کد خبر : 1514103 | 10 فروردين 1397 ساعت 13:00 | 42.3K بازدید | 0 دیدگاه

بهترین خط حمله، خط دفاع و بیشترین امتیاز در نیم‌فصل دوم لیگ

معجزه 18 هفته‌ای شفر که آبی‌ها را مدعی کرد

استقلال در نیم فصل دوم لیگ برتر موفق شده آمار فوق العاده ای را به ثبت برساند.

به گزارش "ورزش سه"، استقلال در نیم فصل اول لیگ برتر در 7 هفته ای که علیرضا منصوریان هدایت آبی ها را برعهده داشت تنها 2 گل زده بود و این تیم شاید برای اولین بار در طول تاریخ بدترین خط حمله لیگ برتر را در اختیار داشت.


اوضاع بد خط حمله استقلال در هفته های اول حضور شفر هم ادامه داشت اما این مربی آلمانی با تمرینات و تاکتیک های ویژه ای که برای تیمش در نظر گرفت موفق شد از بازی با سپاهان در هفته پانزدهم لیگ برتر اوضاع خط حمله و البته دفاع تیمش را زیر و رو کند.


استقلال تا کنون در 11 بازی در نیم فصل دوم لیگ برتر به میدان رفته است و در این تعداد بازی آبی ها موفق شده اند 22 گل بزنند که این آمار نسبت به میانگین گلزنی در لیگ برتر ایران آمار بسیار خوبی است.


جالب است که بدانید دومین خط حمله خوب لیگ در نیم فصل دوم به طور مشترک پرسپولیس و ذوب آهن هستند که هرکدام 15 گل زده اند؛ البته ذوب آهن یک بازی از پرسپولیس کمتر دارد و در صورتی که امروز بتواند دروازه تراکتورسازی را باز کند از این تیم جلو می زند.


اما در نیم دوم استقلال بهترین خط دفاع لیگ را هم در اختیار دارد و با 5 گل خورده از این حیث هم از تمام تیم های لیگ برتری شرایط بهتری دارد.


در این بین اصلی ترین رقیب استقلال، پرسپولیس است اما شاگردان برانکو با 6 گل خورده نمایش ضعیف تری نسبت به شاگردان شفر داشته اند.

 

1292437

 

1292436


استقلال هم اکنون در نیم فصل دوم با 24 امتیاز بیشترین امتیاز را جمع کرده است اما ذوب آهن که هم اکنون 23 امتیازی است، یک بازی از استقلال کمتر دارد و در صورتی که امروز برابر تراکتورسازی برنده شود از این حیث می تواند از آبی ها جلو بزند.


همه این شرایط نشان می دهد که شفر در طول 18 هفته حضور در استقلال تا چه حد توانسته استقلال را متحول کند و تیمی که در گلزنی در لیگ برتر ناکام بود را از همه نظر به یکی از بهترین تیم های ایران تبدیل کرده است.

 

عکس ها رضا سعیدی پور

دیدگاه‌ها