کد خبر : 1512132 | 25 اسفند 1396 ساعت 23:35 | 60.7K بازدید | 0 دیدگاه

بررسی و مقایسه برنامه های تدارکاتی ایران و رقبا

سیه را بدون لئون در سفر تفریحی خاورمیانه !

به بهانه‌ بازی تیم ملی فوتبال ایران و سیرالئون ، نگاهی به برنامه تیم‌های آسیایی و رقیبان ایران در جام جهانی روسیه انداختیم.

سیه را بدون لئون در سفر تفریحی خاورمیانه !

به گزارش "ورزش سه"، با نزدیک شدن به جام جهانی روسیه تمام تیم‌های حاضر در این تورنمنت در تکاپوی کسب آمادگی بیشتر برای شرکت در این مسابقات هستند . به همین بهانه نگاهی به تقویم فیفا انداخته و بازی‌های دوستانه‌ی ایران و حریفانش در گروه B مسابقات و هم چنین بقیه نماینده‌های آسیا حاضر در روسیه را مورد بررسی قرار دادیم . بعد از ظهر فردا تیم ملی کشورمان به مصاف سیرالئون می‌رود . تیمی گمنام که درگیر اختلافات داخلی شده است و سرانجام  پس از کش و قوس‌های فراوان آماده بازی با ایران می‌شود. 


بعد از این مسابقه ، شاگردان کی‌روش به مصاف تیم ملی تونس می‌روند . تونس در گروه G جام جهانی روسیه با تیم‌های پاناما ، بلژیک و انگلیس هم گروه است . درست در همین روز ، ژاپن به مصاف مالی می‌رود . عربستان پذیرای اوکراین است و کره‌جنوبی با ایرلند بازی می‌کند و در آخرین بازی استرالیا مقابل نروژ قرار می‌گیرد . اما دیگر تیم‌های هم گروه با ایران بازی‌های بزرگی برگزار می‌کنند . اسپانیا در خانه میزبان آلمان است و مراکش رو در روی صربستان قرار خواهد گرفت . تیم ملی پرتغال هم با مصر مسابقه می‌دهد. 


ایران در بازی تدارکاتی سوم خود با شاگردان رباح ماجر و تیم ملی الجزایر بازی می‌کنند و در همان روز ، ژاپن به مصاف اوکراین می‎‌رود . بلژیک در خانه رو در روی عربستان قرار می‌گیرد . استرالیا با تیم ملی کلمبیا بازی برگزار می‌کند و کره‌جنوبی در اولین دیدار تدارکاتی خود به دیدار لهستان می‌رود . در ادامه تیم ملی پرتغال نبردی حساس با هلند دارد و آلمان از یاران مسی در تیم ملی آرژانتین پذیرایی می‌کند . تیم ملی مراکش هم با بازی مقابل ازبکستان ، تیم ملی ایران را برای خود شبیه می‌سازد. 


در ماه منتهی به جام جهانی ، تیم ملی پرتغال به دیدار تونس و بلژیک می‌رود . اسپانیا با تونس و سوییس بازی می‌کند . عربستان در دو بازی بزرگ مقابل پرو و آلمان قرار می‌گیرد . ژاپن با پاراگوئه و کره‌جنوبی با مالی مسابقه می‌دهند و تیم ملی ایران تحت هدایت کارلوس کی‌روش با تیم‌های لیتوانی ، ترکیه و یونان بازی دوستانه برگزار می‌کند. 


با نگاهی گذرا به تقویم تیم‌های آسیایی حاضر در جام جهانی و حریفان ایران در این مسابقات ، از بازی‌های تدارکاتی ضعیف تیم ملی کشورمان افسوس می‌خوریم . جایی که شاگردان کارلوس کی‌روش با سیرالئون ، لیتوانی و حتی یونان بازی می‌کند و عربستان به مصاف بلژیک و آلمان خواهد رفت . بی‌شک مردم ایران به دنبال این هستند که بدانند به جز بهانه تحریم‌ها علیه ایران ، چه سیاستی در  انتخاب این حریفان ضعیف برای تیم ملی اتخاذ شده است و آیا به موفقیت تیم ملی در مصاف با تیم‌های بزرگ دنیا از جمله اسپانیا و پرتغال کمک می‌کند یا خیر ؟

دیدگاه‌ها