کد خبر : 1522649 | 18 اردیبهشت 1397 ساعت 13:16 | 46.9K بازدید | 0 دیدگاه

ترابیان: مربیان بزرگ تغییر تاکتیک می دهند

آن علی دایی در پرسپولیس موفق نمی‌شود

پرسپولیس بعد از شکست در برابر الجزیره در امارات حالا برای صعود به مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان به دنبال برد برابر هوادارانش است.

آن علی دایی در پرسپولیس موفق نمی‌شود

به گزارش " ورزش سه" شکست پرسپولیس در امارات انعکاس زیادی در رسانه ها داشت به خصوص بازهم مسایلی چون ترکیب اولیه و تعویض ها و سبک بازی پرسپولیس بود که بشدت با انتقاد مواجه شد. رضا ترابیان مدافع سابق پرسپولیس در رابطه با این بازی گفت:«پرسپولیس بازی را خوب شروع کرد و در نیمه اول الجزیره حرفی برای گفتن نداشت. پرسپولیس می توانست برنده این بازی باشد اما در نهایت روی اشتباهاتی که داشت شکست خورد.»


مهاجم سابق پرسپولیس همچنین گفت:« این بازی تجربه خوبی برای پرسپولیس نبود. ما می توانستیم به راحتی از این بازی امتیاز بگیریم. پرسپولیس از حریفش سر بود و حتی وقتی از الجزیره عقب افتاد می توانست برنده بازی شده و یا با حداقل امتیاز از زمین خارج شوند اما من معتقدم این تیم خیلی احساسی بازی کرد و می توانست با یک بازی منطقی و بیشتر کردن پوشش ها بازی را مدیریت کرده و امتیاز بگیرد. بازیکنان می توانستند بازی را به راحتی در بیاورند اما اینگونه نشد.»


او در این رابطه که بیشترین تقصیر در این شکست متوجه چه کسی است گفت:« خب کادرفنی همیشه در این گونه مواقع بیش از همه مورد انتقاد قرار می گیرد هرچند نبود بازیکن با تجربه ای مثل سیدجلال حسینی خیلی روی قدرت دفاعی پرسپولیس تاثیر داشت. وقتی تیم گل می خورد مدافعان احساسی شده و جلو می روند و در این زمان است که حضور بازیکن با تجربه خیلی به چشم می آید.»
ترابیان که در زمان بازی اش در پست های مختلفی از مهاجم تا دفاع بازی کرده درباره عملکرد خط دفاعی پرسپولیس گفت:« وقتی می گویم احساسی بازی کردیم یکی از موارد شجاع خلیل زاده است. شجاع بازیکن خوب ، پرانرژی، سریع، سرزن و جنگنده است اما به دلیل جوانی اش وقتی تیم عقب می افتد احساسی عمل کرده و می خواهد به خط حمله کمک کند در حالی که وظیفه دفاع ابتدا گل نخوردن است.»


او در رابطه با دلایل افت پرسپولیس هم گفت:« خب نبود چند بازیکن مثل طارمی، مسلمان، رضاییان و عالیشاه در افت بازی پرسپولیس تاثیرگذار بوده است هرچند برانکو جانشینان خوبی به خدمت گرفت اما این بازیکنان باید در تیم به تکامل برسند.»  


ترابیان در این باره که آیا پرسپولیس دچار ضعف فنی است گفت:« معمولا مربیان بزرگ اینگونه هستند که وقت زیادی را روی یک تاکتیک و روش خاص نمی گذارند. درواقع مربی بزرگ برای هر تورنمنت باید تاکتیک و روش بازی نو داشته باشد. بهترین نمونه کارلوس کی روش است که حتی در بازی های دوستانه هم ترکیب های تازه و روش های نوینی را به کار می گیرد. او حتی تیمی که برنده شده را متناسب با حریف و با برنامه های تازه اش تغییر می دهد.»


مهاجم سابق پرسپولیس در پاسخ به این خبر که در صورت جدایی برانکو و حضورش در تیم ملی آیا بازگشت مربیانی مثل علی دایی را مفید می داند گفت:«ببینید مربیان جوان خیلی خوبی در فوتبال ایران داریم مثل علی دایی ، یحیی گل محمدی و علی کریمی که نتایج خوبی هم می گیرند. اما پیشنهاد من این است که این مربیان جوان حتی اگر از جیب خودشان هم هزینه کنند باید دوره های پیشرفته و کلاس های مرتبط با مربیگری را بگذرانند تا هر سال بهتر و به روز تر از سال قبل باشند. مربیان جوان ما باید بروند فوتبال روز دنیا و بدنسازی و روش های تازه تیم ها را از نزدیک ببینند چرا که شغلشان این است.»


او درباره دایی هم گفت:« علی دایی بازیکن بزرگی بوده و در لیگ ما یک سال سایپا را سوم می کند ، یک سال صبا را دهم می کند و راضی هم هستند. من با اکثر مربیان جوانمان دوست هستم و می دانم آن ها از مسایل روز دنیا باخبر هستند بازیهای خارجی را می بینند، فیلم ها را می بینند اما این کافی نیست. اگر این مربیان شغلشان را دوست دارند باید هزینه کرده و رشد کنند. یکی از مشکلات فوتبال ما این است که مربیان بزرگمان در یک جایی متوقف می شوند. فیروز کریمی در زمانی که در فوتبال ایران مطرح شد نابغه بود و با یک تفکر و ایده جدیدی آمد اما هرگز نرفت آن طرف دنیا تا علمش را گسترش بدهد. آلکس فرگوسن اما سال به سال پیشرفت می کرد. کی روش بهترین نمونه است و با تمام بداخلاقی هایش من با او می سازم. من هم از حرف های کی روش ناراحت می شوم اما این آدم ارزش صبرکردن را دارد.»


ترابیان در انتها گفت:« دایی مربی بزرگی است و الان به پختگی رسیده است اما اگر قرار است برانکو نباشد دایی باید با یک کلاس بالاتر از دفعه قبل که مربی پرسپولیس بود به این تیم بیاید. اگر همان علی دایی بیاید، موفق نخواهد شد. یحیی گل محمدی دوست صمیمی من است اما من به او هم گفتم که برای موفقیت باید پیشرفت کند و چهارتا دوره حرفه ای خوب را بگذراند.»

دیدگاه‌ها