کد خبر : 1530987 | 26 خرداد 1397 ساعت 18:32 | 72.4K بازدید | 0 دیدگاه

کار بزرگ تازه واردهای جام جهانی برابر ستاره‌ها؛

آرژانتین 1 - ایسلند 1؛ محاصره مسی

ستاره‌های آرژانتین نتوانستند بازی اول در جام جهانی را با پیروزی پشت سر بگذارند و برابر ایسلند کم نام و نشان به تساوی یک بر یک رسیدند.

آرژانتین 1 - ایسلند 1؛ محاصره مسی

 

به گزارش "ورزش سه"، بهترین فرصت برای تیم ملی آرژانتین برای رسیدن به پیروزی پُر گل و خط و نشان کشیدن برای تیم‌های جام جهانی و شروع راه برای رسیدن به قهرمانی، مسابقه امروز آنها مقابل تیم ایسلندی بود که نخستین حضورش در تاریخ این رقابت‌ها را تجربه می‌کرد، اما ستاره‌های آلبی سلسته به ویژه لیونل مسی در رقم زدن پیروزی برای تیم‌شان ناموفق بودند تا ایسلند کار بزرگی انجام دهد و آرژانتین را متوقف کند.
آرژانتین با گل زیبای سرخیو آگوئرو در دقیقه 19 پیش افتاد ولی برتری آنها چهار دقیقه هم ادامه پیدا نکرد تا آلفرد فینبوگاسون گل تساوی ایسلند را به ثمر رسانده و بازی را یک بر یک کند؛ در دقیقه 64 آرژانتین فرصت رسیدن به گل داشتند که ضربه پنالتی لیونل مسی را هالدورسون مهار کرد و در ادامه هم عملکرد موفقی داشت تا تیمش را صاحب یک امتیاز کند.


جام جهانی 2018 روسیه؛ گروه D
شنبه: 97/03/26 ؛ ساعت 17:30
استادیوم: اسپارتاک مسکو/ تماشاگر: 44190
داور: شیمون مارسینیاک(لهستان)؛ کمک‌ها: پاول سوکولنیکی، توماس لیستکیه‌ویچ و ویلمار رولدان(کلمبیا)/ کمک داور ویدئویی: مارک گیگر(آمریکا)


تیم ملی آرژانتین
ویلفرد کابایرو، نیکولاس اوتامندی، مارکوس روخو، ادواردو سالویو، نیکولاس تالیافیکو، خاویر ماسکرانو،
لوکاس بیلیا(54- اور بانگا)، ماکسیمیلیانو مسا(84- گونسالو ایگواین)، آنخل دی‌ماریا(75- کریستین پاوون)، لیونل مسی و سرخیو آگوئرو.
سرمربی: خورخه سامپائولی


تیم ملی ایسلند
هانس هالدورسون، کری آرناسون، راگنار سیگوردسون، بیرکیر سوارسون، هوردور مگنوسون، گیلفی سیگوردسون،
آرون گونارسون(76- آری اسکولاسون)، امیل هالفردسون، یوهان گودموندسون(63- روریک گیسلاسون)، بیرکیر بیارناسون و آلفرد فینبوگاسون.
سرمربی: هایمر هالگریمسون

 

شرح گل‌ها


آرژانتین 1 - ایسلند 0 (دقیقه 19: سرخیو آگوئرو): ماسکرانو در میانه زمین به مارکوس روخو پاس داد که او هم با پاس زمینی، آگوئرو را در محوطه جریمه ایسلند صاحب توپ کرد تا این مهاجم با چرخش عالی و شوت تماشایی و محکم گل اول آرژانتین را بزند.

 

1310513

 

آرژانتین 1 - ایسلند 1 (دقیقه 23: آلفرد فینبوگاسون): ارسال خطرناک گودموندسون از جناح راست برگشت داده شد و مجددا به این بازیکن رسید اما این بار سانتر سریع و زمینی او را کابایرو برگشت داد تا فینبوگاسون به راحتی با ضربه بغل پا دروازه آرژانتین را باز کند.

 

1310514

 

بهترین بازیکن


هانس هالدورسون، دروازه‌بان تیم ملی ایسلند با وجود گلی که از آگوئرو دریافت کرد، نمایش فوق‌العاده‌ای برابر ستاره‌های آرژانتین داشت و بارها آنها را در زدن گل ناکام گذاشت؛ اوج نمایش او در بین تمام واکنش‌هایی که داشت، مهار ضربه پنالتی بود که ایسلند را در بازی نگه داشت تا به یک امتیاز برسند.


اتفاق ویژه


در حالی که شب گذشته کریستیانو رونالدو در جریان تساوی پرتغال و اسپانیا، فوق‌العاده ظاهر شد و توانست سه گل بزند، اما امروز مسی با وجود زدن بیش از 10 شوت به سمت دروازه ایسلند نتوانست مثل حریف سالیان اخیر خود درخشان ظاهر شود تا علاوه بر از دست دادن پنالتی، آرژانتین هم در شروع کارش در جام جهانی به یک امتیاز بسنده کند.


لحظات حساس

 

دقیقه 5: ارسال خطرناک مسی از روی ضربه آزاد سمت چپ زمین با ضربه اوتامندی از کنار دروازه ایسلند به اوت رفت.

