کد خبر : 1526305 | 05 خرداد 1397 ساعت 11:34 | 8.1K بازدید | 0 دیدگاه

شهنازی: با استفاده از کالای ایرانی صرفه جویی کردیم

هزینه ۳۸ میلیاردی برای جاکارتا و بوینس آیرس

دبیرکل کمیته کمیته ملی المپیک از هزینه 150 میلیارد ریالی اعزام کاروان ورزشی کشورمان به بازیهای آسیایی 2018 جاکارتا و المپیک جوانان بوینس آیرس خبر داد.

هزینه ۳۸ میلیاردی برای جاکارتا و بوینس آیرس

به گزارش "ورزش سه"، شاهرخ شهنازی دبیر کل و سخنگوی کمیته ملی المپیک اظهار داشت: کمیته ملی المپیک به جز تامین بخشی از بودجه فدراسیونها  و هزینه های آماده سازی رشته های مختلف، می بایست مبالغی را نیز بصورت تخصصی برای اعزام کاروان هزینه کند که خود رقم قابل ملاحظه ای می باشد.


وی ادامه داد: در این مرحله و در آستانه اعزام کاروان ورزشی کشورمان به بازیهای آسیایی 2018 جاکارتا هیات اجرایی کمیته ملی المپیک مصوب کرد که مبلغ 150 میلیارد ریال طبق بررسی های کارشناسی به این امر اختصاص دهد که با توجه به سیاست شفاف سازی در این دوره از فعالیت کمیته ملی المپیک ریز آن منتشر می گردد.


شهنازی در ادامه اظهار داشت: طبق مصوبه هیات اجرایی مقرر شد 30 میلیارد ریال بعنوان هزینه تامین بلیط هواپیما در نظر گرفته شود که در این خصوص هم لازم می دانم اعلام کنم با بررسی های و پیگیری های انجام شده ضمن حمایت از کالا و خدمات ایرانی و عقد قرارداد با شرکت هواپیمایی ماهان توانستیم رقم قابل ملاحظه ای نسبت به هزینه خرید بلیط پروازهای خارجی صرفه جویی کنیم.


سخنگوی کمیته ملی المپیک هزینه های تامین پوشاک و البسه کاروان ورزشی کشورمان را از دیگر هزینه های اعزام برشمرد و گفت: بخشی دیگر از هزینه های مهم کاروان بحث تامین پوشاک و البسه بود که در این زمینه هم با چندین کمپانی وارد مذاکره شدیم و در نهایت مقرر شد در سال حمایت از کالا و خدمات داخلی از شرکتی داخلی البسه را تامین کنیم. این شرکت تخفیفات و پیشنهادات خوبی برای این بخش در نظر گرفت که در نهایت بودجه 20 میلیارد ریالی برای این آیتم مصوب و تامین شد.


وی در پایان در خصوص سایر هزینه های کاروان گفت: باقی هزینه های کاروان هزینه های ارزی است که به بخش های مختلفی از جمله هزینه های اقامت در دهکده، هتل ها، پاداش روی سکوی مدال آوران، حق ماموریت کادرهای اعزامی همانند سرپرستان، مربیان، ورزشکاران، پزشکان و خبرنگاران و همچنین انتقال تجهیزات فدراسیون‌های مختلف از جمله قایق و اسلحه و ... اختصاص می یابد. این هزینه ها بصورت ارزی تامین و پرداخت می شود که پیش بینی هیات اجرایی مبلغ 2 میلیون دلار می باشد. لذا در مجموع هزینه کمک به فدراسیونها و هزینه های اعزام کاروانهای 600 نفره بازیهای آسیایی و 100 نفره المپیک جوانان 387 میلیارد و 776 میلیون ریال خواهد بود.

دیدگاه‌ها