کد خبر : 1530971 | 26 خرداد 1397 ساعت 15:56 | 69.9K بازدید | 0 دیدگاه

بازیکنی که کمترین میزان دوندگی را داشت

آمار عجیب و غریب کریس رونالدو

ستاره پرتغالی و ستاره جام جهانی 2018 تا این لحظه کمترین میزان دوندگی را در میان بازیکنان دو تیم در بازی دیشب داشته است.

آمار عجیب و غریب کریس رونالدو

به گزارش" ورزش سه"، پرتغال در اولین مسابقه اش در جام جهانی با درخشش کریستیانو رونالدو ستاره بزرگ و بی بدیلش توانست یک تساوی سه بر سه به دست آورد. رونالدو در این بازی هر سه گل تیمش را به ثمر رساند و علاوه بر اینکه بهترین و موثرترین بازیکن زمین بود تا این لحظه آقای گل جام جهانی هم هست.  اما درباره کریستیانو نکته جالب اینکه او کمترین میزان دوندگی را در میان تمام بازیکنان دو تیم داشته است. موضوعی که می تواند خط بطلانی بر برخی از اندیشه های قدیمی در این رابطه باشد که میزان موفقیت و تاثیرگذاری یک بازیکن با میزان دوندگی او ارتباط مستقیم دارد. رونالدو ثابت می کند در فوتبال این مهارت بر فاکتورهای جسمانی ارجحیت دارد.


کریستیانو رونالدو در بازی با اسپانیا سه گل زد اما با 8.7 کیلومتر کمترین میزان دوندگی را در میان بازیکنان دو تیم داشت. بعد از او جرارد پیکه  مدافع تیم ملی اسپانیا با 8.8 کیلومتر قرار دارد. اما رونالدو در همین میزان دوندگی یک آمار فوق العاده هم دارد. او در زمانی که تیم پرتغال صاحب توپ بوده است بیشترین میزان دوندگی را در میان بازیکنان داشته است. او بیش از سه کیلومتر در زمانی که پرتغال مالکیت توپ را در اختیار داشته دویده و هیچ بازیکنی از دو تیم به این اندازه دوندگی نداشته است.


حداکثرسرعت  کریس
کریستیانو رونالدو اما در زمینه دیگری نیز از نظر آماری نسبت به دیگر بازیکنان شرایط بهتری دارد. او در میزان سرعت حداکثر تفاوتی خیره کننده با بازیکنان دیگر دارد و عدد 34 را به ثبت رسانده که یک عدد فوق العاده و بزرگ است.آن هم بخصوص این که او در حال حاضر 33 سال سن دارد. این در حالی است که هیچ بازیکنی در تیم ملی پرتغال نیست که حتی سرعت حداکثرش به 30 نرسیده است. در اسپانیا هم همینطور است و فقط سه بازیکن توانسته اند به عدد 30 یا بالاتر برسند که بهترین عملکرد در این تیم و در کل بعد از رونالدو مربوط به جراردپیکه است که عدد 32 را به ثبت رسانده است.
آنچه این اعداد و ارقام را حائز اهمیت می کند این است که رونالدو در زمانی که تیم پرتغال صاحب توپ نبوده کمترین و در زمان مالکیت توپ بهترین میزان دوندگی را داشته است. او در این بازی 3 گل زد و بهترین و موثرترین بازیکن تیم ملی پرتغال بود. این موضوع نشان می دهد که با وجود آنکه فاکتورهای جسمانی در فوتبال حائزاهمیت هستند اما مهارت ارجحیت بالاتری دارد. اینکه بازیکنانی مثل لیونل مسی و کریستیانو رونالدو می توانند ده سال در یک فرم مطلوب و در بالاترین سطح باشند قطعا به دلیل توان بالای جسمانی است. با این وجود دویدن مثلا 12 کیلومتر در هربازی می تواند فشار زیادی را به بازیکن وارد کرده و روی کیفیت او تاثیربگذارد. اما 8-9 کیلومتر دویدن در هر بازی اجازه می دهد تا بدون بتواند تحت فشار کمتر و سلامت بیشتری داشته باشد. آنچه باید باردیگر تاکید کرد این است که در فوتبال این مهارت است که بر فاکتورهای جسمانی ارجحیت دارند.


پوریا جراحی : بدنساز فوتبال

دیدگاه‌ها