کد خبر : 1521468 | 12 اردیبهشت 1397 ساعت 18:08 | 61.9K بازدید | 0 دیدگاه

رونمایی از کاپ جام حذفی در خرمشهر (عکس)

سازمان لیگ فوتبال ایران از جام کاپ قهرمانی جام حذفی رونمایی کرد.

به گزارش "ورزش سه"، سازمان لیگ فوتبال ایران به همراه مسئولان استان خوزستان طی مراسمی در یادواره شهدای خرمشهر از کاپ قهرمانی جام حذفی رونمایی کردند.

 

در این مراسم که در شلمچه و با حضور مسئولان سازمان لیگ و اصحاب رسانه و جمعی از مردم  برگزار شد، سازمان لیگ از جام قهرمانی این فصل رقابت‌های جام حذفی در مراسم خاصی رونمایی کرد. جام برای تبرک به شلمچه برده شد و بعد از آن هم به مسجد جامع و در پایان به استادیوم محل برگزاری مسابقه فینال انتقال داده شد.

 

حجت‌الله بهمنی، مدیر روابط عمومی سازمان لیگ در حاشیه این مراسم ضمن تشریح دلایل برگزاری جام حذفی طی سه سال اخیر در شهر خرمشهر گفت: سال هاست جام حذفی کشور به نام جام آزادسازی خرمشهر شروع ادامه و پایان می پذیرفت اما نامی از خرمشهر به میان نمی آمد، با درایت رئیس فدراسیون فوتبال، آقای تاج، طی سه سال اخیر، فینال این بازی ها در خرمشهر برگزار می شود تا بدین وسیله دوباره نگاهها به این شهر و مظلومیت آن که سمبل مقاومت و ایستادگی مردم ایران است جلب شود و یاد و خاطره شهدای جنگ تحمیلی و به خصوص استان خوزستان و شلمچه زنده نگه داشته شود.

 

بهمنی در ادامه افزود: جامی هم که برای مسابقات تهیه شده، تصویری از مسجد خرمشهر و رزمندگان اسلام روی آن حک شده است، که توسط دو نخل به عنوان پایه نگهداری می شود که سمبل مردم مقاوم خرمشهر هستند. مدال جام حذفی هم برگرفته از پلاک رزمندگان اسلام به شکل خیلی زیبا و ساده به مدال تبدیل شده و روی آن نام مقدس« یا علی ابن ابی‌طالب» مزین شده است. 

 

این مدال و جام توسط خانواده های معظم شهدا و  نصیر مقدری عکاس جانباز، در یادمان شهدای شلمجه متبرک شده و آن را به خرمشهر برده تا فردا بعد از بازی فینال به تیم برنده تقدیم کنیم.
 

 

 

1113952


این کاپ قهرمانی به سبک کاپی است که به قهرمان جام حذفی فوتبال آلمان اهدا می شود و نسبت به در دوره قبلی جام حذفی ایران بدون تغییر باقی مانده است.


بازی فینال جام حذفی فردا از ساعت ١٩:١٥ دقیقه در استادیوم خرمشهر برگزار می شود و دو تیم استقلال و خونه به خونه برای رسیدن به قهرمانی با هم رقابت می کنند.

دیدگاه‌ها