کد خبر : 1510778 | 19 اسفند 1396 ساعت 20:24 | 29.9K بازدید | 0 دیدگاه

5 نکته‌ از شکست قرمز‌های آنفیلد مقابل شیاطین سرخ

منچستریونایتد، امروز و در جریان رقابت‌های لیگ برتر انگلستان، موفق شد تیم رده‌سومی لیورپول را شکست دهد تا هم رتبه دوم خود در جدول رده‌بندی لیگ جزیره را تثبیت کند و هم یک پیروزی حیثیتی را در یک دیدار سنتی، به دست بیاورد.

5 نکته‌ از شکست قرمز‌های آنفیلد مقابل شیاطین سرخ


به گزارش "ورزش سه"، مارکوس راشفورد، ستاره انگلیسی شیاطین‌سرخ، در دقیقه چهاردهم بازی، از ضربه سر لوکاکو نهایت استفاده را برد و با حرکتی تماشایی و شوتی محکم و دقیق، دروازه لوریس کاریوس را باز کرد. او 10 دقیقه بعد هم گل دوم خود و یونایتدی‌ها را به ثمر رساند تا با وجود گل به خودی اریک بایلی، باز هم شیاطین سرخ، برنده از میدان خارج شوند.


این برد سبب شد که اختلاف منچستریونایتد و لیورپول به 5 برسد. اما از این بازی زیبا، جذاب، جنجالی و حیثیتی چه نکاتی را آموختیم؟!

 

1- پیروزی با طعم بازگشت راشفورد!

 

1289049

 


مارکوس راشفورد، ستاره جوان منچستریونایتد در ابتدای این فصل لیگ جزیره، درخشان ظاهر شد و در چهار بازی ابتدایی، دو گل را برای نیمه‌قرمز شهر منچستر به ثمر رساند اما در ماه‌های گذشته، او به یک نیمکت نشین محض تبدیل شده‌ بود. او با دو گلی که امروز وارد دروازه لیورپولی‌ها کرد، در تمامی مسابقاتی که حاضر بوده‌است موفق به ثبت 31 گل با پیراهن شیاطین سرخ شده است. او که در میان تعجب همگان و با استفاده از غیبت مارسیال به دلیل مصدومیت، در ترکیب اصلی قرار گرفته بود، در دقیقه 14 دروازه قرمز‌های آنفیلد را باز کرد تا نشان دهد که تمام‌کننده خوبی است. او با استفاده از حضور ناموفق ترنت الکساندر آرنولد، یک شب کابوس‌وار را برای آرنولد و همبازیانش در ورزشگاه اولدترافورد رقم بزند تا منچستریونایتد، فاتح دیدار حساس امروز لیگ جزیره باشد.

 

2-فن‌دایک؛ خوب، بد، جلف!

 


هنگامی که ویرجیل فن‌دایک با رقم گزافی از ساوتهمپتون راهی لیورپول شد؛ بسیاری بر این باور بودند که این مدافع، می‌تواند مشکلات خط دفاعی کلوپ و یارانش را حل کند اما گویا، این مشکلات آنقدر زیاد هست که فن‌دایک نتواند به تنهایی از پس مهارکردن آن‌ها بر بیاید. علی‌رغم کلین‌شیت مقابل پورتو در میانه هفته، خط دفاعی لیورپول در طی چند بازی اخیر، نشانه‌هایی از ناتوانی داشت و این هشدار برای شاگردان کلوپ واضح شده‌بود که خط حمله‌ای قویتر نسبت به پورتو، می‌تواند این تیم را دچار چالشی سنگین بکند که این بار، رشفورد، لوکاکو و دیگر ستاره‌های خط حمله یونایتد، از این فرصت و این ضعف، نهایت بهره را بردند.


با وجود عملکرد خوب فن‌دایک و رابرتسون در بازی امروز، عملکرد لوورن در مقابل لوکاکو و ترنت الکساندر آرنولد در مقابل رشفورد، یک فاجعه به تمام معنا بود. مدافع کروات، نتوانست به مانند زوجش در خط دفاعی، عملکرد خوبی داشته باشد تا مقهور عملکرد موفق روملو لوکاکو، ستاره بلژیکی خط آتش شیاطین سرخ شود‍!

