کد خبر : 1524776 | 28 اردیبهشت 1397 ساعت 16:11 | 44.7K بازدید | 0 دیدگاه

شطرنج سرمربی ایران برای غافلگیری

کی روش سربازهایش را حرکت داد (گزارش)

مرد پرتغالی فوتبال ایران این روزها بازی خود برای رقبای تیم ملی را آغاز کرده است. او ابتدا با ورود برخی نام ها در لیست انتظار و سپس غیبت برخی از بازیکنان در تمرین نشان داد کماکان می خواهد از اصل غافلگیری برای رقبای ایران استفاده کند.

کی روش سربازهایش را حرکت داد (گزارش)

به گزارش "ورزش سه"، کارلوس کی روش را از همان ابتدای حضور در ایران یک مربی باهوش و البته حرفه ای می دانستیم که هیچگاه دست خود را برای هیچ حریفی(نه آسان و نه سخت) رو نمی کند و همین موضوع باعث شده تا او و تیمش پیش از آغاز هر دیدار و یا هر تورنمنتی خود را بازنده ندانند و در بسیاری از بازی ها حریف خود را غافلگیر کنند و از غافلگیری بهترین استفاده را ببرند. در این صورت ملی پوشان از ایمن بودن تمامی رازهای تیم و تاکتیک ها و حتی پنهان ماندن نام نفرات مورد نظر کاملا مطمئن هستند. 


حالا این اتفاق به نوعی دیگر حول تیم ملی در حال افتادن است. کی روش شطرنج خود را برای رقبای حاضر در گروه ایران آغاز کرده است و اولین سربازهایش را نیز به حرکت واداشته است و در حالی که بسیاری از تیم های حاضر در جام جهانی 23 نفر اصلی خود را معرفی کرده اند او ترجیح داده تا از این کار سر باز بزند تا تیم ملی را برای حریفانش همچنان مبهم نگه دارد. 


دو تیم از سه تیم همگروه ایران در روزهای اخیر به اعلام لیست نهایی خود مبادرت ورزیدند. تیم ملی مراکش نام 26 بازیکن(23 بازیکن اصلی و 3 بازیکن) رزرو را معرفی کرده و تیم ملی پرتغال نیز 23 نفر نهایی را اعلام کرده است تا به طور کامل اوضاع خود از نظر حضور بازیکنان را مشخص کرده باشند. در این میان اسپانیا اما هنوز لیستی معرفی نکرده هرچند حدس زدن نام نفرات نهایی این تیم سخت به نظر نمی رسد. 


با این حساب سرمربی پرتغالی ایران ترجیح داد تا کمی با حریفان خود بازی کند و آنها درگیر معادله نام های نهایی تیم ملی کند. او به همین دلیل در ابتدا نام 35 بازیکن اعلام کرد و برخلاف تصور خیلی ها، این 35 نفر به تیم ملی دعوت نشده بودند بلکه در حالت انتظار ماندند تا نفرات اردوی نهایی از بین آنها معرفی شود و به همین دلیل می بینیم که برخی از این بازیکنان این روزها در تمرین تیم ملی حضور ندارند. در حالی که در هفته گذشته 3، 4 و 5 بازیکن در تمرین تیم ملی حضور داشتند، پس از اضافه شدن چند لژیونر این تعداد به 7 و 8 نفر رسیدند و از روز گذشته نیز بازیکنان حاضر در تمرین به 22 نفر رسید. 


به این ترتیب کی روش به وعده پنهان خود عمل کرد و تنها بازیکنانی که مدنظر خود بودند را به تمرین آورد. هر چند با توجه به تفکرات او و اینکه برای تمام تصمیمات خود حساب و کتاب دارد اصلا بعید نیست که مثلا امروز و یا فردا تعداد دیگری از بازیکنان که تصور می کنیم به تیم ملی نخواهند رسید را در تمرین ببینیم. 


از میان نفراتی که کی روش به عنوان بازیکنان استندبای برای حضور احتمالی در تیم ملی معرفی کرد مسعود شجاعی، سردار آزمون، سعید عزت اللهی، سامان قدوس، محمد انصاری، کاوه رضایی، سروش رفیعی، احمد عبداله زاده، رامین رضاییان، مهرداد بیت آشور، پورعلی گنجی، امید نورافکن و سعید آقایی بازیکنانی بودند که روز گذشته در تمرین ملی حضور نداشتند و در این میان می توان حدس زد احتمالا محمد انصاری، امید نورافکن، احمد عبداله زاده و سعید آقایی به تیم ملی نخواهند رسید چرا که با وجود حضور در ایران و پایان بازی های لیگ برتر و لیگ قهرمانان در تمرین تیم ملی حضور نیافتند. در میان لژیونرها نیز سروش رفیعی و مهرداد بیت آشور محتمل ترین نفراتی هستند که به تیم ملی نخواهند رسید. 


با این حساب کی روش که تا روز پنجم ژوئن (15 خرداد ماه) برای معرفی نام های نهایی خود شطرنج خود را ادامه خواهد داد تا بدین ترتیب تیم ملی ایران را برای رقبای خود مبهم نگه دارد. ابهامی که البته نصیب فوتبالدوستان ایرانی و ملی پوشان نیز شده است.

دیدگاه‌ها