کد خبر : 1520135 | 06 اردیبهشت 1397 ساعت 13:02 | 190.8K بازدید | 24 دیدگاه

چرا بایرن باز هم مغلوب رئال مادرید شد؟

رئال مادرید بایرن را شکست نداد، بایرن به رئال باخت!

به نظر می رسد این رئال مادرید نبود که بایرن مونیخ را مغلوب کرد، بلکه این بایرن بود که مغلوب رئال مادرید شد.

رئال مادرید بایرن را شکست نداد، بایرن به رئال باخت!

به گزارش "ورزش سه"، بایرن مونیخ در دیدار برابر رئال مادرید 17 شانس گلزنی ایجاد کرد اما تبدیل به اولین تیم لیگ قهرمانان در فصل جاری شد که با این تعداد موقعیت گل در یک دیدار بازنده می شود.

 

5 باخت متوالی برابر رئال مادرید، اتفاقی بود که برای اولین بار برای باواریایی ها برابر یک رقیب رخ می داد و بعد از بررسی آمار و ارقام بعد بازی در می یابیم که دلایل این شکست های سریالی، چیزی فراتر از تاکتیک های مورد استفاده در مستطیل سبز باشد.

 

1298296

 

پپ گواردیولا، کارلو آنچلوتی و یوپ هاینکس، 3 سرمربی بایرن در روزهای تلخی بودند که این تیم پرافتخار به صوت سریالی مغلوب حریف دیرینه شده و بازنده ال کلاسیکوی اروپا لقب می گیرد و حضور چنین سرمربیان سطح بالایی نشان می دهد دلایل شکست بایرن می تواند چیزی به جز اتفاقات فنی باشد.

 

گرچه تاریخ فوتبال آلمان موید آن است که ژرمن ها معمولا اساتید شرایط روحی روانی بغرنج لقب گرفته و در بسیاری از دیدارهای ماندگار تاریخ فوتبال، بازی های باخته را تبدیل به پیروزی می کنند، اما این روند در جریان دیدارهای اخیر برابر رئال مادرید جریانی معکوس به خود گرفته و این تیم به نوعی از پیش بازنده وارد میدان می شود.

 

1298352

 

همانند دیدار رفت فصل قبل در لیگ قهرمانان و مرحله یک چهارم نهایی، باواریایی ها بازی رفت را بهتر آغاز کرده و موقعیت های مسلمی در نیمه اول برای گلزنی داشتند که مانند سال گذشته، حاصل آن فقط یک گل بود.

 

اما در بازی دیشب، این رئال مادرید بود که باز هم با خلق اولین موقعیت های خطرناک خود به گل رسیده و جریان بازی بعد از دریافت گل به یکباره عوض می شد. به مانند جدال فصل گذشته، رئال مادرید با به ثمر رساندن گل اول سوار بر بازی شد و قابل پیش بینی بود که قادر به زدن گل دوم هم خواهد بود که این اتفاق توسط آسنسینو و در همان اوایل نیمه رخ داد.

 

1298308

 

در ادامه، استرس لغت غالب بر جریان بازی بایرن مونیخ بود و این تیم علیرغم خلق موقعیت های پرتعداد و مناسب، قادر به گشودن دروازه ناواس نبود تا در نهایت شکستی دیگر عاید باوارایی ها در خانه برابر رئال باشد.

 

البته نباید فراموش کرد که 2 تعویض زودهنگام بایرن در عمل دست هاینکس را برای هرگونه تغییر تاکتیکی مقابل رئال مادرید بست. پرس شدید بازیکنان تیم میزبان باعث شد تا در 20 دقیقه پایانی، بایرن به وضوح از لحاظ جسمانی در شرایط نامساعدی قرار گرفته و قادر به افزایش فشار خود روی دروازه ناواس نباشد.

 

1298350

 

بی شک یوپ هاینکس پیش از آغاز بازی تعویض هایی را برای اتفاقات احتمالی و 20 دقیقه پایانی در نظر گرفته بود اما 3 تعویض به دلیل مصدومیت (خاوی مارتینز هم در دقیقه 75 به دلیل مشابه روبن و بواتنگ از بازی بیرون رفت) دست هاینکس را بست و تصویر قابل توجه این خستگی، مرور چهره فرانک ریبری در دقایق پایانی بود.

 

زین الدین زیدان، سرمربی فرانسوی کهکشانی ها در فصول اخیر توانایی توصیف ناپذیر خود در بازی های حذفی و پرفشار را نشان داده و روح غالب شده بر شاگردانش باعث می شود آنها از دشوار ترین آزمون ها به موفقیت دست یابند.

 

1298351

 

تصمیمات ناگهانی و استادانه زیزو چه قبل از شروع بازی با نیمکت نشین کردن بیل و بنزما و افزایش فشار روی مدافعان کناری بایرن با استفاده از واسکز سرعتی، تعویض های تاثیرگذار از جمله ورود آسنسیو به جای ایسکو و تغییر تاکتیک فوق العاده با حضور بنزما به جای کارواخال و حضور واسکز در پست دفاع کناری، همه و همه بیانگر ذهن خلاق و فعال زیدانی بود که فاتح بی چون و چرای شطرنج تاکتیکی برابر هاینکس لقب گرفت.

 

اگرچه تعویض های زودهنگام و مصدومیت های پرتعداد ستاره های بایرن، بدشانسی و از دست دادن موقعیت های فراوان و حتی اشتباهات داوری را می توان بخشی از دلایل شکست های سریالی بایرن برابر لوس بلانکوس دانست، اما تردیدی وجود ندارد که زیدان و شاگردانش راه فتح پیروزی های بزرگ در لیگ قهرمانان را بهتر از هر تیم دیگری می دانند و حالا بلیت فینال کیف، برای قوهای سپید رزرو شده است.

 

آریا فاطمی مقدم

دیدگاه‌ها