کد خبر : 1514598 | 13 فروردين 1397 ساعت 14:50 | 33.8K بازدید | 0 دیدگاه

گزارش: بدترین تیم های تاریخ لیگ برتر انگلیس

شاید یکی از بزرگ‌ترین عیب‌های ما این است که همواره به بهترین‌ها نگاه می‌کنیم اما کمترین توجه را به بدترین‌ها داریم.

گزارش: بدترین تیم های تاریخ لیگ برتر انگلیس

به گزارش "ورزش سه"، لیگ جزیره از دیربار تاکنون، همواره معدن بازی‌های دراماتیک و نبرد‌های تن به تن و شکست و پیروزی‌های بزرگ و کوچک بوده است و هیچگاه از جذابیت این لیگ، کاسته نشده‌است. در حال حاضر و در همین فصل لیگ جزیره، وست‌برومویچ با عملکردی افتضاح و با تنها 20 امتیاز بر پایین جدول، حکمرانی می‌کند و حتی نام خود را در این لیست نیز به ثبت رسانده است.  به همین بهانه، سایت‌فورفورتو، 10 تیم برتر تاریخ لیگ جزیره را از نظر امتیازگیری بررسی کرده است:

 

 

999326

 

10-کویینزپارک‌رنجرز(2012/13)
امتیاز:
25
تفاضل گل: 30-

این تیم در فصل 2011/12، تنها به خاطر یک امتیاز در لیگ جزیره ماندنی شد و خالق همان گزارش تاریخی شد. گزارشی که با نام آگوئرووووووووووووووووووو، شناخته می‌شود! گزارشی که قهرمانی را در ثانیه‌های پایانی به دستان منچسترسیتی رساند تا فوتبال، روی بد خود را به فرگی نشان دهد. پس از آن همه اتفاق، این تیم خود را برپایه برنامه‌های مارک‌هیوز، آماده لیگ جزیره کرد.  
بازیکنان زیادی همچون جولیو سزار، جونیور هویلت، خوزه بوسینگوا، رایان نلسن، اندی جانسون و راب‌گرین به صورت بازیکن آزاد راهی کیو‌پی‌آر شدند و سامبا دیاکیته، پارک‌جی‌سونگ، استفان ام‌بیا و استبان گرانرو نیز جذب باشگاه شدند. پس از اخراج هیوز در تاریخ 23 نوامبر، هدایت این تیم به دستان هری ردنپ سپرده شد. هیوز در این مدت، حتی یک برد را نیز برای کیو‌پی2آر، کسب نکرده بود.
او هم خزانه باشگاه را به تاراج برد و با خرید کریستوفر سامبا با مبلغ 12.5 میلیون پوند، لوییک رمی با 8 میلیون‌پوند و جرمین جناس و تال بن‌هایم را با 2 میلیون‌‌پوند خریداری کرد؛ هرچند که خرج‌های او همانند خرج‌های هیوز نبود. ردنپ بسیار موفق‌تر از هیوز بود و حتی در ماه مارس، تعدادی برد متوالی را به دست آورد اما برای نجات کویینزپارک، دیگر دیر شده بود و تساوی 0-0 این تیم با ردینگ، حکم سقوط هر دو تیم به دسته پایین‌تر را صادر کرد.

 

9-ولورهمپتون(2011/12)
امتیاز:
25
تفاضل‌گل: 42-

مردان میک‌مک‌کارتی در فصل 2010/11 لیگ جزیره، تنها یک امتیاز با منطقه سقوط فاصله داشتند و به نظر می‌رسید با خرید جیمی او‌هارا از تاتنهام و راجر جانسون از بیرمنگهام، کمی قوی‌تر از قبل به کار خود ادامه خواهند داد. بازوبند کاپیتانی نیز به جانسون، خرید جدید این تیم رسید.
فصل به خوبی شروع شد و ولورهمپتون حتی برای ساعتی پس از کسب دومین برد متوالی در دومین بازی لیگ جزیره، صدرنشین لیگ بود اما پس از آن بود که ولورهمپتون در 7 بازی، 6 بار شکست را پذیرا شد تا کار برای مک‌کارتی سخت شود. پس از باخت 5-1 به وست‌بروم، مک‌کارتی اخراج شد و دستیار وی، تری‌کانر سکان هدایت این تیم را برعهده گرفت اما او حتی در کسب یک پیروزی نیز ناکام ماند تا ولورهمپتون سقوط کند. کاپیتان جانسون نیز به دلیل حضور با شرایط مست در تمرینات ولورهمپتون، از این باشگاه اخراج شد.

