کد خبر : 1511343 | 21 اسفند 1396 ساعت 21:20 | 97K بازدید | 0 دیدگاه

خیزش ناگهانی شاگردان لادروپ

قهرمان عربستان در آستانه حذف تحقیرآمیز از آسیا

تیم فوتبال الهلال عربستان در ادامه تیره روزی های خود در لیگ قهرمانان آسیا هم مغلوب الریان قطر شد.

قهرمان عربستان در آستانه حذف تحقیرآمیز از آسیا

به گزارش "ورزش سه"، رقابت های هفته چهارم مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا امروز آغاز شد و تیم های گروه های B و D با حریفان خود رقابت کردند.

در گروه چهارم لیگ قهرمانان که به گروه مرگ شهرت یافته امشب دو بازی مهم انجام شد. در این گروه که در دور رفت گروهی بازی های بسیار نزدیک و جدول فشرده ای را پشت سر گذاشته بود، امشب جدال الریان قطر و الهلال عربستان در شهر دوحه انجام شد.

الهلال پس از کسب دو تساوی و متحمل شدن یک باخت مقابل استقلال ایران وضعیت نابسامانی را سپری می کرد و با دو امتیاز در قعر جدول گروه قرار داشت. در سمت مقابل الریان هر سه بازی دور رفت خود را با تساوی پشت سر گذاشت و 3 امتیازی بود. این بازی می توانست حکم بازگشت تیم قدرتمند عربستانی به جدول رقابت ها را داشته باشد اما نماینده قطر به شکلی مناسب از میزبانی خود استفاده کرد و در پایان با نتیجه 2 بر یک مقابل الهلال پیروز شد.

 

آبی های پایتخت عربستان با این نتیجه قعرنشین دو امتیازی جدول گروه مرگ باقی ماندند؛ تیمی که از آن به عنوان بخت نخست سرگروهی و قوی ترین تیم گروه یاد می شد.

الهلال نه تنها در آسیا، که در رقابت های لیگ داخلی عربستان هم وضعیتی نابسامان و بسیار خطرناکی را تجربه می کند.

قهرمان قاطع لیگ و جام پادشاهی عربستان و فینالیست لیگ قهرمانان آسیا در فصل گذشته، پس از اینکه از جام پادشاهی عربستان با شکست مقابل القادسیه حذف شد، حالا در لیگ الاهلی را در فاصله یک امتیازی خود می بیند و  با توجه به بازی رودررویی که در خانه این تیم خواهد داشت، احتمال از دست دادن قهرمانی با این شرایط برایش وجود دارد. به این ناکامی ها و نگرانی ها باید خطر بسیار محتمل حذف از دور گروهی آسیا را نیز اضافه کرد. در گروهی که اکثریت قریب به اتفاق بازی ها با نتیجه تساوی به پایان رسیده، فقط 2 بازی مساوی نشده که الهلال در هر دوی این بازی ها بازنده میدان بوده است.

 

تیم بدون مربی و به هم ریخته الهلال اگر از دو بازی آینده خود در گروه مرگ - که به ترتیب مقابل العین امارات و استقلال ایران برگزار می شود - مجددا باختی را تجربه کند، قطعا از لیگ قهرمانان کنار خواهد رفت. صعود با کسب 4 امتیاز از دو بازی پیش رو برای آنها خیلی مشکل است و حتی با پیروزی در هر دو بازی بعدی هم چیزی برای شاگردان خوان براون قطعی نخواهد بود.

 

با اتفاقاتی که اخیرا در بزرگ ترین باشگاه عربستان رخ داده و درگیری های جدیدا عادی شده هواداران این تیم با وزیر ورزش عربستان، می توان تا حدودی گفت که برکناری رامون دیاز آرژانتینی از سمت سرمربیگری الهلال تصمیمی شتاب زده و اشتباه بود؛ اتفاقی که پس از باخت مقابل استقلال از سوی مدیران الهلال صورت گرفت.

دیدگاه‌ها