 

3-اعتماد به نفس بالا؛ عامل موفقیت یونایتد!

 


شاید به نظر بسیاری از فوتبال‌دوستان، اعتماد به نفس در هنگام بازی تاثیر زیادی نداشته باشد؛ اما این بازی خلاف این امر را اثبات کرد. شیاطین سرخ، با توجه به پیروزی‌های روحیه بخش مقابل دو تیم لندنی چلسی و کریستال‌پالاس و علی‌رغم مصدومیت پوگبا و مارسیال، با اعتماد به نفسی بالا راهی بازی شدند.  بازی ده دقیقه ابتدایی دو تیم، نشان‌دهنده اختلاف سطح اعتماد به نفس میان دو تیم بود. البته یکی دیگر از دلایل این اعتماد به نفس بالای منچستری‌ها، حضور هواداران و جو موثر این ورزشگاه بود. گل دقیقه چهاردهم رشفورد، این اعتماد به نفس را بیشتر کرد تا یونایتدی‌ها با خیالی راحت‌تر، بازی را ادامه دهند. 


با وجود اینکه لیورپولی‌ها، کرنر‌ها و موقعیت‌های بسیار بیشتری در طول بازی را داشتند اما این بار، خط دفاعی مقتدر منچستریونایتد بود که نه در کرنر‌ها و نه در گلزنی به خط آتش لیورپول و مدافعان و هافبک‌های پیشتاخته این تیم اجازه گلزنی نداد، هرچند اریک بایلی، در میانه‌های نیمه دوم، یک گل را وارد دروازه خودی کرد. با وجود گل به خودی عجیب بایلی، او یکی از بهترین بازیکنان منچستریونایتد در بازی امروز بود که موفق شد محمد صلاح و روبرتو فیرمینو را به خوبی مهار کند.

 

4- مثلث هجومی لیورپول روز خوبی را نداشت!

 

1289117

 


برخلاف بازی امروز که قرمز‌ها با گل به خودی بایلی، موفق به گلزنی شدند؛ لیورپول در این فصل لیگ جزیره تا کنون 68 گل را به ثبت رسانده است. از این تعداد،45 گل یعنی 66 درصد گل‌های این فصل قرمز‌های آنفیلد توسط مثلث هجومی این تیم متشکل از محمد صلاح، روبرتو فرمینو و سادیو مانه به ثمر رسیده‌اند.


تیمی که توانسته بود در ابتدای سال، تیم مقتدر منچسترسیتی را به زانو دربیاورد، امیدوار بود که در مقابل دیرینه‌ترین رقیب خود بتواند با گل‌های زیاد به برتری برسد، اما عملکرد خوب دفاعی شیاطین سرخ و البته، موفق نبودن خط آتش لیورپول، مانع شد تا پای یک بازیکن لیورپولی به گل باز شود.

 


5-حماسه اشلی یانگ!

 


هنگامی که ترکیب‌های دو تیم یک ساعت پیش از سوت آغاز دیدار، اعلام شد؛ هواداران منچستریونایتد با بدبینی تمام نسبت به تقابل اشلی‌یانگ و محمد صلاح، صحبت می‌کردند اما نمایش قابل تحسین یانگ و مهارکردن صلاح، همه صحبت‌ها را در پایان بازی از بدبینی به ستایش عملکرد درخشان این دفاع چپ انگلیسی، تبدیل کرد! پیش از بازی، بسیاری از هواداران منچستریونایتد اعتقاد داشتند که باید یک دفاع چپ تخصصی به مانند لوک شاو، به مصاف این ستاره مصری برود اما در پایان، اشلی‌یانگ انگلیسی، سربلند از میدان خارج شد.


اشلی‌یانگ، حتی اجازه نفس‌کشیدن را هم به آقای گل فعلی لیگ جزیره نداد. او آنقدر خوب بود که نام صلاح را هم به اندازه بازی‌های قبلی، در میدان مسابقه نشنیدیم.  


مترجم: محمد مهدی موسی‌پور
منبع: اسکواکا

دیدگاه‌ها