کد خبر : 1510221 | 17 اسفند 1396 ساعت 08:14 | 21.2K بازدید | 0 دیدگاه

به بهانه بازی امشب آرسنال و میلان؛

5 نکته از میلان از سایه درآمده گتوزو!

میلان دوباره قدرت‌گرفته گتوزو، این بار با رهبری این مرد قدرتمند، به دنبال این است تا جاه‌طلبی‌ها و موفقیت‌های فوق‌العاده خود در این فصل در دوران پسا مونتلا را تکرار کند.

5 نکته از میلان از سایه درآمده گتوزو!

 

به گزارش "ورزش سه"، هنگامی که نام آرسنال و میلان برای یک بازی مطرح می‌شود؛ اذهان مردم به سوی یک بازی جذاب در لیگ قهرمانان اروپا می‌رود اما این بار، این دو تیم باید در مرحله 1/16 نهایی رقابت‌های لیگ اروپا، به مصاف یکدیگر بروند. مصاف دو تیم بزرگ فوتبال اروپا در لیگ اروپا، نشان‌دهنده این است که این دو تیم، در چند سال گذشته، چه افت بدی را به خود دیده‌اند!

 

اهمیت این بازی برای هر دو تیم، بسیار بالاست. در پایین، به 5 نکته از این بازی، می‌پردازیم.


1-گتوزو نباید دست‌کم گرفته شود!

 


پس از یک آغاز بد برای میلان در این فصل با وینچنزو مونتلا، اخراج او و آمدن گتوزو به مذاق خیلی‌ها خوش نیامد اما مرد متعصب و جنگنده ایتالیایی، ثابت کرد که او یک مربی قابل احترام است. او با عملکرد خوب خود، میلان را حتی به کسب سهمیه چمپیونزلیگ نیز نزدیک کرده‌است؛ البته میلان نیز یکی از شانس‌های اصلی قهرمانی در لیگ اروپاست. واکنش گتوزو به ضعف اولیه میلان، فوق‌العاده محکم بود؛ او آمد و میلان افت‌کرده را بهبود بخشید.

 

1288459


اولین گام گتوزو برای بازآوری میلان به خواب رفته، دادن یک هویت تاکتیکی به این تیم پرآوازه بود. دومین تیم پرافتخار تاریخ لیگ قهرمانان اروپا با گتوزو، از سیستم 2-5-3 مونتلا به سیستم 3-3-4 روی آورد تا اکنون، شاهد پرتوهایی از میلان واقعی باشیم. این سیستم، باعث شد که سوسو فرناندز، هاکان چالهان‌اوغلو و جیاکومو بوناونتورا بتوانند در کنار یکدیگر بازی کنند تا بازی‌های زیبایی از میلان، شاهد باشیم. روسونری حالا با گتوزو، 13 بازی است که نباخته است و اکنون امیدوارند که بتوانند این بار در سن‌سیرو، آرسنال را شکست دهند.

 

2-بونوچی؛ رهبر یک دفاع مقتدر!

 


شکست‌ناپذیری‌های متوالی و طولانی مدت میلانی ها، اکنون آن‌ها را به فینال کوپاایتالیا( در مقابل یوونتوس در ماه می) رسانده است و آن‌ها را به چهار تیم بالای جدول نیز نزدیک کرده است که همین مسئله، سبب احتمالاتی برای حضور میلان در فصل آینده لیگ قهرمانان اروپا می‌شود.  این موفقیت‌ها و این شکست ناپذیری‌ها، جز با عملکرد خوب خط دفاعی و دروازه‌بان آماده این تیم، یعنی جیانلوییجی دوناروما، حاصل نمی‌شد.

 

1257846


انتقال بونوچی از تورین به میلان، در ابتدا میلانی‌ها را امیدوار کرده بود. از یک سو، آن‌ها بهترین مدافع وسط جهان را خریده بودند و از سویی دیگر، این مدافع را از چنگ یک رقیب دیرینه، به دست آورده بودند اما نمایش‌های بونوچی در ابتدا جالب نبود. اما اکنون و شاید با بدشانسی عجیب آرسنالی‌ها، بونوچی همان بونوچی سابق شده است. ستاره‌ای که لرزه بر جان مدافعان حریف می‌اندازد. حالا زوج بونوچی و رومانیولی در کنار یک دونارومای آماده، کار را برای نزدیک شدن به محوطه جریمه میلانی‌ها نیز سخت کرده است!


این مسائل به علاوه پرسینگ خوب میلانی‌ها در خط هافبک و حمله، سبب شده است تا یک دفاع مستحکم تیمی و فردی در میلان شکل بگیرد که شاید، بهترین کار گتوزو از زمان آمدن به میلان، همین امر بوده باشد. روسونری، یک رکورد فوق‌العاده دیگر نیز دارد. نیمه قرمز شهر میلان، در هشت بازی اخیر خود، در هفت بازی کلین‌شیت کرده‌اند تا نشان دهند که به این راحتی‌ها، گل نمی‌خورند و این نکته، وقتی ارزش پیدا می‌کند که بدانید آث‌میلان، مقابل تعدادی از بهترین خط حمله‌های لیگ ایتالیا همانند لاتزیو، رم و سمپدوریا، موفق به انجام این کار سخت شده‌است!

