کد خبر : 1530624 | 25 خرداد 1397 ساعت 17:33 | 87.4K بازدید | 0 دیدگاه

غیبت صلاح لحظه آخر به چشم آمد؛

اروگوئه 1- مصر صفر؛ خیمنز علیه سوارز!

گل دقایق پایانی خیمنز موجب شد تا تیم ملی اروگوئه با برتری یک بر صفر مقابل مصر جام جهانی را آغاز کند.

اروگوئه 1- مصر صفر؛ خیمنز علیه سوارز!

به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی مصر که نخستین دیدارش در جام جهانی را در غیاب محمد صلاح ستاره خود آغاز کرده بود، تا لحظات پایانی نمایشی تدافعی برابر اروگوئه ارائه کرد و توانست بازی را کنترل کند و با درخشش محمد الشناوی، دروازه‌بان خود به سوارز و کاوانی اجازه گلزنی ندهد ولی مقاومت مصری‌ها در آخرین لحظات دوام نیاورد و در نهایت روی ارسال کارلوس سانچز و ضربه سر مانوئل خیمنز، اروگوئه در دقیقه 89 گل برتری را زد تا همانند روسیه، تیم 3 امتیازی گروه A شود.

 


جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه؛ گروه A
جمعه: 97/03/25؛ ساعت 16:30
استادیوم: یکاترینبورگ/ تماشاگر: 27015 نفر
داور: بیورن کویپرس(هلند)؛ کمک‌ها: ساندر فن روکل، اروین زنیسترا و میلوراد مازیچ(صربستان)/ کمک داور ویدئویی: دنی ماک‌کلی(کوراسائو)

 


تیم ملی اروگوئه


فرناندو موسلرا، خوزه ماریا خیمنز، دیگو گودین، گیرمو وارلا، مارتین کاسرس، ماتیاس وچینو(87- لوکاس توریرا)، رودریگو بنتانکور، ناهیتان ناندز(58- کارلوس سانچز)، جورجیان دی آراسکائتا(59- کریستین رودریگز)، لوئیس سوارز و ادینسون کاوانی.
سرمربی: اسکار تابارز

 

1310041


تیم ملی مصر


محمد الشناوی، علی جبر، احمد حجازی، احمد فتحی، محمد عبدالشافی، محمد الننی، طارق حامد(50- سام مُرسی) ، عمر واردا(82- رمضان صبحی)، محمود ترزگه، عبدالله السعید و مروان محسن(63- حامد کهربا).
سرمربی: هکتور کوپر

 

1310067

 

شرح گل:

 

اروگوئه 1 - مصر 0 (دقیقه 89: خوزه ماریو خیمنز): ارسال عالی کارلوس سانچز، بازیکن تعویضی اروگوئه از روی ضربه آزاد جناح راست زمین را خیمنز بالاتر از سه مدافع مصر تبدیل به گل کرد و قفل دروازه این تیم را شکست.

 

 

1310084

 


لحظات حساس

 

دقیقه 8: کاوانی بعد از حرکت در عرض با شوت روی پای زمینی قصد باز کردن دروازه مصر را داشت که الشناوی توپ را در اختیار گرفت.

دقیقه 12: مروان محسن بعد از چرخش در محوطه جریمه اروگوئه در شرایط دشواری شوت‌زنی کرد که ضربه او، موسلرا را به دردسر نینداخت.
دقیقه 14: سوارس سمت راست زمین ناندز را صاحب توپ کرد که او هم مجددا به سوارس پاس داد ولی شوت او حاصلی در پی نداشت و به اوت رفت.

دقیقه 23: برگشت ارسال آراسکائتا را کاوانی با شوت روی پای چپ محکم از پشت محوطه جریمه به سمت دروازه مصر زد که علی جبر با ضربه سر توپ را به کرنر فرستاد.
دقیقه 23: توپ ارسالی از روی کرنر بعد از ضربه سر گودین در موقعیت بسیار خوبی مقابل تیرک دوم به سوارس رسید که شوت بی‌دقت او تبدیل به گل نشد و توپ به تور کنار دروازه برخورد کرد.
دقیقه 26: شوت مروان محسن قدرت لازم را نداشت تا موسلرا به راحتی توپ را جمع کند.