دقیقه 9: ارسال کوتاه مسی از روی ضربه آزاد با ضربه پشت سر تالیافیکو همراه شد که توپ او با کمترین فاصله از کنار تیرک عمودی دروازه ایسلند راهی اوت شد.
دقیقه 9: پاس بلند سوارسون پشت مدافعان آرژانتین موقعیت خوبی برای فینبوگاسون فراهم کرد ولی شوت او از زاویه بسته به اوت رفت.
دقیقه 10: بیارناسون بهترین موقعیت این مسابقه را داشت تا برابر آرژانتین گلزنی کند ولی ضربه او از داخل محوطه جریمه و در فرصتی مناسب از کنار دروازه به بیرون زده شد.

دقیقه 13: شوت راه دور اوتامندی راهی به دروازه ایسلند پیدا نکرد و به اوت رفت.

دقیقه 17: حرکت در عرض مسی و شوت فنی خطرناک او از پشت محوطه جریمه را هالدورسون بدون مکث دور کرد.

دقیقه 21: باز هم مسی قصد داشت با شوت فنی دروازه ایسلند را باز کند که هالدورسون توپ را جمع کرد.

دقیقه 28: ارسال مسی از کرنر و ضربه سر اوتامندی به راحتی در اختیار هالدورسون قرار گرفت.

دقیقه 33: شوت بغل پای بیلیا از پشت قوص محوطه جریمه با فاصله زیادی از روی دروازه ایسلند عبور کرد.

دقیقه 41: سالویو نفوذ سریعی از جناح راست انجام داد اما بعد از پاس در عرض او در داخل محوطه جریمه، توپ به دست سیگوردسون برخورد کرد و به اوت رفت که داور لهستانی در این صحنه اعتقادی به پنالتی نداشت و کمک داوران ویدئویی هم چنین تصمیمی نگرفتند تا آلبی سلسته از رسیدن به پنالتی ناکام باشد.
دقیقه 45: ضربه بغل پای فنی فینبوگاسون در داخل محوطه جریمه را کابایرو به سختی با کف دست برگشت داد.
دقیقه 45: شوت روی پای سیگوردسون از پشت محوطه جریمه دقت لازم را نداشت و از کنار دروازه آرژانتین به اوت رفت.

دقیقه 48: اوتامندی برای سومین بار شانس خود را برای گلزنی با ضربه سر امتحان کرد که این بار هم ضربه او روی ارسال روخو حاصلی در پی نداشت.
دقیقه 50: ضربه سیگوردسون از داخل محوطه جریمه آرژانتین به اوتامندی برخورد کرد و تبدیل به کرنر شد.

دقیقه 63: ارسال توپ به پشت مدافعان ایسلند با خطای هوردور مگنوسون روی آگوئرو همراه شد تا یک پنالتی نصیب آرژانتین شود.
دقیقه 64: لیونل مسی که بهترین فرصت برای زدن گل اول خود در جام جهانی 2018 را داشت از آن بهره نبرد و ضربه پنالتی او به سمت راست دروازه را هالدورسون به زیبایی دفع کرد.

 

 

دقیقه 66: ضربه آزاد مسی از فاصله 25 متری دقت لازم را نداشت و به اوت رفت.
دقیقه 72: هالدورسون دوباره اجازه گلزنی به بازیکنان آرژانتنین نداد و این بار شوت بانگا را مهار کرد.

دقیقه 81: مسی به قلب دفاع ایسلند زد ولی توپ او را برگشت دادند، اما دوباره ستاره آرژانتین صاحب توپ شد و شوت‌های معروف بغل پای خود را زد که باز هم بخت با او یار نبود و توپ با اختلاف کمی از کنار دروازه به اوت رفت.

دقیقه 84: نهمین شوت مسی به سمت دروازه ایسلند مثل دفعات قبل بی‌حاصل بود و ضربه او بعد از برخورد به بازیکن خودی به اوت رفت.

دقیقه 87: سانتر تند و تیز تالیافیکو از سمت چپ زمین در حال ورود به دروازه ایسلند بود که هالدورسون با یک فوق واکنش آن را دفع کرد.
دقیقه 88: هالدورسون، ماسکرانو را هم ناکام گذاشت و شوت فنی پشت محوطه او را در اختیار گرفت.

دقیقه 2+90: بدشانسی و البته بی‌دقتی‌های مسی در این بازی تمام ندارد؛ شوت پای راست او بعد از دو سر توپ زیبا، از کنار دروازه ایسلند به بیرون رفت.
دقیقه 4+90: ارسال سالویو از سمت راست را هالدورسون بالاتر از مهاجمان آرژانتین دفع کرد.


در حاشیه

 


* پائولو دیبالا و گونسالو ایگواین، دو ستاره آلبی سلسته هستند که بازی را از روی نیمکت آغاز می‌کنند.

* تماشاگران ایسلند از دقیقه 13 به بعد شروع به تشویق‌های معروف خود کردند و جو زیبایی در ورزشگاه به وجود آوردند.
* هواداران آرژانتینی با ماسک‌های بزرگی که صورت بازیکنان این تیم را نشان می‌دهد در استادیوم حضور دارند.
* خاویر ماسکرانو با حضور در دیدار با ایسلند، به رکورد 144 بازی برای آرژانتین رسید تا از این حیث در آلبی سلسته رکورددار شود.

* دیگو مارادونا، اسطوره فوتبال آرژانتین برای حمایت از این تیم در ورزشگاه حضور دارد.

 

1310505

دیدگاه‌ها