 

8-وست‌برومویچ آلبیون(2017/18)
امتیاز: 24.5!(پیش بینی شده)
تفاضل‌گل: 25-

بله درست است که این فصل همچنان ادامه دارد اما به نظر می‌رسد که وست‌برومویچ نیز به این لیست، اضافه خواهد شد. این تیم، تمام نشانه‌های بدترین تیم تاریخ لیگ جزیره را در خود دارد؛ مهاجمان ناکارآمد، نتایج ضعیف و بازیکنان ناتوان! باسترک‌ها پس از کسب نتایج ضعیف، تونی پولیس را اخراج و آلن پاردیو را به جای او، به روی کار آوردند.
اما این تغییر نیز نتوانست شرایط وست‌بروم نگون‌بخت را متحول کند تا این تیم اکنون 21 امتیازی باشد. هنوز 7 بازی باقی‌مانده است اما وست‌برومویچ از ماه آگوست تاکنون، تنها یک پیروزی را کسب کرده‌اند.

 

7-ایپسویچ(1994/95)
امتیاز:
27 (از 38 بازی، 24.4 به طور میانگین!)
تفاضل‌گل: 57-

ابتدای فصل و حتی تا اواسط فصل نیز اوضاع برای ایپسویچ به خوبی پیش می‌رفت و حتی، ایپسویچ موفق به برد خاطره‌انگیز 3-2 مقابل منچستریونایتد شد تا دست شیاطین‌سرخ از جام کوتاه بماند اما شرایط در ادامه به گونه‌ای پیشرفت که ایپسویچ، سقوط کرد! جان لیال  اخراج شد و دستیار او، پاول گادارد به جای او، سکان هدایت این تیم را برعهده گرفت و پس از مدتی نیز، جورج بارلی این کار سخت را برعهده گرفت اما هیچ یک، نتوانستد مانع سقوط ایپسویچ شوند. منچستریونایتد در ماه مارس برای انتقام بازگشت و با یک برد 9-0 خردکننده، ایپسویچ ناامید را خرد کرد!

 

 

1153368

 

6-ساندرلند(2016/17)
امتیاز:
24
تفاضل‌گل: 40-
سم‌آلاردایس، مربی تیم ملی انگلستان شد و مسئولان ساندرلند، دیوید مویس را جایگزین او کردند اما آلاردایس چندی بعد اخراج شد. حضور مویس، می‌توانست هم حاوی پیام‌های خوب و بدی باشد. او در منچستریونایتد عملکرد خوبی نداشت و در میان طرفداران این تیم، چندان محبوب نیست.
مویس با آمدن خود به ساندرلند، استیون پینار، ویکتو آنیچبه، جولین لسکات، دارن‌گیبسون و برایان اویدو را به خدمت گرفت و پدی مک‌نیر و دونالد لاو را از منچستریونایتد به صورت بازیکن به ساندرلند آورد. اما این کار‌ها، جواب نداد؛ چرا که اولین برد ساندرلند در ماه نوامبر و در مقابل بورنموث( تیمی که همواره به بدترین‌ها خوب می‌بازد!) به دست آمد. مویس در ادامه روز‌های بسیار بدی را با گربه‌های سیاه تجربه کرد و در نهایت، علی‌رغم 15 گل زده توسط جرمین دفو برای این تیم، ساندرلند سقوط کرد!

 

5-واتفورد(1999/2000)
امتیاز: 24
تفاضل گل: 42-

گراهام تایلور، موفقیت‌های بسیاری را برای واتفورد به دست آورد اما فصل 1999/2000، برای واتفورد و او، تبدیل به یک جهنم شد. آن‌ها حیدر هلگوسن و نوردین ووتر را نیز خریداری کردند اما آن‌ها در کل فصل تنها 10 گل را به ثمر رساندند.
واتفورد در ابتدا، شروع خوبی داشت و برد‌های خوبی را نیز کسب کرد. آن‌ها در دو بازی متوالی در ماه آگوست در مقابل لیورپول و بردفورد به برتری رسیدند و در سپتامبر، با پیروزی بر چلسی، همه را شوکه کردند اما از آن زمان به بعد، آن‌ها تنها سه برد دیگر را کسب کردند و به شکل بدی سقوط کردند!

