کد خبر : 1514810 | 14 فروردين 1397 ساعت 12:57 | 54.9K بازدید | 0 دیدگاه

سیانکی: می خواهم تعصبم را به ایران نشان بدهم

استقلالی‌ها می‌خواهند بازی‌هایشان را گزارش کنم

گزارش محمد سیانکی در بازی استقلال برابر الریان هم مانند گزارش او در بازی استقلال برابر العین با نظرات و انتقاداتی همراه بود.

استقلالی‌ها می‌خواهند بازی‌هایشان را گزارش کنم

به گزارش " ورزش سه" استقلال برابر الریان قطر با یک برد مقتدرانه شب باشکوهی را در آخرین روز نوروز برای هواداران فوتبال ایران رقم زد. حضور هواداران پرشمار در ورزشگاه آزادی در یک روز تعطیل و بازی خوب استقلال که با صعود این تیم قطعی شد فضای جالب و پراحساسی را به وجود آورده بود. گزارش محمد سیانکی گزارشگر این بازی نیز البته یک گزارش پراحساس و شاید آنطور که منتقدانش می گویند بیش از حد احساسی بود. او در بازی با الریان گزارشی یکطرفه به سود نماینده ایران داشت. این در حالی است که گزارش قبلی او در بازی استقلال برابر العین نیز با نقدهای مختلفی همراه بود. 


محمد سیانکی گزارشگر 44 ساله فوتبال ایران ابتدا در ارتباط با اینکه دو بازی مهم استقلال در لیگ قهرمان را گزارش کرده است گفت:« این تشخیص مدیران شبکه و تهیه کننده های برنامه است که تشخیص می دهند چه کسی کدام بازی را قضاوت کند. پارسال هم من بازی های زیادی از پرسپولیس را گزارش کردم.» او در رابطه با حرفه گزارشگری و اینکه سبک و سیاق گزارشش از کجا آمده گفت:« من سبک خاص خودم را دارم و اعتقاد دارم در حرفه گزارشگری باید خودتان بوده  و ویژگیهای خاص خودتان را داشته باشید.»


گزارشگر بازی استقلال و الریان در رابطه با اینکه چرا گزارشش در این بازی و بازی قبلی استقلال برابر العین گزارش های یکطرفه به سود نماینده ایران بوده است گفت:« وقتی یک تیم ایرانی در لیگ یک بازی می کند و قضیه شکل بین المللی پیدا می کند من وظیفه دارم که تعصبم را به کشورم و جوانان ایران نشان بدهم.» او درباره حرف هایش در گزارش بازی العین و استقلال و انتقادهای تندش نسبت به داور مالزیایی مسابقه گفت:« خواهش می کنم بروید سایت ها و روزنامه ها را چک کنید و ببینید هنوز که هنوز است درباره قضاوت این داور صحبت می کنند. من باید از حق تیم کشورم دفاع بکنم.»


او افزود:« من خودم فوتبال بازی کرده ام و یک زمانی هست که یک داور قرار است یک مسابقه را دربیاورد. یک زمانی هست داور اشتباه می کند و این فرق دارد با آنکه داور به بازیکن می گوید خودت را هجده قدم زمین بیانداز من پنالتی می گیرم! من نمی توانم نسبت به این اتفاق ها بی تفاوت باشم.»


سیانکی در بازی استقلال برابر الریان هم با گفتن جملاتی چون"قطری ها حسرت تماشاگران ایران را دارند و... "یک گزارش متعصبانه داشت. او در این رابطه هم گفت:« ببینید ای اف سی هرگاه می خواهد روی نقطه مثبت فوتبال ایران دست بگذارد به تماشاگران ایرانی اشاره می کند. هر دوره که استقلال و پرسپولیس در لیگ قهرمانان نیستند چقدر از تعداد تماشاگران مسابقات کم می شود. چرا نباید من به این تماشاگران افتخار کرده و به اصطلاح معروف پزش را بدهم؟»


گزارشگر فوتبال تلویزیون همچنین گفت:« من مخالف این هستم که در بازی یک تیم ایرانی در میدان بین المللی من باید گزارش بیطرفی داشته باشم. وقتی میلیون ها بیننده ایرانی بازی را می بینند من نمی توانم خنثی گزارش کنم. من برای تلویزیون قطر گزارش نمی کنم برای تلویزیون ایران گزارش می کنم.»


سیانکی در میان جملاتی که در این بازی گفت همچنین جمله طعنه آمیز "قطری ها با حضور ژاوی و تاباتا لیگ پیشکسوتان راه انداخته اند" گفت:« هر بازیکنی که از 35 سال رد شود را جزو پیشکسوتان حساب می کنند. تاباتا 37 ساله و ژاوی 38 ساله است. اگر لیگ پیشکسوتان بود این بازیکنان باید در آن بازی می کردند. آیا این درست نیست؟ همه می دانند ژاوی به خاطر پول به قطر آمده است وگرنه فوتبال اروپا را رها نمی کرد.»


او در پاسخ به این سوال که آیا دوست نداشت که به جای اینهمه بازیکن خارجی متوسط، ژاوی حتی با وجود 38 سال سن به فوتبال ایران می آمد؟ هم گفت:« اگر استطاعت مالی وجود داشته باشد خیلی هم خوب است با این حال من واقعیت را گفتم که قطری ها به پولشان می نازند.»


گزارشگر بازی استقلال و الریان درباره اینکه آیا از نقدهایی که در فضای مجازی می شود آگاه است گفت:« من در فضای مجازی هیچ فعالیتی ندارم و حتی گوشی هوشمند ندارم . من یک گوشی ساده دارم که تنها می توان با آن مکالمه کرد و اس ام اس داد. اما به نقدهایی هم که می شود احترام می گذارم.» او ادامه داد:« من در دنیای واقعیت زندگی می کنم و علاقه ای به حضور در فضایی که آدم ها با اسامی و هویت ناشناس در آن هستند ندارم.»

 

او در این رابطه که برخی او را گزارشگری علاقمند به استقلال می دانند گفت:« خیلی ها هم سال گذشته که بازی های پرسپولیس را گزارش کردم می گفتند که من پرسپولیسی هستم.» او افزود:« دیشب و در بازی استقلال و الریان طرفداران استقلال از من خواستند که بازی های این تیم را گزارش کنم. آن ها می گفتند که من برای این تیم خوش یمن هستم. جالب است که بعد از بازی پرسپولیس و پیکان که گزارش کردم و بعد از رفتن طارمی به آن شکل از پرسپولیس، خیلی از استقلالی ها از دست من ناراحت بودند.»


سیانکی در انتها درباره نقدهایی که به گزارش های او می شود گفت:« من نقدهایی را که می شود با جان و دل می پذیرم و اگر مشکلی هست که قابل اصلاح باشد آن را اصلاح می کنم. اما چیزی که هست اینکه اگر بازی تیم های دیگر ایران را هم در آسیا قضاوت کنم با همین شدت از نماینده ایران تعریف و حمایت می کنم تا تعصبم را به کشورم نشان بدهم.»

 

دیدگاه‌ها