421

 

1288417

 

1288416

 

عکس ها از امیرحسین خیرخواه

دیدگاه‌ها