 

4-ساندرلند(2002/03)
امتیاز:
19
تفاضل گل: 44-

بله، حالا به یک نقطه بد دیگر رسیدیم. البته این، بدترین فصل ساندرلند در تاریخ لیگ جزیره نیست. این فصل افتضاح با پیتر رید آغاز شد، با هاوارد ویلکینسون ادامه یافت و در نهایت با میک‌مک‌کارتی به اتمام رسید. شاید از نام این سه مربی و به خصوص مربی آخر، مدیران این باشگاه را تحسین کنید!
ساندرلند در تمام طول لیگ جزیره در آن فصل، تنها 21 گل به ثمر رساند و  تنها 4 بار بر رقیبان فائق آمد. پس از پیروزی 2-1 مقابل لیورپول در 15 دسامبر 2002، آن‌ها تا 23 آگوست موفق به کسب پیروزی نشدند و نکته عجیب این جا بود که این فاصله، با 15 باخت متوالی پر شده بود!

 

1102852

 

3-آستون‌ویلا(/2015/16)
امتیاز:
17
تفاضل‌گل: 49-

تیم شروود در فصل قبل از این فصل ناامیدکننده، فصل فوق‌العاده‌ای را با آستون‌ویلا رقم زده بود و طرفداران فوتبال، منتظر بودند که ببینند در اولین فصل کامل او بر مسند مربیگری آستون‌ویلا، شرایط این تیم را چگونه خواهد کرد اما این فصل، ناامیدکننده بود؛ به معنای واقعی کلمه ناامیدکننده!
در حقیقت، آستون‌ویلا پس از عزیمت کریستین‌بنتکه و فابین‌دلف، دیگر نتوانست همان ویلای گذشته باشد. تیم شروود تا اواخر ماه اکتبر نیز در مربیگری شیر‌ها ماند اما هیچ‌گاه نتوانست موفقیت‌های فصل قبل را تکرار کند. ویلایی‌ها در بازی اول مقابل بورنموث به برتری رسیدند اما شش باخت متوالی، باعث اخراج شروود شد تا پس از او، ریمی گرید به مربیگری برسد. او کمی بهتر از شروود بود و دو برد را کسب کرد که یکی از آن‌ها، مقابل نورویچ بسیار بدیمن بود زیرا پس از آن، آستون‌ویلا 11 بازی متوالی را با شکست پشت سر گذاشت!

 

2-ساندرلند(2005/06)
امتیاز:15
تفاضل‌گل: 43-

آیا رکورد 15 بازی متوالی شکست برای ساندرلند در فصل 2002/03 را به یاد دارید؟! پس از بازگشت دوباره ساندرلندی‌ها به لیگ برتر، آن‌ها به فکر ارتقای این رکورد افتادند و در فصل 2005/06، هر پنج بازی ابتدایی خود را با باخت شروع کردند. میک مک‌کارتی، وظیفه برگرداندن دوباره گربه‌های سیاه را به لیگ جزیره برعهده داشت که در دومین فصل، موفق به انجام این مهم شد اما او در لیگ جزیره، یک فاجعه را رقم زد. 
او بر بازیکنانی چون جان استید، کلوین‌دیویس و آنتونی‌له‌تالک، اعتماد کرده بود که هیچ یک، موفق به بازکردن کلید شروع بد ساندرلندی‌ها نشدند. ساندرلند در تمام فصل 3 برد را کسب کرد و در نهایت نیز با اختلاف امتیاز 15 امتیازی با تیم رده نوزدهمی وست‌برومویچ، سقوط کرد!

 

1-دربی‌(2007/08)
امتیاز:11
تفاضل گل: 63-

گویا رسیدن به لیگ جزیره برای بیلی‌دیویس و دربی‌کانتی، خیلی زود بود و این تیم، شرایط حضور را نداشت. نکته جالب این امر اینجا بود که دیویس، در مصاحبه‌ای پیش از شروع لیگ گفته بود که تیمی را خواهد ساخت که تا سه سال آینده، رقابت را بر سر سهمیه چمپیونزلیگ از سر بگیرد. او 10 بازیکن را در پنجره تابستانی و 9 بازیکن را در پنجره ژانویه به خدمت گرفت اما در نهایت، یک رکورد افتضاح را به ثبت رسانید.
دربی در اولین بازی مقابل پورتموث به تساوی رسید و پس از آن، 4 بازی را به صورت متوالی باخت؛ 13 گل خورد و تنها یک گل را به ثمر رساند. پس از آن، برد 1-0 مقابل نیوکاسل از راه رسید اما این برد نیز در سایه له‌شدن‌های دربی در مقابل لیورپول با نتیجه 6-0  در مقابل آرسنال با نتیجه 5-0 قرار گرفت. برد مقابل نیوکاسل، به تنها برد دربی در لیگ جزیره تبدیل شد. پاول جول نیز جایگزین دیویس شد اما نتوانست مانع خلق این رکورد دست‌نیافتنی برای دربی‌کانتی شود!



منبع: فورفورتو

ترجمه: سینا صیدی

 

 

 

دیدگاه‌ها