کد خبر : 1521814 | 14 اردیبهشت 1397 ساعت 20:20 | 85.7K بازدید | 0 دیدگاه

کمک داور برای استقلال تایم اوت گرفت 

اسکوچیچ: مربی نباید وارد بازیهای پشت پرده بشود

دراگان اسکوچیچ سرمربی تیم خونه به خونه بعد از انجام یک بازی تحسین برانگیز مقابل تیم قدرتمند استقلال در فینال جام حذفی، بازهم توجه علاقه مندان به فوتبال را جلب کرد.

اسکوچیچ: مربی نباید وارد بازیهای پشت پرده بشود

به گزارش "ورزش سه"، مربی اهل کرواسی تیم خونه به خونه بابل ۲۴ ساعت بعد از فینال جام حذفی در تهران از نظر مثبت مردم و تغییر نگرش آن ها نسبت به خونه به خونه حرف میزند و می گوید: از امروز که به تهران آمده ام در هر جایی که فرصت شده و مردم من را دیده اند، از بازی تیم ما تعریف کرده اند و این خیلی خیلی برای من اهمیت ویژه ای دارد. چرا که ما با یک تیم جوان و بدون تعداد زیادی از بازیکنان اصلی نمایش بسیار خوبی مقابل استقلال انجام دادیم و من خوشحالم که تیم ما در حد فینالیست جام حذفی نمایش داد چرا که قبل از این تصور جمعی بر این بود که خونه به خونه ارزش فینال جام حذفی را پایین خواهد آورد اما این اتفاق رخ نداد و ما حتا شانس خود را برای انجام بعضی کارها و شگفتی ها داشتیم.

 

دراگان اسکوچیچ خیلی زود بحث را به سمت داوری حسین زرگر می برد. قضاوتی که از دقیقه یک بازی با اعتراض های او همراه بود. دراگان میگوید: ببینید وقتی شما به عنوان یک لیگ دسته اولی مقابل یک تیم با تجربه لیگ قهرمانان قرار می‌گیرید که مدعی جدی این مسابقات است و در این بازی هم با تیم دوم خود حاضر می‌شوید، انتظار دارید تعادل و انصاف شرط اول برگزاری مسابقه باشد اما من این مسئله را در قضاوت آقای زرگر ندیدم و البته از ایشان پیش زمینه ذهنی هم داشتم.

به همین دلیل من باید در کنار زمین از حق شاگردانم دفاع میکردم و شاید بیشتر از حد معمول اعتراض های من به چشم آمده است. به نظر من یک پنالتی در این مسابقه حق مسلم ما بود که داور آن را به ما نداد و برای من جالب بود که امید ابراهیمی هافبک استقلال در انتهای بازی وقتی با هم صحبت میکردیم به اعتراض ما صحه گذاشت و فکر میکنم ما مستحق بودیم آن پنالتی را به سمت دروازه استقلال شلیک کنیم تا شاید بازی جذاب تر هم می‌شد. در نهایت فکر میکنم عدالت در مورد تیم خونه به خونه رعایت نشد و صد البته شاید من پیش خودم فکر کنم چیدمان این مسابقه به نحوی بود که حتما استقلال برنده بازی شود البته شاید در شرایط عادی هم استقلال ما را شکست میداد چرا که آن ها تیم بسیار خوب و پرمهره ای هستند و همانطور که گفتم یکی از آماده ترین تیم های ایران به شمار می آیند اما توقع ما به عنوان مربی این است که در شرایط متعادل تیممان را به زمین بفرستیم. جالب بود که کمک داور که در ۵۰ متری یک صحنه خطا بود، صحنه ای را که داور در فاصله نزدیک به آن قرار داشت را تشخیص داد و از آن فاصله آن خطا را اعلام کرد و با خنده به داور گفت: تصمیم درست این صحنه را مدیون من هستی! در حالی که داور بازی باید از آمادگی کامل و مناسبی برای قضاوت فینال جام حذفی بهره می‌برد.

