کد خبر : 1522665 | 18 اردیبهشت 1397 ساعت 14:35 | 115.6K بازدید | 0 دیدگاه

رئال؛ برنده واقعی ال کلاسیکو

به رئال برای فتح جام سیزدهم ایمان بیاورید

نمایش متوسط رئال برابر بایرن در نیمه نهایی چمپیونزلیگ، نگرانی شدید هواداران را برای بازی فینال موجب شده بود اما... .

به رئال برای فتح جام سیزدهم ایمان بیاورید

به گزارش "ورزش سه"، رئال در نیمه نهایی لیگ قهرمانان و در مجموع دو بازی رفت و برگشت، توانست بایرن را 4-3 از پیش رو بردارد ولی حتی افراطی ترین هواداران رئال نیز معتقدند که تیم محبوب شان بازی خوبی را برابر مونیخی ها ارائه نداد.

 

 

1300892

 

 

ال کلاسیکوی دو شب پیش اما داستانی متفاوت داشت و باعث شد رئال پرانرژی و قدرتمند از نوکمپ خارج شود. نمایشی که شاگردان زیزو برابر بارسا ارائه دادند، تفاوتی از زمین تا آسمان با شب بازی با بایرن داشت و اگر قضاوت ضعیف هرناندز هرناندز نبود، کهکشانی ها می توانستند برنده از نوکمپ خارج شوند.

نشانه ها و پالس های مثبت زیادی از رئال در ال کلاسیکو دیده شد و به فاصله 20 روز تا فینال کیف، امیدواری ها برای کسب جام سیزدهم، به میزان قابل توجهی افزایش یافته است.

 

اما چرا باید به این رئال برای غلبه بر لیورپول و قهرمانی دوباره اروپا ایمان داشت؟

 

 

1300895

 

 

بازی زیبا و مالکیت توپ برابر بارسا

پس از عذاب 180 دقیقه ای برابر بایرن و صعود با خوش شانسی به فینال، رئال نمایشی امیدوارکننده در ال کلاسیکو داشت. کهکشانی ها روی یک ضدحمله از بارسا گلی زودهنگام دریافت کردند ولی مودریچ، کروس و بنزما با تشکیل مثلث هایی در میانه زمین، کنترل بازی را از آن رئال کردند و باعث شدند تا بارسا عقب نشینی کرده و رئال فرصت های گلزنی متعددی را در نیمه اول به دست بیاورد.

گل مساوی روی یک سلسله پاس کاری های تماشایی بین رونالدو، کروس و بنزما به دست آمد و در ادامه، روند بازی به گونه ای پش رفت که هواداران رئال بازی ضعیف برابر بایرن را به دست فراموشی سپردند. پرس گسترده در تمام نقاط زمین، پاس کاری های دقیق و متوالی، پیدا کردن فضا های خالی زمین و خلق موقعیت های گل زیاد در نوکمپ، همان چیزهایی بودند که رئال در دو بازی با بایرن، آنها را فراموش کرده بود. رئال اگر برابر لیورپول به مانند ال کلاسیکو بازی کند، شانس بالایی برای پیروزی خواهد داشت.

 

 

1300893

 

 

استوپری به نام کاسیمیرو

نمایش کاسیمیرو در نوکمپ فوق العاده بود. هرجا که بازیکنی از بارسا بیرون محوطه جریمه صاحب توپ می شد، کاسیمیرو نیز ظاهر می شد و با یک تکل، سعی در تخریب بازی سازی آبی و اناری ها می کرد. توپ گیری، خراب کردن بازی بارسا، سازماندهی ضدحملات خطرناک،  ایجاد توازن بین دفاع و خط میانی و دور نگاه داشتن مهاجمان بارسا از ناواس، کارهایی بودند که کاسیمیرو به بهترین شکل ممکن در ال کلاسیکو انجام داد.

او هفته ها بود که از فرم واقعی خود فاصله گرفته بود و در بازی برگشت با بایرن نیز با تصمیم زیدان روی نیمکت نشست ولی ال کلاسیکو یک بار دیگر کاسیمیرو را به رئال بازگرداند و این بهترین خبر ممکن، پیش از بازی فینال بود.

 

 

1300894

 

 

دیواری به نام کیلور ناواس

اگر بنزما و کاسیمیرو به وضوح در ال کلاسیکو پیشرفت خود نسبت به هفته های گذشته را نشان دادند، کیلور ناواس نیز ثابت کرد که به بهترین فرم خود بازگشته است.

او که در یک چهارم و نیمه نهایی چمپیونزلیگ، اشتباهاتی بعضا فاحش داشت، در ال کلاسیکو دو بار برابر مسی سربلند ظاهر شد و اجازه داد تا رئال تا ثانیه های پایانی، امیدوار به پیروزی در ال کلاسیکو باشد. ناواس بار دیگر به یک دیوار صعب العبور در رئال تبدیل شده است.

 

 

1300896

 

 

انگیزه سراسری در میان بازیکنان

زیدان بیهوده ادعا نکرده بود که در حال حاضر، 16 بازیکن رئال آماده اند تا در هر مسابقه ای با هر سطحی از ابتدا و در ترکیب ثابت به میدان بروند.

گرت بیل که هفته های گذشته بیشتر روی نیمکت ذخیره ها می نشست، در ال کلاسیکو بازیکن ثابت بود و گل تساوی رئال را به ثمر رساند. آسنسیو، لوکاس و کوواچیچ نیز تعویضی های رئال بودند و همگی عالی کار کردند. به خصوص آسنسیو که بار دیگر نشان داد که اعتماد به وی در بازی های بزرگ، نتیجه بخش است. او پاس گل دوم رئال را به بیل داد.

 به فاصله 20 روز تا فینال کیف، ایسکو و کارواخال تنها مصدومان رئال هستند ولی زیدان می تواند خوشحال باشد که دیگر بازیکنانش را کاملا سرحال و با انگیزه می بیند.

 

 

1300897

 

 

پیشرفت آشکار رئال در کارهای دفاعی

ناچو از مصدومیت برگشته و واران با وجود مشکلات فیزیکی اخیرش، نمایشی مثال زدنی برابر مسی و سوارز داشت. رئال در فینال باید با مثلث مرگبار فیرمینو، صلاح و مانه روبرو شود. مثلثی که رکورد گلزنی تاریخ لیگ قهرمانان را جا به جا کرده اند.

در چنین شرایطی، بدون شک بیشترین انتظار درخشش در رئال از خط دفاعی این تیم می رود. دیواری که در ال کلاسیکو نمایشی خوب داشت و نشانه های خوبی از پیشرفت را از خود نشان داد.

 

منبع: مارکا

دیدگاه‌ها