دقیقه 29: شوت راه دور وچینو راهی به دروازه مصر پیدا نکرد و به اوت رفت.

دقیقه 36: ضربه سر ناندز را الشناوی به راحتی جمع کرد.

دقیقه 46: پاس در عمق عالی کاوانی از بین دو مدافع مصر، سوارس را در موقعیت خوبی قرار داد ولی او همانند نیمه اول از فرصت باز کردن دروازه استفاده نکرد و واکنش به موقع الشناوی مانع از گلزنی او شد.

دقیقه 70: کاوانی پس از ارسال کرنر در محوطه جریمه مصر صاحب توپ شد که شوت او بعد از چرخش از بین دو بازیکن، به دست کاسرس برخورد کرد تا خطای هند به سود حریف آنها اعلام شود و همچنان به گل نرسند.

دقیقه 72: شوت روی پای تماشایی و ناگهانی احمد فتحی از پشت محوطه جریمه را موسلرا در اختیار گرفت.
دقیقه 73: برای سومین بار سوارس در امر گلزنی ناکام بود و این بار هم پاس در عمق عالی کاوانی را از دست داد تا الشناوی با خروج از دروازه توپ او را جمع کند.

دقیقه 88: ضربه آزاد تماشایی کاوانی از پشت محوطه جریمه به تیرک افقی دروازه مصر برخورد کرد تا اروگوئه یک بار دیگر در رسیدن به گل ناکام بماند.

1310054

 

 

بهترین بازیکن


محمد الشناوی، دروازه‌بان مصر از شروع کار تیمش در جام جهانی به‌عنوان پدیده ظاهر شد و توانست برابر مهاجمان سرشناس اروگوئه‌ای مثل سوارز و کاوانی نمایشی فوق‌العاده داشته باشد و با واکنش‌های خود مانع از گلزنی آنها شود که البته در نهایت روی ضربه سر خیمنز، مدافع اروگوئه دروازه‌اش باز شد ولی با این وجود بدون تردید او ستاره زمین بود.

 


اتفاق ویژه


مصری‌ها امیدوار بودند با رفع مصدومیت محمد صلاح بتوانند او را از ابتدا در ترکیب داشته باشند، اما ستاره آنها در اتفاقی که برای‌شان خوشایند نبود، حتی یک دقیقه وارد زمین نشد تا در نبود او دروازه اروگوئه به طور جدی تهدید نشود و تیمش هم در لحظات پایانی با یک گل شکست بخورد.

 


در حاشیه


* در حالی که سرمربی تیم ملی مصر روز گذشته عنوان کرده بود محمد صلاح، ستاره این تیم از ابتدا مقابل اروگوئه بازی می‌کند ولی این اتفاق نیافتاده و او نیمکت‌نشین است.
* عصام الحضری، دروازه‌بان 45 ساله تیم ملی مصر و مسن‌ترین بازیکن جام جهانی در این دیدار جزو نفرات ذخیره دیده می‌شود.

* تماشاگران مصری با شکل و شمایل خاصی در ورزشگاه حضور دارند و بیشتر مشغول تشویق محمد صلاح هستند.
* برخلاف بازی روز گذشته روسیه و مصر، در بازی امروز ظرفیت ورزشگاه 35 هزار نفری یکاترینبورگ تکمیل نشده و صندلی‌های خالی کاملا مشهود است.

* طارق حامد به دلیل مصدومیت از ناحیه زانو در دقیقه 50 از زمین بیرون رفت تا همانند دیدار افتتاحیه جام جهانی یک تغییر اجباری در ترکیب تیم‌ها صورت بگیرد.
 

دیدگاه‌ها