 

دراگان درباره یکی از اعتراضات طولانی مدت کنار زمینش به داور می‌گوید: در نیمه دوم خونه به خونه مشغول حمله روی دروازه استقلال بود که کمک داور نقش بر زمین شد و بازی را چند دقیقه نگه داشت و این مسئله باعث شد که ما ریتم خود را از دست بدهیم و من آنجا به داور گفتم که کمک شما برای استقلال تایم اوت گرفت.

از اسکوچیچ درباره کیفیت استقلال سوال میکنیم و او می‌گوید: ما دیروز با شیوه ای که در پیش گرفتیم و فشاری که روی خط دفاع این تیم گذاشتیم مانع از بازیسازی آن ها شدیم اما آن ها زور بیشتری نسبت به تیم ما داشتند و در دقایق آخر به بازی مسلط شدند و من قهرمانی را به تیم استقلال تبریک میگویم و امیدوارم استقلال به پیش روی اش در آسیا ادامه بدهد اگر چه همانطور که گفتم دوست داشتم این بازی در فضای عادلانه تری برگزار شود اما باتوجه به شرایط این اتفاق رخ نداد.

 

از اسکوچیچ درباره غیبتش در نشست مطبوعاتی سوال میکنیم و او با خنده میگوید: من سابقه کار در کشورهای مختلفی را دارم و بازی های زیادی را سرمربی بودم و هرگز ندیدم در روز بازی آن هم بازی به این مهمی یک نشست مطبوعاتی برگزار شود چرا که شما به عنوان مربی باید ذهنتان متمرکز بازی کنید و اگر در پنج شش ساعت قبل از بازی در نشست مطبوعاتی با خبرنگاران حضور داشته باشید، این اتفاق رخ نمی‌دهد.

نکته دیگری که دراگان به آن اشاره می‌کند، تمرین تیمش در روز بازی است. او می‌گوید: ما نه تنها مصدومان زیادی داشتیم، بلکه یکی از بازیکنانمان را هم به خاطر کارت زرد اشتباه داور از دست داده بودیم و تازه دو روز هم از استقلال کمتر وقت داشتیم که خودمان را آماده بازی کنیم و باتوجه به حضور دیرهنگاممان در خرمشهر فقط توانستیم در روز بازی در زمین اروندان حضور پیدا کنیم، راه برویم و کمی تمرین تاکتیکی کنیم تا با جو ورزشگاه آشنا شویم که این هم از شانس من بود. در حالی که من انتظار داشتم فرصت بیشتری به تیم ما داده شود که پس از نبرد وحشتناکی که برای صعود داشت، با شرایط بهتری در این بازی حاضر شود.

اسکوچیچ درباره تک گلی که توسط تیام به ثمر رسید هم گفت: قطعا این مهاجم یک بازیکن باکیفیت است و تفاوت قابل اشاره ای با سایر بازیکنان حاضر در زمین داشت و خروج او نیز به نفع ما تمام شد. اگر صحنه گلی را که او وارد دروازه ما کرد را تماشا کنید کیفیت او را متوجه خواهید شد و باید به شما بگویم اگر ما روح الله باقری مهاجم محروممان را داشتیم، می‌توانستیم نتیجه خوبی بگیریم و حتی به استقلال گل بزنیم. کما این که دیدید خروج یک بازیکن با کیفیت نظیر تیام از تیم استقلال چه تاثیری روی این تیم گذاشت.

 

سوال آخر از دراگان درباره جمع بندی اش از فصلی که در ایران پشت سر گذاشته است. او می‌گوید: از فصلی که گذراندم راضی نبودم. چرا که به هدفم که صعود خونه به خونه به لیگ برتر بود نرسیدم و همینطور در جام حذفی به نایب قهرمانی رضایت دادیم. البته امسال بیشتر از هر سالی متوجه شدم بازی های پشت پرده تاثیر زیادی در نتایج دارد و البته تلاش میکنم این مسئله روی ذهنم تاثیر نگذارد چرا ما مربی ها باید توان خودمان را صرف تولید و بهبود شرایط کیفی تیم هایمان کنیم.

دیدگاه‌ها