کد خبر : 1518750 | 31 فروردين 1397 ساعت 13:43 | 65.7K بازدید | 0 دیدگاه

آسیایی‌ها و استفاده از نابغه‌های دنیای فوتبال؛

سوپراستارهای کلاس جهانی در لیگ قهرمانان آسیا

چند بازیکن با کلاس جهانی در رقابت های این فصل مهم ترین تورنمنت باشگاهی فوتبال آسیا حضور داشتند و سرنوشت های مختلفی را با تیم های خود در دور گروهی تجربه کردند.

سوپراستارهای کلاس جهانی در لیگ قهرمانان آسیا

به گزارش "ورزش سه"، رقابت های لیگ قهرمانان آسیا هر سال چند ستاره سطح بالا و با سابقه جهانی را در خود می بیند. امسال تعداد این بازیکنان مطرح بیشتر از دوره های قبل شد و فوق ستاره های مختلفی در اکثر گروه های تورنمنت حضور داشتند. در اینجا به بررسی اجمالی عملکرد هرکدام از این نفرات در مرحله گروهی می پردازیم.

 

-  وسلی اسنایدر ( الغرافه قطر)


یکی از نفراتی که امسال به جمع فوق ستاره های لیگ قهرمانان آسیا اضافه شد، ستاره هلندی سابق تیم های رئال مادرید و اینتر بود. اسنایدر هلندی که سابقه نایب قهرمانی و سومی در جام جهانی را یدک می کشد، در نقل و انتقالات زمستانی امسال به همراه مهدی طارمی راهی الغرافه قطر شد تا نتایج این تیم را متحول کند. حضور اسنایدر در حد خودش مفید بود و الغرافه به کمک او و طارمی بیشترین جهش را در نیم فصل دوم لیگ ستارگان قطر به نام خود ثبت کرد. در لیگ قهرمانان هم این فوق ستاره زمینه ساز صعود تیمش از پلی آف شد. در دور گروهی نتایج الغرافه نسبتا قابل قبول بود و اسنایدر هم اثرگذاری زیادی در این 8 امتیاز کسب شده زردپوشان داشت؛ اما قانون بازی رودررو که از سوی AFC گذاشته شده، باعث شد الغرافه با امتیاز مشابه، پشت سر الجزیره بماند و از دور رقابت ها کنار برود. یک گل زده،  80 درصد پاس صحیح و 13 پاس کلیدی گوشه ای از آمار کلی ستاره 33 ساله هلندی در پنج بازی مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا با پیراهن الغرافه بود.

 

1297077

 

-  ژاوی هرناندز (السد قطر)


یکی از مطرح ترین و پرافتخارترین ستاره هایی که پا به آسیا گذاشته و در خاورمیانه بازی کرده، بدون تردید ژاوی هرناندز است. مغز متفکر و یکی از ارکان اصلی موفقیت های سال های نه چندان دور بارسا، دو سالی است که در قطر و تیم السد توپ می زند. ژاوی سال گذشته با تیمش مقابل استقلال ایران باخت و پشت دیوار پلی آف ماند و به رقابت های گروهی راه پیدا نکرد؛ اما امسال از ابتدا در دور گروهی شرکت کرد و با پرسپولیس همگروه بود. السد در حضور او 12 امتیاز از رقابت های گروهی گرفت و پشت سر پرسپولیس راهی دور بعد شد تا در مرحله یک هشتم به مصاف الاهلی عربستان برود. شماره 6 و کاپیتان السد در دور گروهی پنج بازی برای تیمش انجام داد که یک گل، 11 پاس کلیدی و 2 پاس گل چکیده آمار او به حساب می آید. مهندس اسپانیایی در این بازی ها 90 درصد پاس های خود را به مقصد رسانده که در 38 سالگی یک آمار خیره کننده به شمار می رود. ضمن اینکه پرسپولیس ایران هم در بازی رفت مقابل السد اسیر یکی از پاس های خیره کننده این بازیکن شد؛ پاسی که دومین گل قطری ها در آن دیدار را پایه گذاری کرد.

