کد خبر : 1530542 | 25 خرداد 1397 ساعت 10:27 | 28.4K بازدید | 0 دیدگاه

سرزندگی برای روسیه،سرشکستگی برای عربستان

جادوی فوتبال؛مسکو ناگهان زنده شد !

دیدار افتتاحیه جام جهانی ۲۰۱۸ با برتری قاطع و پرگل میزبان همراه شد تا همه چیز در روسیه تغییر کند!

جادوی فوتبال؛مسکو ناگهان زنده شد !

فقط چند ساعت مانده تا شروع مسابقات جام جهانی ۲۰۱۸ وقتی پا به فرودگاه، فروشگاه، خیابان و هر مکان عمومی دیگری می گذاشتی انگار آدرس را اشتباهی آمدی! هیچ خبری از شور و هیجان ناشی از فوتبال در پایتخت روسیه نبود. حتی در شهر کمتر نماد و نشانی از بازی ها دیده می شود و مردم این کشور انگار هنوز خیلی با جو جام جهانی فوتبال ارتباط برقرار نکرده اند.


میدان سرخ مسکو تنها جایی است که می توانی حس کنی جام جهانی قرار است در روسیه برگزار شود. مردم از کشورهای مختلف خود را به مرکز شهر رسانده اند تا در کنار روزشمار مسابقات (که حالا دقیقه شمار شده است) عکسی به یادگار بیاندازند. 


مکزیکی ها، مراکشی ها و تونسی ها حرارت بیشتری دارند. چشم بادامی ها با آرامش دنبال گرفتن عکس یادگاری هستند. روس ها اما به رفت و آمد روزانه مشغولند. گاهی رد می شوند و لبخندی می زنند...


روسیه گل دوم را وارد دروازه عربستان می کند. روس های داخل کافه تشویق می کنند و خیلی زود مشغول سرگرمی های خودشان می شوند. به خیابان که نگاه می کنی ترافیک ماشین ها و آدم ها متعجبت می کند. از سکوت شهر و یا تجمع فوتبالدوستان برای تماشای دسته جمعی اولین دیدار جام جهانی خبری نیست. روس ها الان یا باید در لوژنیکی باشند یا پای تلویزیون تا هیجان مسابقات را لمس کنند اما اینطور به نظر نمی رسد. هرچند فن فست ها دورتر از مرکز شهر است اما قاعدتا میدان سرخ مسکو باید در زمان بازی میزبان هیجان چند برابری را تجربه می کرد.

 

1309822


... روسیه ۵ گل به عربستان می زند تا پرگل ترین افتتاحیه جام جهانی فوتبال را رقم بزند. یک نتیجه افتضاح برای بهترین عربستان چند سال اخیر که همین چند روز پیش و مقابل آلمان هم بازی پایاپای و قابل قبولی ارایه کرد.


بازی نخست جام بیست و یکم به اتمام رسیده است. چند خودرو بوق شادی می زنند. چند نفری سر خود را از ماشین بیرون آورده اند و جیغ و هورا می کشند. چیزی شبیه همان دست خوشحالی هایی که خودمان در ایران انجام می دهیم. جمعیت نسبت به ساعت های قبل زیادتر شده است. روس ها سعی می کنند سر چهارراه، پشت خط کشی عابر پیاده، در خیابان و پیاده رو با سر دادن شعار و هورا کشیدن پیروزی پر گلشان را به رخ بکشند. شادی در صورت روس ها موج می زند. آنها تصور چنین شروع درخشانی را نمی کردند و در واقع نتیجه پایانی مقابل عربستان بسیار فراتر از انتظار و توقعشان از فوتبال روسیه بود.


حالا پرچم های روسیه و چهره های فوتبال دوست بیشتری در سطح شهر دیده می شود. انگار جام جهانی برای روس ها تازه معنا شده است. آنها حالا به صعود از گروه امیدوار و به شگفتی سازی در جام جهانی فوتبال دلخوش اند. هرچند بعید به نظر می رسد عربستانی ها حال و روز خوبی داشته باشند. آنها حتی حق دارند نگران رویارویی شان با صلاح و سوارز باشند اما راه فراری نیست و جام جهانی تازه آغاز شده است و چه بهتر که با برد روحیه بخش میزبان، این آغاز، حال و هوای روسیه را فوتبالی تر و هیجان جام جهانی ۲۰۱۸ را بالاتر برده است.


مهدی بشکنی

دیدگاه‌ها