 


3-آقای ونگر؛ مراقب بازیکن سابق لیورپول باش!

 


در دو سال گذشته، سوسو فرناندز، ستاره سابق قرمز‌های آنفیلد، از یک نیمکت‌نشین صرف تبدیل به مهم‌ترین مهره هجومی روسونری شده‌است و در همه بازی‌ها، عملکرد مثبت و باثباتی را ارائه داده است. بعد از یک انتقال قرضی شش ماهه و عملکرد مثبت در جنوا، میلان این ستاره اسپانیایی را بازگرداند. سوسو توانست در فصل گذشته، 7 گل و 9 پاس گل را به ثبت برساند تا یکی از بهترین بازیکنان فصل گذشته میلان، او باشد!

 

1286278


عملکرد فوق‌العاده این ستاره 24 ساله در سن‌سیرو، همگان را انگشت به دهان گذاشت که چگونه، لیورپول این بازیکن را با مبلغ 1 میلیون‌پوند، در سال 2015 به فروش رسانده‌است. البته خود لیورپولی‌ها نیز بار‌ها به دنبال جذب دوباره سوسو بوده‌اند اما میلانی‌ها، قدر این ستاره را بیشتر از هر تیم دیگری می‌دانند. سوسو یک وینگر باهوش و قابل است. او به عرض می‌زند؛ مدافعان حریف را با تکنیک نابش اذیت می‌کند و سانتر‌ها و قدرت گلزنی فوق‌العاده‌ای دارد؛ شما از یک وینگر، چه چیز دیگری را انتظار دارید؟!


آرسنال هرگز به عنوان یک تیم تدافعی شناخته نشده‌است اما آن‌ها باید امشب در سن‌سیرو، مراقب این ستاره اسپانیایی روسونری باشند. یک لحظه اشتباه در مقابل سوسو، می‌تواند به قیمت حذف توپچی‌ها و شاید اخراج ونگر، تمام شود!

 


4-میلان و گتوزو؛ به دنبال استفاده از استعداد جوانان!

 


میلان گتوزو، یک مزیت فوق‌العاده دارد. آن‌ها، علاوه بر تجربه، جوانی را نیز مد نظر قرار داده‌اند و ستاره‌هایی را به دنیای فوتبال معرفی کرده‌اند که گل سرسبد آن‌ها در این فصل، پاتریک کوترونه بوده‌است. دیگر ستاره جوان این تیم، جیانلوییجی دوناروما ایتالیایی است که با وجود اینکه هنوز 19 ساله است؛ اما تاکنون بیش از 100 بازی با پیراهن روسونری، انجام داده‌است تا علاوه بر قوه جوانی، از نیروی تجربه نیز نهایت استفاده را ببرد و تبدیل به بازیکنی شود که توانایی درآوردن بازی را برای تیمش، دارد! او در زمینه سیو ضربات داخل محوطه جریمه نیز یکی از بهترین‌ها، در دنیاست. از سوی دیگر، داویده‌کالابریا، ستاره 21 ساله میلانی‌ها که طی چند بازی گذشته در پست دفاع راست، عملکرد بسیار مناسبی داشته است نیز یکی دیگر از ستاره‌های کلیدی میلان مقابل آرسنال ونگر است.

 

1233095


اما همانطور که عرض کردیم؛ ستاره 20 ساله روسونری یعنی پاتریک‌کوترونه؛ یک جوان مستعد و فوق‌العاده است. او از شم گلزنی و هوش مناسبی برخوردار است و همین مسئله به او کمک بسیاری کرده‌است. او گل‌های حساسی را نیز به ثمر رسانده است؛ مانند گل زده در دربی شهر میلان، در جام حذفی!


او در 7 بازی اخیر در لیگ اروپا، 4 گل به ثمر رسانده است و این یک هشدار برای مدافعان وسط توپچی‌هاست!

 

5-نبود سرعت در خط حمله؛ یک ضعف برای میلانی‌ها!

 

1286248

 


درست است که مثلت سوسو، کوترونه و چالهان‌اوغلو، یک مثلث دریبل زن، گلزن و خلاق است اما میلانی‌ها از سرعت بالایی در خط حمله برخوردار نیستند و  این امر را در خط حمله خود به کار نخواهند بست. شاید یک ترکیب دفاعی از توپچی‌ها، مانع از گلزنی روسونری شود زیرا سرعت  زیادی در خط حمله این تیم، دیده نمی‌شود!


مترجم: محمد مهدی موسی‌پور
منبع: فورفورتو

دیدگاه‌ها