 

1296406

 

-  مارکوس برگ (العین امارات)


یکی از بهترین اروپایی های فصل جاری لیگ قهرمانان آسیا در تیم العین توپ می زند و تا به همینجا اثرات بسیاری را روی بازی و نتایج تیمش گذاشته است. مارکوس برگ، ستاره خط حمله تیم ملی سوئد، در رقابت های مرحله گروهی لیگ قهرمانان 6 بازی برای العین انجام داد و موفق به زدن 6 گل و ارسال 5 پاس کلیدی نیز شد. او که پس از بغداد بونجاح دومین گلزن برتر رقابت هاست، بیش از 25 درصد شوت های خود را تبدیل به گل کرده که آمار خیلی خوبی است و نشان دهنده کلاس بالای این بازیکن است. این مهاجم هر 6 گل خود را از درون محوطه جریمه زده و می توان او را قاتل این منطقه نامید. برگ یکی از اصلی ترین پنالتی زنان العین است و 3تا از گلهای او از روی این نقطه به ثمر رسیده است. البته این مهاجم سوئدی در بازی مقابل استقلال ایران یک پنالتی را از دست داد و گل خود را در جریان بازی به این تیم زد. حالا قبل از شرکت در جام جهانی، مارکوس برگ باید با العین به مصاف الدحیل قطر برود که یک بازی بسیار سخت در مرحله یک هشتم نهایی برای او و یارانش به حساب می آید.

 

1296444


-  الکساندر پاتو (تیانجین کوانجیان چین)


ملی پوش سابق برزیل یکی از جوان ترین ستاره هایی است که با سابقه های جهانی وارد لیگ قهرمانان شده است. الکساندر پاتو امسال در کنار اکسل ویتسل بلژیکی و آنتونی مودست فرانسوی تیانجین را برای نخستین بار در تاریخش به لیگ قهرمانان آسیا رساندند. عملکرد این ستاره ها به حدی خوب بود که پس از چونبوک موتورز، این تیم با 13 امتیاز راهی دور حذفی هم شد و باید با گوانگژو اورگرانده دیدار کند.
الکساندر پاتو در مرحله گروهی 6 بازی برای تیانجین انجام داد و 3 گل نیز به ثمر رساند. 15 دریبل موفق هم بخش جالب دیگری از آمار مربوط به پاتو است و برزیلیِ سابق تیم های اینتر و میلان هنوز در حال ارائه بازی های تکنیکی در زمین فوتبال است. همچنین پاتو در این مرحله 9 پاس کلیدی به هم تیمی های خود داده که برای یک مهاجم آمار جالب توجهی به حساب می آید.

 

1297078

 

-  هالک (شانگهای SIPG چین)


ستاره 31 ساله خط حمله شانگهای چندان با لیگ قهرمانان آسیا غریبه نیست. او در رقابت های فصل گذشته یکی از گلزنان برتر تورنمنت بود و در رسیدن تیمش به نیمه نهایی نقش مهمی ایفا کرد. در رقابت های این فصل اما سهم هالک بیشتر در گل سازی و خلق موقعیت برای سایر بازیکنان بوده است. مهاجم سابق تیم ملی برزیل در 6 بازی مرحله گروهی هرچند تنها یک گل به ثمر رسانده و از سایر مهاجمان خیلی عقب تر است، اما با ارسال 16 پاس کلیدی نشان داده که در رساندن هم تیمی های خود به گل کماکان موثر بوده است. 2 پاس گل هم برای ستاره تنومند برزیلی شانگهای در دور گروهی ثبت شده است. دیگر نکته خیره کننده کارنامه هالک در این 6 بازی، 41 دریبل موفق او بوده که آماری کم نظیر و استثنایی است.

