کد خبر : 1516676 | 22 فروردين 1397 ساعت 12:50 | 71K بازدید | 0 دیدگاه

روند انتخاب توخل به سمت سرمربی پی اس جی

شیرینی و شکلات در پاریس ممنوع می شود!

تعلیق دوباره جانشین اونای امری و سرمربی جدید پاری سن ژرمن در روزهای اخیر از بین رفت. اگر اتفاق غیرمترقبه‌ای رخ ندهد، توماس توخل به زودی به‌عنوان سرمربی پاریسی ها انتخاب خواهد شد.

شیرینی و شکلات در پاریس ممنوع می شود!

به گزارش "ورزش سه" ، با این حال هنوز این سوالات وجود دارد که چه کسانی این تصمیم را گرفتند و چگونه این مربی آلمانی قرار شد هدایت این تیم خبرساز فرانسوی را به عهده بگیرد. روزنامه اکیپ دیروز در گزارشی جزییات این انتقال را منتشر کرد.


اونای امری از روزی که پاریس به دست رئال مادرید از لیگ قهرمانان حذف شد، می‌دانست که آینده‌ای در این تیم ندارد و در پایان فصل ماموریتش به اتمام می‌رسد. هفته‌های زیادی است که بحث بر سر انتخاب سرمربی بعدی پاری سن ژرمن شنیده می‌شود؛ ولی پاسخ این معما سرانجام هفته پیش آشکار شد.


ابتدا نام آنتونیو کونته و بعد از آن لوییس انریکه مطرح شده بود؛ ولی سرانجام همای سعادت روی شانه توماس توخل نشست. انتخاب این متولد کرومباخ که سابقه هدایت آگزبورگ (2008-2007)، ماینتس (2014-2009) و بالاخره دورتموند (2017-2015) را دارد یک غافلگیری بزرگ بود.


به گزارش روزنامه اکیپ ایده انتخاب توخل نخستین بار به ذهن کنسول قطر در آلمان رسید که نام این مربی را با یوان، برادر کوچکتر تمیم الثانی، امیر قطر در میان گذاشت. این مربی آلمانی چند بار به دوحه سفر کرد تا با ناصر الخلیفی، مدیر باشگاه پاری‌ سن ژرمن ملاقات کند و سرانجام طرفین بر سر قراردادی دو‌طرفه با ‌بندی برای تمدید یک سال بیشتر به توافق رسیدند.


با این حال این روزنامه فرانسوی تاکید می‌کند که هنوز هیچ قراردادی امضا نشده. دلیل آن اول از همه احترام به اونای امری، سرمربی فعلی و لطمه نخوردن نتایج آخر فصل تیم است. به همین خاطر هیچ بیانیه رسمی قبل از فینال جام حذفی فرانسه در صورت صعود پاری سن ژرمن منتشر نخواهد شد. همچنین باشگاه مصمم است تا هفته پایانی لیگ فرانسه صبر کند. به همین خاطر برای اعلام رسمی توخل به‌عنوان سرمربی پاری سن ژرمن، هنوز باید صبر کرد.


نکته دیگر اینکه این انتخاب بدون دخالت آنترو هنریکه، مدیر ورزشی باشگاه صورت گرفته. هنریکه روی سرجیو کونسیسائو، مربی پرتغالی تاکید داشت؛ ولی باشگاه بدون توجه به این نظر سراغ توخل رفت. با این انتخاب گفته می‌شود هنریکه هم امیدی به ادامه کارش در باشگاه ندارد. او مسوولیت سازماندهی دوباره آکادمی باشگاه را هم بر عهده دارد و به خاطر تاخیر در این پروژه با انتقادات زیادی روبه‌رو شده. بدین ترتیب بعد از امضای قرارداد توخل، انتظار می‌رود باشگاه جست‌وجو برای یک مدیر ورزشی جدید را شروع کند.

 

  • رژیم غذایی سخت


با جدی شدن حضور توخل در پاری سن ژرمن، رسانه‌های فرانسوی گزارش‌های مختلفی درباره روش کار و عادات این مربی منتشر کردند. «تئوریسین فوتبال»، «ریزبین»، «فردی با روابط عمومی خوب» برخی از صفاتی است که به توخل نسبت داده شده و اکیپ هم او را «رمانتیک دنیای توپ گرد» نامیده است.


یکی دیگر از مواردی که درباره این مربی 44 ساله مطرح می‌شود، سختگیری او درباره رژیم غذایی بازیکنان است. توخل که خودش عادت به گیاه‌خواری دارد، رژیم غذایی دقیقی را به بازیکنانش توصیه می‌کند.
اکیپ نوشته که با آمدن توخل بازیکنان باید خوردن شیرینی و شکلات را فراموش کنند و حتی این یکی از دلایلی بود که باشگاه بایرن مونیخ سراغ او نرفت؛ چرا‌که نگران بود این سختگیری‌ها منجر به واکنش‌هایی در رختکن تیم شود.


توخل باور دارد که تغذیه بازیکنان می‌تواند نقش زیادی در موفقیت تیم داشته باشد و از سال 2015 که هدایت دورتموند را به عهده گرفت متدهایش را هم در این تیم اجرا کرد. او قبل از همه قرارداد شرکتی که پاستای باشگاه را برای 15 سال تامین می‌کرد، لغو کرد. او از کیفیت این محصولات راضی نبود و از طرفی عقیده داشت که سس آن بیش از اندازه چرب است.


ایلکای گوندوگان، هافبک وقت دورتموند به یاد می‌آورد که رژیم غذایی جدید باعث شد او چهار کیلوگرم وزن کم کند: «نه از شکر و گندم خبری بود، نه از پیتزا و کوکا کولا.» متس هوملز، دیگر بازیکن وقت دورتموند هم می‌گوید: «از آن زمان فقط آب می‌خورم و خودم را سبک‌تر و سریع‌تر احساس می‌کنم.» او همچنین شیر سویا به رژیم غذایی‌اش اضافه کرده بود و دیگر هر روز ماهی یا گوشت قرمز نمی‌خورد.


پاری سن ژرمن از سال 2012 رژیم غذایی برای بازیکنانش در نظر گرفت و بازیکنان موظف شدند برای صبحانه و ناهار در مرکز تمرین حاضر باشند. بازیکنانی مثل امباپه علاقه زیادی به پیتزا دارند و بعد از بازی‌ها معمولا باشگاه برای بازیکنان سفارش می‌دهد تا هنگام برگشت میل کنند؛ ولی با آمدن توخل باید با این غذای محبوب خداحافظی کنند.

 


(نویسنده: آرمن ساروخانیان)

دیدگاه‌ها