 

1297079

 

-  اسکار (شانگهای SIPG چین)


دیگر ستاره برزیلی شانگهای یکی از فصل های فوق العاده خود را سپری می کند. اسکار که پس از آمدن به فوتبال چین در سن پایین، مورد سرزنش بسیاری از فوتبالیست ها و کارشناسان قرار گرفت، در لیگ قهرمانان فصل جاری در ترکیب شانگهای می درخشد. اسکار 26 ساله در حال حاضر 20 پاس کلیدی برای سایر بازیکنان تیمش ارسال کرده و موقعیت ساز ترین بازیکن کل تورنمنت در دور گروهی لقب گرفته است. او در پنج بازی 271 پاس داده که 77 درصد آنها صحیح بوده است. اسکار البته در ثبت آمار جالب توجه به همین مسائل اکتفا نکرده و در گلزنی هم فراتر از هم تیمی های خود کار کرده است. این ستاره جوان 4 گل در مرحله گروهی لیگ قهرمانان به ثمر رسانده که 2تای آنها از بیرون محوطه جریمه بوده و نشان می دهد شوت های ویران کننده این برزیلی حالا در آسیا قربانی می گیرد. همچنین آمار تبدیل شدن 30 درصد از شوت های او به گل، از دقت خیره کننده ضربات این برزیلی حکایت دارد. اسکار حتما در دیدار حساس یک هشتم نهایی مقابل گوانگژو، یکی از اصلی ترین ستون های شانگهای به حساب خواهد آمد.

 

1297080

 

-  فردی گوارین (شانگهای شنهوا چین)


ستاره کلمبیایی که زمانی مدنظر چندین باشگاه بزرگ اروپایی بود و در مدت حضور در تیم اینتر هم نسبتا موفق ظاهر شده بود، سر از چین در آورد و امسال با دومین تیم شهر شانگهای چین در لیگ قهرمانان آسیا حاضر شد. گوارین که مثل همیشه در چین هم با شماره 13 به میدان می رفت، مانند تیمش توفیق خاصی در این تورنمنت به دست نیاورد. یک گل، 9 پاس کلیدی، یک پاس گل و 73 درصد پاس صحیح مجموعه آماری بود که گوارین در 5 بازی از مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا از خود به جا گذاشت. حذف به عنوان تیم چهارم گروه، باعث شد این ستاره در همین مرحله با لیگ قهرمانان خداحافظی کند.

 

1297081

 

-  اوبافمی مارتینز (شانگهای شنهوا چین)


شانگهای شنهوا در این دوره از لیگ قهرمانان یک ستاره کلاس جهانی دیگر نیز در ترکیب خود داشت. اوبافمی مارتینز که دوران درخشانی را در اینتر ایتالیا سپری کرده بود و در ترکیب تیم ملی نیجریه هم خود را در ذهن فوتبال دوستان ثبت کرده بود، امسال با پیراهن شانگهای در مسابقات آسیایی حضور داشت. مارتینز در 381 دقیقه ای که در این تورنمنت بازی کرد، یک گل زد، یک پاس کلیدی داد و یک پنالتی گرفت تا کارنامه ای ناموفق را در 33 سالگی از خود به جا بگذارد. حذف شنهوا این نیجریه ای هیجان انگیز دهه گذشته را نیز از ادامه رقابت های آسیایی دور کرد.

 

1297082


-  دیه گو فورلان (کیچه هنگ کنگ)


گمنام ترین تیم این دوره از لیگ قهرمانان آسیا، تیمی بود که در لیگ هنگ کنگ به مقام قهرمانی رسیده بود و با خارجی های زیادی راهی دور گروهی لیگ قهرمانان شد. کیچه قبل از حضور در آسیا یک ستاره بین المللی و نامدار را به ترکیب خود اضافه کرد. دیه گو فورلان، کاپیتان سابق تیم ملی اوروگوئه که یکی از آقای گل های جام جهانی 2010 بود و با تیم ملی کشورش به مقام چهارمی آن دوره از رقابت ها نیز دست یافته بود، تصمیم گرفت در 38 سالگی یک ماجراجویی آسیایی را تجربه کند. گلزن قهار سال های نه چندان دور اتلتیکومادرید اما در این دوره هیچ گلی در 5 بازی به ثمر نرساند و تنها آمار 73 درصد پاس صحیح و 4 پاس کلیدی و یک پاس گل را توانست از خود برای تاریخچه رقابت های لیگ قهرمانان به جا بگذارد. کیچه که اولین حضور آسیایی اش را تجربه می کرد، مطابق انتظارات در گروه خود چهارم شد و بدین ترتیب فورلان اوروگوئه ای هم با لیگ قهرمانان آسیا خداحافظی کرد.

 

1297083

دیدگاه‌ها